MS Windows
briani 27239
Bibeholde oprindelig fildato i Stifinder?
Fra : Svend Tingleff

Dato : 03-01-06 08:22

Når man retter i en tekstfil - fx en doc-fil - og derefter påny gemmer
filen, så retter Windows Stifinder filens dato til dags dato. Er der nogen
mulighed for at undgå dette? Altså bibeholde den oprindelige dato?

Venlig hilsen
ST

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-01-06 20:10

Svend Tingleff wrote:
> Når man retter i en tekstfil - fx en doc-fil - og derefter påny gemmer
> filen, så retter Windows Stifinder filens dato til dags dato. Er der nogen
> mulighed for at undgå dette? Altså bibeholde den oprindelige dato?

Du kan kan bruge et program til at ændre fil-dato og tid når
du har gemt filen. Disse programmer hedder almindeligvis
touch, f.eks:

http://www.mkssoftware.com/docs/man1/touch.1.asp

/b

Fra : Svend Tingleff

Dato : 04-01-06 09:40

Så vidt jeg kan se, koster det pågældende program MKS Toolkit fra $ 479 og
opefter.

Findes der mon ikke en enklere/billigere måde at gøre det på?

Venlig hilsen
ST

Fra : Richard Thune

Dato : 04-01-06 10:11

Du er opmærksom på at der er 2 datoer ?
En der hedder oprettelse dato og en der hedder sidste ændring, prøv at se på
egenskaber.
Du kan også få windows til at vise begge (eller den du vil) i
detaljevisning.
RT

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-01-06 20:31

Richard Thune wrote:
> Du er opmærksom på at der er 2 datoer ?

Der er faktisk 3, oprette dato, sidste access og sidste ændring.

(Jeg har ladet mig fortælle at Fat32 kun har én tid.)

/b

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 04-01-06 11:46

On Wed, 4 Jan 2006 09:40:24 +0100, "Svend Tingleff" <tingleff@webspeed.dk>
wrote:

>Så vidt jeg kan se, koster det pågældende program MKS Toolkit fra $ 479 og
>opefter.
>
>Findes der mon ikke en enklere/billigere måde at gøre det på?

Jo - her er én til 0 kr.

http://home.worldonline.dk/ninotech/freeutil.htm

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Svend Tingleff

Dato : 04-01-06 12:19

Tusind tak! Det virker perfekt (om end den ikke kunne downloades fra
'Denmark', men 'Sweden' virkede upåklageligt).

Venlig hilsen
ST

"Gert Søgaard Jensen" <nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> skrev i en
meddelelse news:2n9nr1tjao1vgs086ul38hnru7gk783dnf@4ax.com...

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-01-06 20:33

Svend Tingleff wrote:
> Så vidt jeg kan se, koster det pågældende program MKS Toolkit fra $ 479 og
> opefter.

Ups, det havde jeg ikke set, jeg bruger en anden der fulgte med en af
mine C++ compilere.

/b