MS Windows
briani 27239
NET.Framework
Fra : Aase Christensen

Dato : 25-12-05 12:55

Jeg skal installere et program, der behøver Microsoft .NET Framework.
Jeg har haft Net Framework engang på computeren tidligere , men det er
blevet "ødelagt".
Nu vil jeg gerne installere det igen. Når jeg bruger Windows CD'en, kan jeg
ikke komme i kontakt med den menu, der hedder install .Net Framework.
Jeg har i stedet downloadet programmet fra nettet, men under installationen
bliver jeg standset af meddelelsen: "The feature you are trying to use is
on a network resource that is unaviable." Den beder mig taste stien til den
mappe, der indeholder filen temp33.tmp. Den fil har jeg ikke på min
computer. Er der nogen, der har et godt råd til, hvad jeg nu kan gøre for at
komme videre?
Jeg har også prøvet at installere windows forfra oven i den gamle
installation. Det hjælper heller ikke.

Hilsen Kurt

Fra : Ricko.

Dato : 25-12-05 12:58

"Aase Christensen" <aac@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu kan gøre for at komme videre?
> Jeg har også prøvet at installere windows forfra oven i den gamle

Er det win opdt , du hentede den fra ,

Fra : Aase Christensen

Dato : 25-12-05 13:10

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Er det win opdt , du hentede den fra ,

Jeg søgte efter den på nettet og fandt den på Microsoft download center.
Herfra er den downloaded.
Kurt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-12-05 22:25

Aase Christensen skrev:

> Jeg har i stedet downloadet programmet fra nettet, men under
> installationen bliver jeg standset af meddelelsen: "The feature
> you are trying to use is on a network resource that is
> unaviable."

Er du sikker på, at du har hentet den rigtige version så?
Den du skal have fat i, er denne:
<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=262d25e3-f589-4842-8157-034d1e7cf3a3>

Husk at skifte sprog, hvis du ikke kører med en dansk Windows.

Der er også kommet en version 2.0, men den er vist ikke kommet
til den danske Windows endnu, hvis man skal tro på dette link:
<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&DisplayLang=en>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Aase Christensen

Dato : 27-12-05 12:02

> [...]
>
> Der er også kommet en version 2.0, men den er vist ikke kommet
> til den danske Windows endnu, hvis man skal tro på dette link:

Jeg kører dansk XP.
Jeg har nok fået downloadet den forkerte version.
Når jeg installer ovennævnte får jeg nu besked om, at der allerede er
installeret en anden version af produktet.
Den version kan jeg ikke finde og afinstallere.
Den findes heller ikke i "Tillføj/Fjern programmer" i kontrolpanelet
Jeg kan heller finde spor af programmet i registreringsdatabasen, men den må
jo være et eller andet sted..

mvh Kurt

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 27-12-05 13:30

> [...]
> Den findes heller ikke i "Tillføj/Fjern programmer" i kontrolpanelet
> Jeg kan heller finde spor af programmet i registreringsdatabasen, men den
Det lyder godt nok underligt at den ikke optræder i tilføj / fjern
programmer
den burde ligge her omkring på din pc.
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\1033\
vh
bc

Fra : Aase Christensen

Dato : 27-12-05 21:54

> [...]
> programmer
> den burde ligge her omkring på din pc.
> C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\1033\

Den mappe har jeg godt nok. Men selv om jeg fjerner den, meddeler computeren
alligevel, at jeg har programmet installeret.

mvh Kurt

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 28-12-05 08:47

> Den mappe har jeg godt nok. Men selv om jeg fjerner den, meddeler
> computeren
> alligevel, at jeg har programmet installeret.
>
> mvh Kurt

Hej
Prøv at gå i kontrolpanel / administration
Der burde der være noget opsætning af framework wizards osv
Har du prøvet at køre en windows opdatering Der har vist været et par Hot
fixes til framework.
ellers prøv at hente CC Cleaner og se om den kan rydde op
http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp

Hvad laver det der framework egentligt jeg tror at det var min HP
printer der installerede den.
jeg har godt nok et foto program der forlanger at det er instaleret.
Men jeg aner ikke hvad det laver.
VH / Bjarne

Fra : Aase Christensen

Dato : 28-12-05 19:51

"Bjarne Christensen" <no_Spam@web.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> printer der installerede den.
> jeg har godt nok et foto program der forlanger at det er instaleret.

