MS Windows
briani 27239
Vil ikke installere WinXP
Fra : KB

Dato : 31-12-05 09:48

Hej NG

Jeg har overtaget en ældre PC (duron 1GHz) som ikke har det for godt. Men
det vil jeg prøve og lave om på.

Problemet er at den ikke vil loade Windows, den fryser simpelthen efter
valgmulighederne med "Sikker tilstand" og "normal tilstand", uanset hvad jeg
vælger.

Så prøver jeg at installere windows XP på ny. Da får jeg oplysningen på
skærmen:

Filen setupdd.sys kunne ikke indlæses
Fejlkoden er 4
Indtallation kan ikke fortsætte.

Jeg har prøvet med flere harddiske og også hvor WinXP var installeret , men
ligemeget hjælper det. Den enten fryser eller giver mig ovenstående
fejlkode.

Hvordan kommer jeg videre herfra?

Med venlig hilsen og godt nytår

Fra : sdsf

Dato : 31-12-05 10:22

KB skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet med flere harddiske og også hvor WinXP var installeret , men
> ligemeget hjælper det. Den enten fryser eller giver mig ovenstående

Prøv at Knoppix CD, eller en anden linux skive.
Så giver den dig sikkert en ide om hvad der er galt med din hardware.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 31-12-05 10:42

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at Knoppix CD, eller en anden linux skive.
> Så giver den dig sikkert en ide om hvad der er galt med din hardware.

Ja det skal nok hjælpe manden ........
Det tyder på noget ikke er kompatibel med XP eller defekt hardware
som foreslået, men da jeg formoder du kan installere XP nogenlunde
er det nok ikke sandsynligt.
Prøv at fjerne alle "løse" indstikskort excl. grafikkort.
Tvinger du den til ACPI skal det være aktiveret i BIOS ellers går den
også kold.
Du kunne evt. resette din CMOS hvis du har mod på det.

Fra : Aksel

Dato : 31-12-05 10:23

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet med flere harddiske og også hvor WinXP var installeret ,
> men ligemeget hjælper det. Den enten fryser eller giver mig ovenstående

Jeg har haft et lignende problem som skyldtes et grafikkort der ikke var XP
kompatibelt.

Godt nytår Aksel

Fra : Valle

Dato : 31-12-05 10:33

> [...]
>
> Jeg har prøvet med flere harddiske og også hvor WinXP var installeret ,
> men ligemeget hjælper det. Den enten fryser eller giver mig ovenstående

Det skyldes temmelig sikkert defekt hardware, det er tit en defekt ramklods,
eller som Aksel skriver, graffikortet !
Hvis du har muligheden for at prøve nogle andre ram klodser, så start med
det, dernæst graffik osv.

Mvh Jack V

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-12-05 10:42

"Valle" <valle@jafnet.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
> ramklods, eller som Aksel skriver, graffikortet !
> Hvis du har muligheden for at prøve nogle andre ram klodser, så start med

Synes det lugter af en fedtet finger på cd'en.

Fra : Rasmus

Dato : 31-12-05 15:39

jeg havde det samme problem, det var grafikkortet, der lavede ballade. Så
jeg satte bare et mindre grafikkort i, så kunne jeg installere XP, bagefter
satte jeg så mit store grafikkort i, ingen problemer med det!

Jeg har fra andre hørt at dårlige ram kan lave samme problem!

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 31-12-05 22:06

> [...]
>
> Jeg har prøvet med flere harddiske og også hvor WinXP var installeret ,
> men ligemeget hjælper det. Den enten fryser eller giver mig ovenstående

Du kan teste ram klodserne med:
http://www.memtest86.com/

Fra : KB

Dato : 02-01-06 19:28

Hej Ng

En defekt ram klods blev fjernet og det løste problemet.

Tak for hjælpen.

Fra : Valle

Dato : 05-01-06 21:30

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng
>
> En defekt ram klods blev fjernet og det løste problemet.

Det er meget muligt at du kan montere den efter at du har installeret, og
det kører uden problemer !

Mvh Jack Vallentin