MS Windows
briani 27239
Malware?
Fra : Nikolaj W.

Dato : 29-12-05 15:13

Hej jeg har posted et screenshot af en windows meddelelse i dk.binaer, som
jeg ikke helt forstå, windows prøver at hente spyaxe som ikke er gratis
program, og kan ikke helt finde ud af, hvorfor den gør det. Jeg har
installeret spyware doctor og AVG men ingen af dem finder den malware
windows snakker om?

Fra : John

Dato : 29-12-05 16:12

"Nikolaj W." <nikolajdk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej jeg har posted et screenshot af en windows meddelelse i dk.binaer, som
> jeg ikke helt forstå, windows prøver at hente spyaxe

http://www.computerworld.dk/art/31939?a=search&i=0

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.zlob.html

God jagt! Mvh John

Fra : Aksel

Dato : 30-12-05 00:26

Vejledning fra http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

>Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer. Luk alle vinduer,
>sæt flueben ved disse linier, og klik fix checked.

O16 - DPF: {94F5DCB7-816C-4B94-A2C1-856C6E323C5B} -
http://akamai.downloadv3.com/binaries/LiveService/LiveService_4_EN_XP.cab

For at kunne se alle filer og mapper, gør du dette
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

1. Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

2. Hent Ewido, hvis du ikke har den i forvejen:

http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe

Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men
lad være med at scanne endnu).

3. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

4. Disse filer og mapper skal slettes. Nogle af dem er måske væk.

Slet disse mapper:

C:\Programmer\SpyAxe

Slet disse filer:

C:\WINDOWS\system32\svchosts.dll

Vær helt sikker på, at det er den rigtige du sletter. Bemærk at den hedder
svchosts. Der er en legal fil som hedder svchost.dll. Den må du ikke slette.

5. Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i
vinduet.)

6. Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du
skal kopiere herind.

7. Genstart til normaltilstand, og hent denne fil til skrivebordet:
http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/downloads/fix/fix.zip

Udpak den. Dobbeltklik filen, og sig ja til regeditor.

8. Kør en scanning, med denne onlinescanner
http://www.pandasoftware.com/products/activescan.htm Den kan lave en log.
Kopier den, og læg den i dit næste indlæg.

9 .Kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt
via Start/Søg. Kopier også denne log ind.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-12-05 03:29

Den 30-12-05 00.26 skrev Aksel følgende:

> 9 .Kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido.

Det vil være en meget dårlig ide! Nikolaj, hvis du har tillid til Aksel,
kan du sende logfilerne i en mail til ham. Ellers kan du poste dem på et
webbaseret forum som du har tillid til (fx http://www.spywarefri.dk/forum).

Problemet med at poste logfilerne her er, at man kan aflæse din
ip-adresse i nyhedsgrupperne. Og hvis logfilerne viser, at du har
installeret diverse trojanske heste eller bagdøre, kan slemme personer
nemt indtage din computer, inden du får hjælp til at få lukket
eventuelle huller.

Sender du logfilerne i en mail er det kun modtageren, der kan angribe
din computer, og i et webbaseret forum er det normalt kun
administratorerne, der kan se din ip-adresse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Nvu kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når du laver

Fra : Aksel

Dato : 30-12-05 12:51

> [...]
> kan du sende logfilerne i en mail til ham. Ellers kan du poste dem på et
> webbaseret forum som du har tillid til (fx

Som du sikkert selv har regnet ud, ville jeg henvise til Spywarefri, , efter
mine erfaringer er den sendte vejledning nok til at fjerne Spyaxe.

Hilsen Aksel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-12-05 13:37

Den 30-12-05 12.51 skrev Aksel følgende:

> Som du sikkert selv har regnet ud, ville jeg henvise til Spywarefri, , efter
> mine erfaringer er den sendte vejledning nok til at fjerne Spyaxe.

Vejledningen var også meget fin, omend jeg kender en bedre side med
forklaring om fejlsikret tilstand

Det var det med at poste log-filen, jeg protesterede mod. Hvis jeg var
hacker, ville jeg bruge Google til at søge efter bagdøre i logfiler
postet i nyhedsgrupperne. Meget nemmere kan det ikke blive,

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : '**** JENS ****'

Dato : 31-12-05 06:07

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> http://www.spywarefri.dk/forum).
> Problemet med at poste logfilerne her er, at man kan aflæse din

Det kan man da også med din, stort set alles IP kan ses i egenskaber på de
indlæg de poster.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-05 15:27

Den 31-12-05 06.06 skrev '**** JENS ****' følgende:

> Det kan man da også med din, stort set alles IP kan ses i egenskaber på de
> indlæg de poster.

Netop. Derfor skal man ikke poste oplysninger, der kan vise, hvilke
sikkerhedshuller man har. En hacker kan nemt aflæse ip-nummeret og så
angribe den pågældende computer gennem hullet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Nikolaj W.

Dato : 30-12-05 11:58

Hej

Jeg har fået løst problemet, så i skal have tak for hjælpen

Fra : T_est

Dato : 29-12-05 18:22

> [...]
> program, og kan ikke helt finde ud af, hvorfor den gør det. Jeg har
> installeret spyware doctor og AVG men ingen af dem finder den malware

Pas på SPyaxe, den er svær at slippe af med se evt.:

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21427

mvh
Ernst