MS Windows
briani 27239
Hvordan formateres hardisk til installatio~
Fra : Kim

Dato : 26-12-05 20:16

Jeg har haft Win XP MCE 2005 installeret på min 160 GB. harddisk med NTFS
filsystem , men jeg prøvede at express formatere HDen fra en anden HD og da
jeg efterfølgene ville installere XP MCE med DVDen i maskinen skriver den
blot Error loading operating system Hvad kan der være galt ?? Fra min
ældre HD kan jeg se der ligger en Recycler mappe på 85 bit , som jeg ikke
kan slette
Har i nogle tips til hvordan jeg kan gøre Disken klar til installation af
Win XP MCE 2005 DK OEM
Mvh. Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 26-12-05 20:34

Kim <kim014@mail.dk> wrote:

> [...]
> kan slette
> Har i nogle tips til hvordan jeg kan gøre Disken klar til installation af

Nu kender jeg ikke XP MCE, men med XP Pro så booter man fra original
CD-ROMen, og har under den følgende proces mulighed for at formattere
harddisken.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-12-05 21:36

"Kim" <kim014@mail.dk> writes:

> [...]
> jeg efterfølgene ville installere XP MCE med DVDen i maskinen skriver den
> blot Error loading operating system Hvad kan der være galt ?? Fra min

Du skal boote fra CDROM'en og ikke fra den interne harddisk.

Check din biosopsætning.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Kim

Dato : 26-12-05 22:27

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal boote fra CDROM'en og ikke fra den interne harddisk.
>
> Check din biosopsætning.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Ok det er måske det eneste der er galt , så må jeg prøve det

Mvh. Kim

Fra : Kim

Dato : 27-12-05 02:58

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal boote fra CDROM'en og ikke fra den interne harddisk.

> [...]

Tak
efter opsætning af Dvd drev som første boot kørte det
Mvh. Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-12-05 09:40

"Kim" <kim014@mail.dk> writes:

> Tak
> efter opsætning af Dvd drev som første boot kørte det

Velbekomme. God fornøjelse :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen