MS Windows
briani 27239
NU er den gal her
Fra : Hagar

Dato : 01-01-06 22:39

Hej i gruppen

Jeg gør som mange andre, leger med prøveudgaver af programmer. Når jeg
finder ud af at jeg ikke kan bruge det jeg har prøvet, ryger det ud igen,
det plejer normalt ikke at give problemer. Men, nu er den gal, jeg har
prøvet 2 programmer til at lede efter fejl og problemer på Windows, i dette
tilfælde XP Pro, og så var der et grafikprogram jeg har prøvet. Alle 3 er
røget ud igen, det var ikke noget alligevel. Jeg er dog stødt på et problem,
eller flere, men sikkert fra samme kilde. Jeg kan ikke få hjælpen frem, ej
heller systemgendannelsen og andre, der er også andre områder hvor der er
sket noget. Inde i tilføj/fjern programmer, der er der ikke nogen knapper,
så jeg kan ikke afinstallere ad den vej, og der er sikkert andre steder hvor
der mangler noget.
Hvis jeg næsten nægter at starte forfra med en ny install, hvordan kommer
jeg så i kontakt med en gendannelse fra i går, så jeg kan komme på ret køl
igen ?

Hagar

Fra : jda

Dato : 01-01-06 22:44

On Sun, 1 Jan 2006 22:38:56 +0100, Hagar came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> jeg så i kontakt med en gendannelse fra i går, så jeg kan komme på ret køl

Prøv at trykke F8 når du starter for at komme ind i de avancerede
startindstillinger. Vælg så den der hedder 'Sidst kendte konfiguration hvor
systemet virkede' Jeg mener det er det den hedder på dansk. 'Last known
good' på engelsk.
--
Jakob

Fra : Filip

Dato : 01-01-06 23:03

> [...]
> hvor
> systemet virkede' Jeg mener det er det den hedder på dansk. 'Last known

Jeg mener at der på windows cd´en skulle ligge en tilsvarende
systemgendannelse hvis du smider cdén i maskinen og kører den fra windows.
Så kan du være heldig at få fat i den på den måde.

Filip

Fra : Hagar

Dato : 02-01-06 00:33

> [...]
> hvor
> systemet virkede' Jeg mener det er det den hedder på dansk. 'Last known

Den virkede ikke, så må jeg prøve noget af det andet der er foreslået,
desværre.

Hagar

Fra : N/A

Dato : 02-01-06 00:57

Fra : Hagar

Dato : 02-01-06 00:57

> Svingdørsmaskine.
>
> Prøv at starte PC i Fejlsikker mode = Safe mode
> Herefter i Start = Run og tast
> C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui.exe
> og gendan til den dato du mener er god.

Svingdørsmaskine ??

Når jeg prøver dit forslag, så sker der ikke det der ligner, i første
forsøg, men går jeg så ned og aktivere samme sti en gang til, så kommer der
en hvid kasse/vindue frem med absolut ingen ting i. Hvis jeg så højreklikker
på den, så kan jeg vælge og se kilde, og det er så i html, underligt.
Guderne må vide hvad der er sket !

Hagar

Fra : jda

Dato : 02-01-06 01:10

On Mon, 2 Jan 2006 00:56:35 +0100, Hagar came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> på den, så kan jeg vælge og se kilde, og det er så i html, underligt.

Det kunne tyde på at der er gået et eller andet helt galt med nogle af dine
systemfiler. Prøv at sætte din XP skive i og i kør boxen skriver du så
'sfc /scannow' Det starter XP System file chekker som scanner igennem og
eventuelt udskifter hvis der er systemfiler der er beskadiget
--
Jakob

Fra : Hagar

Dato : 02-01-06 11:27

> [...]
> 'sfc /scannow' Det starter XP System file chekker som scanner igennem og
> eventuelt udskifter hvis der er systemfiler der er beskadiget

Nu har jeg prøvet dit forslag, og der kom 12 - 15 beskeder om manglende dll
filer, og de blev så kørt ind på plads, men nu er den helt gal, jeg sidder
nu i fejlsikker tilstand og skriver, den vil bare ikke starte op normalt.
Jeg kan ikke skrive hvilke filer det var der er kommet ind, for det fik jeg
ikke at vide, men der er åbenbart sket et eller andet. De andre problemer er
heller ikke kureret, så det er den rene elendighed.
Nu skal du jo ikke sidde og få en vis form for skyldfølelse, for du skal
ikke klantes for noget Jeg kunne bare holde nallerne for mig selv, og
lade være med at "lege"
Kan jeg inde i fejlsikker tilstand køre en rep. af Windows, noget i stil med
den man kan lave når man booter på cd'en ? og så bibeholde alt det andet, så
jeg ikke skal starte forfra med andre programmer.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 02-01-06 13:06

> [...]
> med den man kan lave når man booter på cd'en ? og så bibeholde alt det
> andet, så jeg ikke skal starte forfra med andre programmer.

