MS Windows
briani 27239
Got a "A disk read error occurred. Press C~
Fra : Claus Pihlkjær

Dato : 23-12-05 11:47

Jeg ved ikke, om dette er det rette forum - men hjælp ønskes alligevel.
Den bærbare pc kan ikke længere starte og kommer med ovenstående tekst. Hvad
gør man??

Fra : Nørd

Dato : 23-12-05 12:08

"Claus Pihlkjær" <cmpihl@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke, om dette er det rette forum - men hjælp ønskes alligevel.
> Den bærbare pc kan ikke længere starte og kommer med ovenstående tekst.
Hvad
> gør man??

Du fjerner disketten der sidder i A-Drev

Fra : Claus Pihlkjær

Dato : 23-12-05 12:14

Der er ingen a drev i maskinen.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-12-05 12:16

> [...]
> Jeg ved ikke, om dette er det rette forum - men hjælp ønskes alligevel.
> Den bærbare pc kan ikke længere starte og kommer med ovenstående tekst.

Kommer an på om du har været ved at udskifte noget???

Ellers gå i BIOS og sæt den til "load default" og så evt. lige sætte boot
til HD only.. Luk_og_gem og genstart...

Lad høre fra dig hvordan den reagerede på det!

/ Michael...

Fra : Claus Pihlkjær

Dato : 23-12-05 12:21

Der er ikke udskiftet noget i maskinen. Historien er, at min søn har været
på nettet og formentlig fået virus på maskinen. Han har forsøgt at fjerne
virusèn med alle midler ?? og efterfølgende kan maskinen ikke starte op.
Har været i bios og sætte HD og load default, men det hjælper ikke. Den er
også sat til kun at boote på HD.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-12-05 13:56

> Der er ikke udskiftet noget i maskinen. Historien er, at min søn har været
> på nettet og formentlig fået virus på maskinen.

Det var jo ikke så godt!!...

Han har forsøgt at fjerne
> virusèn med alle midler ??

Hvilke???

/ Michael...

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-12-05 14:15

> [...]
> virusèn med alle midler ?? og efterfølgende kan maskinen ikke starte op.

Det er nu iøvrigt ikke særlig sandsynligt at det er virus som forårsager
problemet, men snarere din søns bestræbelser på at fjerne hvad han troede
(måske_var_eller_ikke_var) virus, hvorved det er lykkedes ham at beskadige
nogle systemfiler..

Hvad er OS??

/ Michael...

Fra : Claus Pihlkjær

Dato : 23-12-05 15:21

xp home edition.
Nu du siger det. Han snakkede noget om en dll fil, men han mener !! ikke han
slettede den.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-12-05 15:39

> xp home edition.
> Nu du siger det. Han snakkede noget om en dll fil, men han mener !! ikke
> han slettede den.

Nej, det "mener" de aldrig...!!...

Muligvis kan du boote i fejlsikret. Kan du, så gå i start/kør og skriv:
sfc /scannow (husk mellemrummet)... Windows kigger nu på dine systemfiler og
erstatter dem som ikke er der eller ikke duer med nye.. Hav XP cd`en klar,
for den beder muligvis om den. Lad den køre færdig. Fjern cd`en og genstart
normalt..

Det er lige med lidt forbehold dette trick, for jeg er ikke HELT sikker på
om det funger ude i fejlsikret, men det burde det..

Ellers vend straks tilbage.. Så må vi jo se på andre metoder.. Evt. en
regulær repair af XP burde kunne klare det

/ Michael...

Fra : Claus Pihlkjær

Dato : 23-12-05 17:44

Foreløbelig tak - jeg prøver det lidt senere. Knægten har glemt laderen, så
maskinen er i mellemtiden løbet tør for strøm ! typisk!! Vender tilbage,
hvis det ikke hjælper - alternativet er jo altid "format C:" God jul og
endnu engang tak.
Claus