MS Windows
briani 27239
Aktic systemproces 80% CPU i jobliste
Fra : Ole Larsen

Dato : 31-12-05 16:33

Opfatter jeg som 80% af den cpu-kraft, der anvendes "nu" (typisk ca. 20
når man er i gang med småting) Og det er jo ikke så meget, men vil man
gøre den mindre, er det så services, man skal have fat i ?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-05 16:55

Den 31-12-05 16.32 skrev Ole Larsen følgende:
> Opfatter jeg som 80% af den cpu-kraft, der anvendes "nu" (typisk ca. 20
> når man er i gang med småting) Og det er jo ikke så meget, men vil man
> gøre den mindre, er det så services, man skal have fat i ?

Jeg forstår ikke, hvad du mener. Men vær opmærksom på, at procesnavnet
Aktiv systemproces ikke dækker over en almindelig proces. Det er en
proces, der viser al den CPU-kraft som de andre processer ikke bruger.
Du vil derfor ofte se, at Aktiv systemproces bruger 90 procent eller
mere af din CPU. Det er normalt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-12-05 17:30

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> proces, der viser al den CPU-kraft som de andre processer ikke bruger.
> Du vil derfor ofte se, at Aktiv systemproces bruger 90 procent eller

Jamen så tror jeg til gengæld at jeg forstår dig Som jeg læser dig,
er AS+hvad øvrige benytter=totale CPU-kraft. Så AS ikke er et reelt
forbrug af CPU kraft, men hvad der er til rådighed?

Jeg læste min jobliste som om der benyttes 20% hvoraf de 80% gik til
systemet og disse 80% tænkte jeg på at reducere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-05 18:55

Den 31-12-05 17.30 skrev Ole Larsen følgende:

> Så AS ikke er et reelt
> forbrug af CPU kraft, men hvad der er til rådighed?

Ja.

> Jeg læste min jobliste som om der benyttes 20% hvoraf de 80% gik til
> systemet og disse 80% tænkte jeg på at reducere.

Microsoft burde have brugt en bedre beskrivelse - du er langt fra den
første, der har haft den opfattelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-01-06 03:30

Kim Ludvigsen skrev:

> Ja.

> Microsoft burde have brugt en bedre beskrivelse - du er langt fra den
> første, der har haft den opfattelse.

Ja, som også hcma er inde på, en pudsig oversættelse at kalde en idle
proces for aktiv.

Tak til jer begge - og godt nytår

Fra : sdsf

Dato : 01-01-06 11:52

Ole Larsen skrev:

> Ja, som også hcma er inde på, en pudsig oversættelse at kalde en idle
> proces for aktiv.

Ja det er en pudsig oversættelse, og det undrer mig at det ikke er
gået helt galt mange andre steder. Min ex kæreste har arbejdet med
oversættelse af de små stumper text for microsoft, og hun vidste
intet om hvad texten handlede om, og arbejdspresset var stort,
og dagene lange. Hun fortalte at sidst på dagen var de så udkørte
at de ikke rigtig kunne andet en d at sidde og fjolle.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-01-06 12:21

sdsf skrev:

> [...]
> og dagene lange. Hun fortalte at sidst på dagen var de så udkørte
> at de ikke rigtig kunne andet en d at sidde og fjolle.

Når ret skal være vrøvl (zic) er det ikke kun Microsoft, men
"computersprog" generelt:
På et forum jeg diverterer er bl. a. følgende fora

1) I want to sell
2) I want to buy

Hvor skal jeg gå hen hvis jeg vil købe/sælge en dims

Fra : hcma

Dato : 31-12-05 17:46

> [...]
> når man er i gang med småting) Og det er jo ikke så meget, men vil man
> gøre den mindre, er det så services, man skal have fat i ?

aktiv systemproces (på engelsk: idle sys.....) = ledig cpu kraft
m v h
hcma