MS Windows
briani 27239
Gendanne mails og adresser
Fra : Jgood

Dato : 28-12-05 12:12

I forbindelse med installation af nyt motherboard, processor og RAM blev vi
nødt til at geninstallere Windows XP - nu er alle gamle mails, mailmapper og
mailadresser pist borte...

Harddisken er den samme som tidligere.

Kan de findes og gendannes - og i så fald hvordan?

- jg

Fra : Holst

Dato : 28-12-05 12:49

Jgood wrote:

> [...]
> mailadresser pist borte...
>
> Harddisken er den samme som tidligere.
>
> Kan de findes og gendannes - og i så fald hvordan?

Næppe. De er sandsynligvis blevet overskrevet, da du geninstallerede XP.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-12-05 13:00

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe. De er sandsynligvis blevet overskrevet, da du geninstallerede XP.

Derfor er det en god idé at have en partition til vedvarende data.
Jeg har mine programmer liggende på C drevet.
Dokumenter, emails, adresser og alt det andet liggende på mit D drev.

Skulle jeg så få brug for at geninstallere Windows slipper jeg for at tage
backup af mine data inden jeg udfører handlingen (jeg sørger dog alligevel
for at have en backup liggende, man ved jo aldrig).

I OE er det ganske let at pointe indkomne mail osv. til en anden mappe:
'Funktioner' -> 'Indstillinger' -> 'Vedligeholdelse' -> 'Lagringsmappe'

Det samme kan gøres i mange andre programmer, det lyder måske besværligt men
det skal jo kun gøres en gang

Mvh
Benjamin

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-12-05 00:51

Holst wrote:

> Næppe. De er sandsynligvis blevet overskrevet, da du geninstallerede XP.

Hvis han er så heldig at bruge en Mozilla Thunderbird er det ganske
let at flytte dem over.

Jeg har aldrig brugt outlook, men jeg ville forvente at de stadig
ligger på maskinen og kan gendannes hvis ikke der er formatert.

Så hvilket mailprogram?
Og hører spørgsmålet ikke hjemme i en anden NG?

/b

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 31-12-05 01:45

"Jgood" <jgood@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>og mailadresser pist borte...
>
> Harddisken er den samme som tidligere.
>
> Kan de findes og gendannes - og i så fald hvordan?

Du skriver ikke, om i har valgt at formatere, skrive over, eller reparere
den eksisterende Windows ? Hvilket mail-program er det ?
Det er lidt afgørende for mulighederne.
Hvis det er Outlook Expres kan du prøve at søge på følgende
*.dbx og *.wap og se om der skulle dukke nogle filer op i en
mappe du kan genkende.
..dbx filer er mapper i OE og .wap er din adressebog.
Sæt stjene foran punktum som wildcard for søgning.
Var det Outlook skal du søge på *.pst og der er vist
kun en stor fil.
Jeg kan ikke lige huske om du skal aktivere at se systemfiler,
men det kan du gøre for en sikkerhedsskyld og jeg mener
også at du skal ind under C: Dokuments and settings for at
finde filerne manuelt under brugeren.