Nu har jeg bootet op på cd'en og kørt en chkdsk /p og der blev fundet
enkelte fejl og blev rettet, skrives der. Men det gav ikke noget, så nu er
der vel ikke så mange andre muligheder end at skulle starte forfra ?
"vræææl"
Jeg håber der på falderebet vil komme et lille guldkorn, og så lover jeg at
tage backup bag efter

Hagar

Fra : Peter

Dato : 02-01-06 22:03

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "vræææl"
> Jeg håber der på falderebet vil komme et lille guldkorn, og så lover jeg

Læs mit indlæg igen.
Det er betydeligt nemmere at foretage en reparation, end at lave en hel ny
installation, og i de fleste tilfælde, fixer det problemerne.

PeterB

Fra : Os på VUC

Dato : 03-01-06 08:39

> Læs mit indlæg igen.
> Det er betydeligt nemmere at foretage en reparation, end at lave en hel ny
> installation, og i de fleste tilfælde, fixer det problemerne.
>
> PeterB

Jamen jeg har skam læst, og jeg vil da helt klart redde hvad der reddes kan.
Jeg forsøgte mig fra fejlsikker tilstand at skrive i den der DOS-promt,
chkdsk, det gik i og for sig også godt nok, den ville bare ikke udføre noget
før næste gang Windows startede op. Så jeg bootede, og til min store skræk
skete det ikke det jeg forventede, så nu kan jeg ikke en gang komme i
Windows i fejlsikker tilstand. Så tænkte jeg, så starter vi da bare forfra
og installere skidtet om, og så blev jeg ved første screen forslået at lave
en rep. af skidtet, det havde jeg jo prøvet, så jeg fortsatte til næste
screen, og her skulle jeg så vælge hvor jeg ville installere, og der blev
konstanteret at der allerede var et system på i forvejen, og nu kunne jeg så
vælge, igen, at lave en rep. Nu gik det så noget anderledes, for nu blev der
slettet nogle filer, og de nye blev lagt ind, FEDEST tænkte jeg, og
fortsatte. Når jeg så kom så langt at filer og processer var gemt, så skulle
der bootes, og hvad skete, jo, den der chkdsk kom ind i billedet, og
anulerede den rep. jeg havde gang i, og nu bootede den som om, og hvad sker
så, jo, rep. går i gang igen, og sådan kører det nu, så jeg er bare lidt
KNOTTEN i øjeblikket.
Skulle det på en eller anden måde være muligt at få denne chkdsk sprunget
over, så jeg lige kan få foden inden for i Windows igen, eller hvad skal jeg
gribe og gøre i ?

Hagar, fra en computer på arbejde

Fra : Peter

Dato : 02-01-06 01:27

> [...]
> jeg så i kontakt med en gendannelse fra i går, så jeg kan komme på ret køl

Hvis alt det andet ikke virker, kan du lave en reparation af din Win XP
installation.
Det gør du på følgende måde:
Smid din XP skive i cd-drevet og genstart computeren så den booter på
skiven.
Tryk på install ved første skærmbillede.
Tryk F8 for at acceptere betingelserne ved andet skærmbillede.
Tryk R for reparation ved tredje skærmbillede.
Følg derefter instrukser på skærmen.

Alle programmer du har installeret bibeholdes ved denne proces, men alle
drivere bliver fornyet, så drivere til hardware, som Win XP ikke kan
genkende, skal geninstalleres.
Ligeledes skal ALLE Win XP updates geninstalleres via Windows update.