Tak for svarene. Jeg har prøvet det hele. Der er nok ikke andet at gøre end
et "bide i det sure æble": Formatere og begynde forfra.
Jeg ved forresten heller ikke, hvad NET framework egentlig laver:

Mvh. Kurt

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 29-12-05 21:32

> "Bjarne Christensen" <no_Spam@web.dk> skrev i en meddelelse

Hej Igen
Hvis du ikke har bidt i æblet
Så prøv at køre regedit og søg efter NET framework
Det står der rigtigt mange gange
Prøv at slette dem
Så kunne det jo være at du kunne få lov at installere den
vh / Bjarne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-12-05 12:43

Aase Christensen skrev:

> Når jeg installer ovennævnte får jeg nu besked om, at der
> allerede er installeret en anden version af produktet.

Og du får ikke mulighed for at overskrive eller erstatte den?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Aase Christensen

Dato : 27-12-05 21:52

">
> Og du får ikke mulighed for at overskrive eller erstatte den?
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Nej, computeren medeler bare, at der allerede er installeret en anden
version.

mvh. Kurt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-12-05 22:49

Bjarne Christensen skrev:

> Så prøv at køre regedit og søg efter NET framework

Eller måske prøve at følge denne vejledning:
<http://support.microsoft.com/kb/824643/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-12-05 13:27

> Eller måske prøve at følge denne vejledning:
> <http://support.microsoft.com/kb/824643/>.
> Hilsen
> Madsen
Hej Madsen
Du har bare styr på det der
Ved du egentligt hvad NET framework laver?
Hos mig er det vist først når jeg installerer min HP alt i en printer at den
dukker op.
men hvad den laver aner jeg ikke LOL
Godt Nytår
hilsen / Bjarne

Fra : Aase Christensen

Dato : 30-12-05 15:19

> Eller måske prøve at følge denne vejledning:
> <http://support.microsoft.com/kb/824643/>.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Tak for Bjarne og Madsens interesse for sagen.
Jeg har også prøvet den ovenstående vejledning, men får blot en meddelelse
om, jeg allerede har en anden version af programmet på computeren i
forvejen, der skal afinstalleres først - denne version kan jeg ikke finde
spor af, hverken i registreringsdatabasen eller andre steder.

Hilsen Kurt

Fra : jda

Dato : 30-12-05 15:45

On Fri, 30 Dec 2005 15:19:21 +0100, Aase Christensen came up with this
fine idea in dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> forvejen, der skal afinstalleres først - denne version kan jeg ikke finde
> spor af, hverken i registreringsdatabasen eller andre steder.

I tilføj/fjern programmer, husk at sætte kryds i feltet 'Vis opdateringer'
øverst hvis du ikke har gjort det. Det er muligt at din .NET kommer frem
plus eventuelle service packs til den. Prøv så at afinstallere dem i den
rækkefølge de står i. Bare et long shot
--
Jakob

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-12-05 20:50

> [...]
> forvejen, der skal afinstalleres først - denne version kan jeg ikke finde
> spor af, hverken i registreringsdatabasen eller andre steder.
Har du prøvet Madsens råd.
Remove .NET Framework 1.1 from the Windows Installer cache. To do
this, follow these steps: a. Click Start, and then click Run.
b. In the Open text box, type Installer, and then click OK.
c. On the View menu in Windows Installer, click Details.
d. Do one of the following, depending on your operating
system: . In Windows XP, right-click the Name column header, and then click
Comments.
. In Windows 2000, right-click the Name column header, and
then click Comment.

e. Right-click the cached Windows Installer file that has the
Microsoft .NET Framework 1.1 RTL x86 enu comment, and then click Uninstall.
f. After the uninstall process has completed, quit the
Installer.

2. Manually delete the existing files and folders from your computer.
Depending on the present condition of the .NET Framework, this file and
folder might not exist .To delete the file and folder, follow these steps:
a. Click Start, and then click Run.
b. In the Open text box, type system32, and then click OK. The
contents of the System32 folder appear in Windows Explorer.
c. Locate and then delete the URTTemp folder.
d. Locate and then delete the mscoree.dll file.

Note If the .NET Framework 1.0 is also installed on your
computer, and you do not intend to reinstall the .NET Framework 1.1, you
must repair the .NET Framework 1.0. For more information, see the "Repair
the .NET Framework" section.
e. Click Start, and then click Run.
f. In the Open text box, type Microsoft.NET, and then click OK.
The contents of the Microsoft.NET folder appear in Windows Explorer.
g. In the Microsoft.NET folder, double-click the Framework
folder.
h. In the Framework folder, delete the v1.1.4322 folder.
i. Close the Framework folder.

