MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Aktivering af windows xp.......
Fra : Brian Bertelsen

Dato : 25-12-05 15:46

Hej NG

jeg har lagt min version af windows xp ind på min bærebar computer men
da den er aktivert på min anden computer kan jeg ikke aktiver den ?????

er der noget jeg kan gøre for at komme dette problem til livs, jeg ville jo
helst ikke ud og købe en ny xp'er bare fordi jeg har to computer

håber at i kan hjælpe mig, på forhånd tak for hjælpen'

Mvh Brian Bertelsen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-12-05 15:54

On Sun, 25 Dec 2005 15:46:03 +0100, Brian Bertelsen wrote:

> [...]
>
> er der noget jeg kan gøre for at komme dette problem til livs, jeg ville jo
> helst ikke ud og købe en ny xp'er bare fordi jeg har to computer

Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre. Licensen gælder kun for en
maskine. Kig evt. i dk.marked.* om der kan findes et billig brugt
eksemplar.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din bærbare er, men med min fulgte der da en
kopi af XP Home med, det er vist meget normalt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-12-05 16:30

Brian Bertelsen skrev følgende på usenet:
> er der noget jeg kan gøre for at komme dette problem til livs, jeg
> ville jo helst ikke ud og købe en ny xp'er bare fordi jeg har to
> computer

Der er helt sikkert muligheder - men ingen lovlige, da den kun må bruges på
en PC ad gangen.

Men køb en mere - de kan købes for 699 kr flere steder - så har du en
"lovlig" version til hver.

Alternativt skal du nok spørge i grupper som f.x. alt.dk.warez - der nok
nogle, der har et link til et aktiverings crack

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : sdsf

Dato : 26-12-05 22:20

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
>
> Alternativt skal du nok spørge i grupper som f.x. alt.dk.warez - der nok
> nogle, der har et link til et aktiverings crack

Jeg har installeret windowsXP masser af gange, jeg ved slet ikke hvad
"aktivering" er for noget. Det er aldrig noget jeg har brugt.

Fra : jda

Dato : 27-12-05 04:29

On Mon, 26 Dec 2005 22:20:09 +0100, sdsf came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

Tillykke
--
Jakob

Fra : sdsf

Dato : 27-12-05 09:57

jda skrev:
> On Mon, 26 Dec 2005 22:20:09 +0100, sdsf came up with this fine idea in
> dk.edb.system.ms-windows:

> Tillykke
Jo tak, men vil du ikke være så venlig at uddybe lidt?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-12-05 10:54

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Jo tak, men vil du ikke være så venlig at uddybe lidt?

Ja at du bruger en ulovlig version højst sansynligt - hvis det er privat du
installerer altså..

Fra : sdsf

Dato : 27-12-05 13:07

Flemming Lynggaard skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Ja at du bruger en ulovlig version højst sansynligt - hvis det er privat du
> installerer altså..

Jeg har skiven fra min arbejdsplads (Kbh. Amt), til installering på egen
maskine eller hjemlånt maskine.

Jeg svarer altid nej til registrering hos microsoft ved første opstart,
og det har der aldrig været problemer med.

Er det "standard" at det er sådan?

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 27-12-05 13:40

> [...]
>
> Jeg svarer altid nej til registrering hos microsoft ved første opstart,
> og det har der aldrig været problemer med.

Hej
registrering hos microsoft er frivilligt
aktivering er en hel anden historie
på hjemme arbejdspladser er aktivering "normalt" ikke nødvendigt.
vh
bc

Fra : sdsf

Dato : 27-12-05 14:29

Bjarne Christensen skrev:

> Hej
> registrering hos microsoft er frivilligt
Det var også mit indtryk.

> aktivering er en hel anden historie
Jeg vil stadigvæk meget gerne vide hvad der ligger i "aktivering" ?

> på hjemme arbejdspladser er aktivering "normalt" ikke nødvendigt.
> vh
> bc

Igen aktivering, hvad er det?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-12-05 11:37

> Igen aktivering, hvad er det?

