MS Windows
briani 27239
Firewall Zone alarm pro
Fra : OLE H

Dato : 03-01-06 18:02

Hej Alle i gruppen der interesserer sig for FIREWALLS?
På hjemmesiden http://www.pcflank.com/ kan man teste om ens firewall er
effektiv.

Jeg testede min Zonealarmpro og blev noget overrasket over at målingen
viste, at jeg havde gateopen på alle TCP portene.

Samme hjemmeside der tilbyder testen anbefaler herefter at man anskaffer sig
Outpost Firewall Pro.

Er det et smart salgstriks eller er Zonealarm virkelig så elendig?

Er der nogen der har været ude for tilsvarende?

Packet' type Status
TCP "ping" non-stealthed
TCP NULL non-stealthed
TCP FIN non-stealthed
TCP XMAS non-stealthed
UDP stealthed

Recommendation:

Install personal firewall software. PC Flank recommends Outpost Firewall
Pro.

If you have already installed and are using a firewall, check if it is set
to make all the ports of your computer invisible (stealthed). If it is, then
get new firewall software and redo this test.

Hilsen Ole H

--

fjern 2300 i mailadressen

snailes772@2300hotmail.com

Fjern 2300 hvis du skriver direkte

begin 666 wpxl.gif
M1TE&.#=A`0`!`+,``````( ```" `(" ````@( `@ " @(" @,# P/\```#_
H`/__````__\`_P#______R'Y! $```\`+ `````!``$```0"\$4`.P``
`
end

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-06 19:03

Den 03-01-06 18.02 skrev OLE H følgende:

> [...]
>
> Jeg testede min Zonealarmpro og blev noget overrasket over at målingen
> viste, at jeg havde gateopen på alle TCP portene.

Hvilken en af testene prøvede du?

Jeg prøvede lige Quick-testen, og den er absolut ikke troværdig.

> Samme hjemmeside der tilbyder testen anbefaler herefter at man anskaffer sig
> Outpost Firewall Pro.

Hvilket ikke just øger troværdigheden.

Prøv i stedet Shields UP:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : OLE H

Dato : 03-01-06 19:18

> Hvilken en af testene prøvede du?
>
> Jeg prøvede lige Quick-testen, og den er absolut ikke troværdig.

> [...]
Hej Kim

Jeg prøvede alle testene - surt, har lige hentet Sygate Pesonal Fireewall,
så får vi se hvad den siger til testen!

Fra : John

Dato : 03-01-06 19:38

"OLE H" skrev i en meddelelse

> har lige hentet Sygate Pesonal Fireewall, så får vi se hvad den siger til
> testen!

Spændende...nu du er så godt i gang, kunne du måske have lyst til også at
teste denne (gratis):
http://www.securepoint.cc/products_pcfirewall_en.html

Den får en lidt blandet bedømmelse:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4273

http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13013576.html

http://www.download.com/Securepoint-Personal-Firewall-VPN-Client/3640-10435_4-10296639.html

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-06 19:58

Den 03-01-06 19.17 skrev OLE H følgende:

> Jeg prøvede alle testene - surt, har lige hentet Sygate Pesonal Fireewall,
> så får vi se hvad den siger til testen!

Der er ingen grund til at teste med alle mulige firewall-programmer,
testen er som nævnt ikke troværdig. Prøv i stedet testen på den adresse,
jeg gav dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Jack

Dato : 03-01-06 20:56

> Den 03-01-06 19.17 skrev OLE H følgende:
>
> Der er ingen grund til at teste med alle mulige firewall-programmer,
> testen er som nævnt ikke troværdig. Prøv i stedet testen på den adresse,
> jeg gav dig.

Og hvordan virker den test så lige ?? Jeg prøvede (tror jeg nok) og fik
den opfattelse, at jeg skulle anskaffe mig en firewall ?? Jeg sidder bag en
router med firewall og har desuden Symantec internet security installeret ??
Det er muligvis bare mig der er dum som en dør, men gider du give en kort
instruktion til hvordan den virker og ellers forklare hvorfor den ikke kan
se mine firewall

Jack

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-06 21:28

Den 03-01-06 20.56 skrev Jack følgende:

> Og hvordan virker den test så lige ??

Hvilken test har du prøvet? Hvis det er den som jeg linkede til, hvilken
test på siden, har du så prøvet?

> Jeg prøvede (tror jeg nok) og fik
> den opfattelse, at jeg skulle anskaffe mig en firewall ??

Hvilket får mig til at tro, at det måske er siden i det første indlæg
(PC Flank), du har prøvet.

> [...]
> instruktion til hvordan den virker og ellers forklare hvorfor den ikke kan

Testene bør under ingen omstændigheder kunne se din firewall,
spørgsmålet er nærmere, hvilke åbne porte de kan se, og hvad deres
konklusion er. PC Flank vil gerne sælge dig en firewall, det vil Shields
UP mig bekendt ikke.

Forskellen er ret tydelig, når jeg tester her. Jeg har en webserver og
flere andre servere kørende, hvilket PC Flank bevidstløst tolker som, at
jeg har brug for en firewall. Shields UP fortæller i stedet at nogle
porte er åbne, og hvilken fare det kan udgøre, så jeg kan få lukket dem,
hvis de ikke er åbnet med vilje.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Rasmus

Dato : 03-01-06 21:53

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.
__________________________________________________________________________________
Ole H - skriver

Shields UP, er noget mere seriøs i deres test, PC Flank kan absolut ikke
anbefales.

Men,,,,men men som det fremgår af testresultatet er der 1056 porte der er
lukket men ikke usynlige, resultatet er opnået med XP egen firewall (sp2
installeret) med anvendelse af TCP/ip filtrering, hvor TCP-port er sat til
at kun port 80 er åben - UDP-porte og IP-Porte kan vel også begrænses, men
hvad skal man sætte dem til?

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
1056 Ports Closed
0 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-06 22:27

Den 03-01-06 21.52 skrev Rasmus følgende:

> Men,,,,men men som det fremgår af testresultatet er der 1056 porte der er
> lukket men ikke usynlige, resultatet er opnået med XP egen firewall

Det er vist fordi, XPs firewall i modsætning til mange af de personlige
firewall-programmer ikke gør portene usynlige. Det betyder så heller
ikke så meget, om porten blot er lukket, eller om den også er usynlig.
Du behøver altså ikke foretage dig yderligere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : Jack

Dato : 03-01-06 22:26

Det virkede nu hvor jeg læste / prøvede noget mere.. Alle stealth på nær
113 som er closed Plus et par andre fede ting ifølge dem.
God side tak for link

Jack