MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Safe" boot ???
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 26-12-05 16:17

Hej Ng

Min ThinkPad A31p er gået i sort..

Det må være grafikindstillingerne der på en eller anden måde er gået ged
i...

Jeg mener der findes en tastaturkombination, der booter med standardVGA
indstillinger..... men kan ikke huske den..

Nogen der har en ide ??

Hilsen Keld

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 26-12-05 17:13

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng
>
> Min ThinkPad A31p er gået i sort..
>
> Det må være grafikindstillingerne der på en eller anden måde er gået ged

Ikke nødvendigvis.. Kan udmærket være dit grafikkort som er gået sig en tur

> Jeg mener der findes en tastaturkombination, der booter med standardVGA
> indstillinger..... men kan ikke huske den..

Puuha... Kan du ikke boote fra disk??

/ Michael...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-12-05 00:00

> [...]
>
> Jeg mener der findes en tastaturkombination, der booter med standardVGA
> indstillinger..... men kan ikke huske den..

Hvis du bruger win xp, så skal du trykke på F8 under opstart og vælge
fejlsikret tilstand. Har du billede på nu?
Hvis du har det, så genstart og tryk igen F8 og vælg i stedet den menu som
hedder noget med VGAtilstand.
Der kan du ændre opløsningen til noget, som du er sikker på, at skærmen kan
vise.
Når du så genstarter til alm. boot, så skulle det gerne virke igen.
Du kan evt. springe fejlsikret tilstand over og gå direkte til vga tilstand.

Kurt

Fra : Bent Olsen

Dato : 27-12-05 10:53

Hej Keld!
Har selv en a30p
Der er 2 muligheder:
1. tryk f8 efter "reklamebillederne for at starte i fejlsikret tilstand.
2. Hvis der slet ikke kommer reklamebilleder skal du trykke f11 for at
starte recoceryprogrammet, der befinder sig på den skjulte servecepartition.
I den situation mister du alle dine data.
Hvis heller ikke f11 virker er disken sandsynligvis syg. Du kan køre en
Hitachi drive-fittness-test fra a-drevet, forudsat at du har et a-drev i
maskinen.
Hvis disken har bad sectors får du en ny af IBM, forudsat at den er mindre
end 3 år gammel. Hvis den er mere skal du selv betale både ny disk og nyt
styresystem.
Mvh
Bent Olsen

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 28-12-05 01:34

"Bent Olsen" <bent.olsen@dadlnet.dk> wrote in message
> [...]
> end 3 år gammel. Hvis den er mere skal du selv betale både ny disk og nyt

Hej Bent..

Operationen lykkedes..... delvist

Jeg kunne bryde og starte en windows rep. af operativsystemet og holde min
eksterne monitor kørende....

Men da pc'en så re-bootede for sidste gang for at starte xp op skete der det
samme som før: LCD display dødt hele tiden, og på den eksterne blot et
hurtigt glimt og så var den også væk... ØV..

Så jeg tror grafikkortet eller LCD panelet er stået af...

Så det må være en tur på værkstedet der skal til...

/Keld