MS Windows
briani 27239
Kørsel af DOS program under Windows Millen~
Fra : Kaj

Dato : 27-12-05 22:46

Vi kører et meget velfungerende netværksbaseret journalsystem i DOS.
Programmet kører perfekt under windows 98.
Jeg har lige installeret en ny klientmaskine med Windows Millennium.

To funktioner fungerer ej

tasterne æ, å og ø skriver forkerte tegn
æ vises forkert på skærmen

Jeg vil være dybt taknemmelig for vejledning!

Mange hilsner
Kaj

Fra : den ægte fotomand

Dato : 27-12-05 23:23

> [...]
>
> tasterne æ, å og ø skriver forkerte tegn
> æ vises forkert på skærmen
>
> Jeg vil være dybt taknemmelig for vejledning!

Er ikke sikker, da jeg ikke kender ME, men prøv og ændre 850 til 865 i
config.sys og autoexec.bat hvis de filer findes i roden på på ME, det kan
nemt gøre med notepad, men husk at tage en back-up af filerne først.

Mvh

Per

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 28-12-05 19:35

den ægte fotomand skrev:

> [...]
> config.sys og autoexec.bat hvis de filer findes i roden på på ME,
> det kan nemt gøre med notepad, men husk at tage en back-up af filerne

Det kan ikke lade sig gøre at rette i disse
to filer under ME, derimod kan man ændre
tegntabel i MsConfig og så vil den skrive de
berømte tre danske tegn.

--
Lars Fragstrup