Hvis du ikke er bag en router, skal du sørge for at Win XP firewall er slået
til og antivirus program er installeret, da din computer er åben som en si
for Blaster virus, indtil du får lukket sikkerheds hullerne. (10 min
ubeskyttet på nettet og du har Blaster)

Skulle din computer poppe op med et lille vindue om, at computeren lukker om
60 sek (Blaster Virus), så går du blot i kør og skriver "shutdown -a" (uden
citationstegn) - Klik på "OK".

Hvis din computer bliver ved med at genstarte, så gentag ovenstående, indtil
din computer er opdateret.
Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster
virus.

PeterB.

Fra : Hagar

Dato : 02-01-06 10:52

> [...]
> din computer er opdateret.
> Når dine sikkerheds opdateringer er installeret fjerne du så bare Blaster

Jeg er lidt ked af at du har skrevet alt det du har, for det meste virker
faktisk.
Nu har jeg tidligere beskrevet det med systemgendannelse, men det er ikke
kun det, det er også hjælpefilen, når jeg vil bruge den, så blinker mit
timeglas lige to korte gange, og det er det. Noget andet jeg har undret mig
over, det er at jeg ville i går ind og lede efter opdateringer til min XP
Pro, men på Microsofts hjemmeside, der sker der ikke noget, ikke der hvor
den selv leder efter opdateringer, men alle andre sider virker.

Hagar

Fra : Jack

Dato : 02-01-06 22:32

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Du kunne komme på i fejlsikret tilstand ikke ?
Har du prøvet at åbne denne computer>højreklikke dit C drev
>egenskaber>funktioner og vælge undersøg nu og så genstarte ? så skulle
windows selv undersøge for fejl

Fra : Os på VUC

Dato : 03-01-06 08:40

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du kunne komme på i fejlsikret tilstand ikke ?
> Har du prøvet at åbne denne computer>højreklikke dit C drev
> windows selv undersøge for fejl

Læs den smøre jeg har skrevet til Peter og se resultatet, jeg ved ikke om
jeg skal grine eller græde

Hagar

Fra : pwee

Dato : 02-01-06 09:24

> [...]
> jeg så i kontakt med en gendannelse fra i går, så jeg kan komme på ret køl

det er desværre ikke alle programfuskere, der overholder god skik og orden.
der er en masse småkravl af programmer, som aldrig skulle have set dagens
lys (dog også nogle gode)
derfor...undlad at bruge systemgendannelse (slå den fra)..og
lav en Ghost med en fejlfri partition, så er du sparet for mange ærgelser
fremover.
og så kan du afprøve alt og vende tilbage til det, der var før.
vh/pw

Fra : jda

Dato : 02-01-06 23:41

On Mon, 2 Jan 2006 09:24:08 +0100, pwee came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> fremover.
> og så kan du afprøve alt og vende tilbage til det, der var før.

Det var dog det ringeste råd jeg har hårt længe
--
Jakob

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 03-01-06 05:08

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> On Mon, 2 Jan 2006 09:24:08 +0100, pwee came up with this fine idea in
> dk.edb.system.ms-windows:

> Det var dog det ringeste råd jeg har hårt længe

Hvorfor? Har du da en anden metode der er bedre?

Flemming Nielsen

Fra : Os på VUC

Dato : 03-01-06 08:42

> Hvorfor? Har du da en anden metode der er bedre?
>
> Flemming Nielsen

Så så, ikke blive uvenner på grund af mit indlæg, det vil ødelægge for
meget, og måske resultere i at jeg ikke får løst mit problem

Hagar

Fra : jda

Dato : 03-01-06 22:27

On Tue, 3 Jan 2006 05:07:43 +0100, Flemming Nielsen came up with this fine
idea in dk.edb.system.ms-windows:

> "jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Har du da en anden metode der er bedre?
>
> Flemming Nielsen

Ud over at man skal ud og give penge for tredie parts software, hvis et
ghost så skal virke i stedet for systemgendannelse så skal man huske at
lave et før man installerer eller afprøver noget hver eneste gang. Ghost er
udemærket til nogen ting, bl.a. er det væsentligt tidsbesparende at have en
frisk grundinstallation liggende på et ghost. Men systemgendannelse er ikke
lavet for at genere folk, det er faktisk ret anvendeligt, det eneste
tidspunkt hvor det er vigtigt at få det slået fra og til igen er hvis man
har været angrebet af virus eller andet fordi det så ligger der også. Men
det er jo det samme hvis man laver jævnlige ghosts, om de så er incremental
eller full
--
Jakob