MS Windows
briani 27239
ATI-driver til bærbar
Fra : Peter Hansen

Dato : 02-01-06 12:24

hej der - jeg sidder med en Amilo M1425 (
http://www.fujitsu-siemens.com/support/downloads.html ) med Radeon 9600/9700
Series. De ATI-drivere der kan hentes fra Fujitsu Siemens er temmeligt gamle
og jeg vil gerne ha dem udskiftet. Grunden er at jeg forsøger at køre Black
& White 2 men får crash i en ATI driverfil (2dvag.dll eller noget). Jeg
skrev til EA Support og de refererede til
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
og så 'bare følge guiden' - men hvis jeg vælger at jeg har en notebook med
ATI-kort (og selvf. Windows XP), så har jeg to muligheder: Hydra-Something
og Catalyst-Something. Catalyst kan jeg ikke installere (?) og Hydra er for
mig bare en gang geil.

Nogen der har et bud til hvor jeg kan finde de respektive drivere?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-01-06 13:03

On Mon, 2 Jan 2006 12:23:55 +0100, Peter Hansen wrote:

> Nogen der har et bud til hvor jeg kan finde de respektive drivere?

Hvis jeg klikker mig igennem ATI's driver-side når jeg frem til et program
kaldet "Installation Verification Software". Hvis jeg prøver at køre det på
min Amilo 1437G får jeg at vide at ATI ikke yder support på min laptop og
jeg er nødt til at bruge de drivere Fujitsu-Siemens tilbyder.

Så jeg er bange for du hænger på det FS tilbyder.

Hvordan kan du forresten klikke dig frem til driverne?

Jeg klikker "Drivers & Software", Windows XP Drivers & Software, Notebooks
with ATI Graphics, Catalyst Mobility 5.13 for Windows XP og når derved frem
til ovennævnte software.

Fra : Peter Hansen

Dato : 03-01-06 14:50

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message

> [...]
> jeg er nødt til at bruge de drivere Fujitsu-Siemens tilbyder.
>
> Så jeg er bange for du hænger på det FS tilbyder.

Præcis der nåede jeg også til engang men det kan jeg ikke leve med for de
drivere FS tilbyder er fra 2004

> [...]
>
> Jeg klikker "Drivers & Software", Windows XP Drivers & Software, Notebooks
> with ATI Graphics, Catalyst Mobility 5.13 for Windows XP og når derved

Præcis - inde i compatabilitylisten står FS ikke nævnt og Catalyst fejler
også under installationen.

Jeg fandt dog en løsning - jeg gik ind på http://www.driverheaven.net/ og
fandt noget derinde - jeg fik installeret Catalyst og det fungere faktisk.
Problemet er bare nu at der er en margen på ca 5mm i toppen og bunden som er
sort fordi der åbentbart ikke er helt ordentlig widescreen-support på den :)
men det overlever jeg så med hvis jeg kan spille Black & White 2

// peter

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 02-01-06 13:45

Peter Hansen wrote:

> Nogen der har et bud til hvor jeg kan finde de respektive drivere?

Prøv en gang med de modificerede driver herfra:
http://www.omegadrivers.net/
Dem bruger jeg på min Asus bærbar, da mine drivere også blev forældet
ret hurtigt.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net