Den cd skive de giver dig med tilhørende kode er en volume license cd - det
betyder at den er lavet til installation på mange maskiner fx i et firma som
du oplever - altså ikke privat også som du oplever.

For at gøre livet lidt lettere for os der installere mange maskiner har ms
så valgt at slå aktiverings funktionen fra - dvs du ser den ganske enkelt
slet ikke når du benytter den cd du har.

Det er også den type cd'er man typisk ser piratudgaver af... af samme
årsag..

Fra : sdsf

Dato : 28-12-05 15:05

Flemming Lynggaard skrev:
> [...]
> så valgt at slå aktiverings funktionen fra - dvs du ser den ganske enkelt
> slet ikke når du benytter den cd du har.
Ok

> Det er også den type cd'er man typisk ser piratudgaver af... af samme
> årsag..

Det passer også med at jeg før Kbh. Amt havde en piratudgave, og den
opførte sig på samme måde.

Jeg tror aldrig jeg bliver indstillet på at betale flere hundrede
kroner for windows.

Der er jo utallige gratis operativsystemer af særdelse høj kvalitet
SUSE Linux 10, og andre linux, BSD, Solaris, BeOS, MacOS 7.5.5 osv.

Fra : *** Calle ***

Dato : 27-12-05 14:37

sdsf wrote:
> Jeg svarer altid nej til registrering hos microsoft ved første
> opstart, og det har der aldrig været problemer med.

Der er forskel på registrering og aktivering

--
*** Calle ***

Fra : sdsf

Dato : 27-12-05 14:55

*** Calle *** skrev:

> Der er forskel på registrering og aktivering

Ok, når I nu ikke kan/vil forklarer mig forskellen på
registrering og aktivering, og hvad aktivering er,
må jeg jo droppe dovnskaben og selv finde ud af det.

Googlesøgning på registrering aktivering microsoft windowsxp

Giver som første hit:

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm

og herfra er der et link til:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307890

Hvoraf det fremgår at windows skal aktiveres inden for 30 dage,
og der dannes og sendes en hash-værdi til til microsoft ud
fra windows version og aktuel hardware.

Den version jeg har fra min arbejdsplads (Kbh. Amt) er så uden tvivl
forudaktiveret
Citat:
"udvalgte installationer af Windows XP, der har volumenlicensaftaler, er
forudaktiverede, så du ikke behøver at foretage aktivering."

Derfor er jeg aldrig stødt på aktivering.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-05 22:52

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg svarer altid nej til registrering hos microsoft ved første opstart,
> og det har der aldrig været problemer med.

Så du har en MOL udgave og din arbejdsgiver har - eller skal - betale for
den, ellers er den ikke lovlig.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : sdsf

Dato : 27-12-05 23:42

Michael Lund Sørensen skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Så du har en MOL udgave og din arbejdsgiver har - eller skal - betale for
> den, ellers er den ikke lovlig.

Jeg har også skiven fra min arbejdsgiver.

Ved du hvad forkortelsen? MOL betyder?

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 28-12-05 01:24

> Ved du hvad forkortelsen? MOL betyder?

MOL står for Microsoft Open License, og dækker over flere typer
licensaftaler man kan have med Microsoft. På den måde kan man købe en mængde
licenser, f.eks. Windows XP, som så svarer til den mængde pc'er softwaren må
installeres på.

> Jeg har skiven fra min arbejdsplads (Kbh. Amt), til installering på egen
> maskine eller hjemlånt maskine.