3. Manually delete the relevant registry keys. To do this, follow
these steps: a. Click Start, and then click Run.
b. In the Open text box, type regedit, and then click OK to
start Registry Editor.
c. In Registry Editor, locate and then delete the existing
registry keys (all the registry keys may not be present): .
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\v1.1.4322
.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework\policy\v1.1

d. Quit Registry Editor.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-05 14:08

Bjarne Christensen skrev:

> Du har bare styr på det der

Det vil jeg ikke just påstå. :)

Der står noget om det her: http://www.nordenta.dk/sw8926.asp

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-12-05 20:46

> Bjarne Christensen skrev:
> Det vil jeg ikke just påstå. :)

> Der står noget om det her: http://www.nordenta.dk/sw8926.asp
>
> Hilsen
> Madsen
Tak for det.
Jeg tror bare jeg lader framework passe sig selv
Førsteprioritet for Microsoft .NET Framework 1.0 Service Pack 3 (SP3) er
forbedret sikkerhed. Servicepakken indeholder desuden oversigter over alle
rapporterede kundeproblemer, som er fundet, efter at Microsoft .NET
Framework 1.0 er blevet udgivet. Bemærk, at SP3 understøtter brug af
krævende WSDL-dokumenter, forhindring af datakørsel (DEP) og beskyttelse mod
sikkerhedsproblemer, f.eks. bufferoverløb.
hilsen / Bjarne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-05 18:20

Aase Christensen skrev:

> [...]
> version kan jeg ikke finde spor af, hverken i
> registreringsdatabasen eller andre steder.

Har du prøvet alle løsningsforslagene på siden både hvad angår
fjernelse og reparation af .NET Framework 1.0 og 1.1 ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-12-05 21:06

> [...]
> nu kan gøre for at komme videre?
> Jeg har også prøvet at installere windows forfra oven i den gamle

Jeg fandt noget på dansk.
Det kan være nødvendigt at reparere en installation af .NET Framework efter
opgradering af operativsystemet, eller hvis systemet bliver beskadiget.

1.. Du skal bruge den oprindelige installationskilde. Hvis du f.eks.
installerede .NET Framework fra cd eller DVD, skal du indsætte disken. Eller
hvis du hentede .NET Framework fra internettet, skal du hente softwaren igen
og vælge at gemme på disken. Hvis du installerede fra et netværksshare, skal
du tilslutte igen.
2.. Vælg Kør i menuen Start.
3.. I Windows 98 og Windows Me skal du skrive: command
4.. I Windows NT, Windows 2000, Windows XP eller nyere skal du skrive: cmd
5.. Skriv følgende i kommandovinduet:
n:\<Installationskilden>\dotnetfx.exe /t:%temp% /c:"msiexec.exe /fvecms
%temp%\netfx.msi"
For eksempel:
d:\dotNetFramework\dotnetfx.exe /t:%temp% /c:"msiexec.exe /fvecms
%temp%\netfx.msi"

Fra : Aase Christensen

Dato : 30-12-05 22:08

">>
> [...]
> %temp%\netfx.msi"
> For eksempel:
> d:\dotNetFramework\dotnetfx.exe /t:%temp% /c:"msiexec.exe /fvecms

Jeg har prøvet det hele, men kommer ikke videre.
Det er min stationære computer, der kører XP med SP2, det er galt med.
Heldigvis kan jeg køre programmet på min bærebare, der kører XP home, også
SP2 - så indtil videre må jeg bruge denne, når jeg har behov for .Net
framework.

mvh. Kurt

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 31-12-05 00:10

> [...]
> Heldigvis kan jeg køre programmet på min bærebare, der kører XP home, også
> SP2 - så indtil videre må jeg bruge denne, når jeg har behov for .Net

Ellers må du jo ud og købe en pose sure æbler og bide i
Og 10.000 Kr spørgsmålet Hvad laver Net framework. egentligt?
Godt Nytår
vh / Bjarne

Fra : Aase Christensen

Dato : 31-12-05 11:24

> Og 10.000 Kr spørgsmålet Hvad laver Net framework. egentligt?
> Godt Nytår
> vh / Bjarne

Jeg har heldigvis en pose sure æbler tilbage fra jul endnu.
Det hele skete, da jeg downloadede en PDF-printer fra nettet.
Den fungerede ikke, så jeg afinstallerede den.
Næste gang jeg skulle starte mit tegneprogram op, virkede det ikke. Det
manglede Net framework.
Jeg prøvede at installere tegneprogrammet igen, men det kunne jeg ikke på
grund af den manglende Net framework på min computer. Jeg installerede igen
PDF-printerprogrammet og afinstallerede det som før. Ingen resultat, og der
er jeg så nu.
Alle øvrige programmer fungerer i øvrigt upåklageligt.
Når ånden er over mig en dag, formaterer jeg computeren og begynder forfra.
Også godt Nytår herfra og tak for interessen.

mvh. Kurt