Du skrev tidligere at du havde installeret masser af gange... men din
arbejdsgiver har vel kun givet dig lov til at have det på 1 maskine ad
gangen... geninstallerer du virkelig så tit?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : *** Calle ***

Dato : 27-12-05 11:00

sdsf wrote:

> Jo tak, men vil du ikke være så venlig at uddybe lidt?
Xp har indbygget en registrering, for at undgå pirateri, så noget tyder på
at din XP ikke er helt efter bogen
--
*** Calle ***

Fra : KsNa

Dato : 27-12-05 13:44

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Xp har indbygget en registrering, for at undgå pirateri, så noget tyder på
> at din XP ikke er helt efter bogen
> --

Der er udgaver som ikke skal registreres/aktiveres, jeg har en Medion PC fra
ALDI (et par år gammel), den WinXP der var på maskinen ved levering og som
fulgte med på CD-rom kræver ikke registrering/aktivering og virker fint også
efter 30 dage.

Sidste år i November fik jeg en Fujitsu-Siemens PC, den har heller aldrig
krævet hverken registrering eller aktivering.

Mvh
Kim

Fra : *** Calle ***

Dato : 27-12-05 14:39

KsNa wrote:
> [...]
>
> Sidste år i November fik jeg en Fujitsu-Siemens PC, den har heller
> aldrig krævet hverken registrering eller aktivering.

Fordi det er præinstalleret software, den vil jo kun tillade at du
installerer det på en maskine med den konfiguration den er lavet til, så dea
er piratkopier jo ikke så anvendelige
--
*** Calle ***

Fra : KsNa

Dato : 27-12-05 22:13

> Fordi det er præinstalleret software, den vil jo kun tillade at du
> installerer det på en maskine med den konfiguration den er lavet til, så
> dea er piratkopier jo ikke så anvendelige

Den ene af XP'erne har for en kortere periode været instaleret på en anden
og ældre PC, det virkede fint i ca. 6mdr. uden aktivering.

Mvh
Kim

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-12-05 11:39

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> Den ene af XP'erne har for en kortere periode været instaleret på en anden
> og ældre PC, det virkede fint i ca. 6mdr. uden aktivering.

Men dog ulovligt ...

Fra : KsNa

Dato : 28-12-05 15:13

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> Men dog ulovligt ...

Ulovligt er et stærkt ord....

Jeg ved at det ikke er tilladt iflg. Microsoft, men hvad har det med
aktiveringsproblematikken at gøre.

XP'en blev instaleret på den gamle PC (AMD K6-300), da den nye PC havde en
dårlig vane med at gå i stykker flere gange det første halve år og jeg kunne
på den måde arbejde videre på min USB HDD.

Mvh
Kim

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-12-05 13:45

sdsf skrev:

> Jeg har skiven fra min arbejdsplads (Kbh. Amt), til installering
> på egen maskine eller hjemlånt maskine.

Så drejer det sig nok om en Corporate Edition, som ikke skal
aktiveres.

--
Hilsen
Madsen

Fra : sdsf

Dato : 27-12-05 14:32

Thomas G. Madsen skrev:

> Så drejer det sig nok om en Corporate Edition, som ikke skal
> aktiveres.

Den præsenterer sig nu som proffesional edition.

Før vi gik over til XP brugte vi 2000, og der var der slet ingen
"serial" eller hvad det kaldes der skulle tastes in under
installationen, det er der på XP.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-12-05 14:50

sdsf skrev:

> Den præsenterer sig nu som proffesional edition.

Man kan ikke direkte se, at det drejer sig om en Corporate
Edition, så vidt jeg ved. Den eneste forskel er blot, at den
ikke skal aktiveres. Det er formentlig blot en almindelig XP
med et specielt serienummer, som ikke kræver aktivering.

> Før vi gik over til XP brugte vi 2000, og der var der slet ingen
> "serial" eller hvad det kaldes der skulle tastes in under
> installationen, det er der på XP.

På en "normal" Win2000, skal man indtaste et serienummer, men
Win2000 skal ikke aktiveres. Det kom først med WinXP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-12-05 11:37

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ikke skal aktiveres. Det er formentlig blot en almindelig XP
> med et specielt serienummer, som ikke kræver aktivering.

Der er ikke noget der hedder corporate er en volume license..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-12-05 14:51

Flemming Lynggaard skrev:

> Der er ikke noget der hedder corporate er en volume license..

Ok :)

--
Hilsen
Madsen