MS Windows
briani 27239
Ghost xp
Fra : Elektrikeren

Dato : 21-12-05 22:03

hej
hvilket ghost program virker på win xp
og kan man boote fra cd m ghost dertil

Brian Bruun
b-bruun@tdcadsl.dk

Web :
www.sitecenter.dk/brianbruun

Fra : pwee

Dato : 21-12-05 22:51

"Elektrikeren" <b-bruun@tdcadsl.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
news:43a9c2c0$0$173$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> hej
> hvilket ghost program virker på win xp
> og kan man boote fra cd m ghost dertil
> --
>

> Mvh
> Brian Bruun
> b-bruun@tdcadsl.dk
>
> Web :
> www.sitecenter.dk/brianbruun

Ghost 2003 er ok, men der er vist kommet en nyere version.
selvfølgelig kan du lave en bootCD med ghost på.

/peewee

Fra : JSH [9800]

Dato : 22-12-05 00:13

Vil hr. peewee så ikke gerne være så venlig at forklare det nærmere?

Fra : pwee

Dato : 22-12-05 10:50

"Elektrikeren" <b-bruun@tdcadsl.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> [...]
anskaf dig Ghost, den koster omkring kr. 400.
(der er muligvis andre måder at lave nedenstående på.(jeg bruger denne)

1. lav en bootdiskette (kan laves i XP)
2. kopier Ghost.exe og Ghost.ini til denne diskette.
+ evt. mouse driver i autoexec.bat
skal du have adgang til CD drev, skal du buge mscdex.exe.
og driver til cd-rom ( i config.sys)
3. lav så en boot-CD med for.eks Nero
din diskette skal værei A-drevet.
4. overfør filerne fra A-drevet til Nero.
brænd din CD og du har nu en BootCD, og kan starte Ghost fra Dos.
nu kan du lave en kopi af din partition og genindlæse den igen.
/peewee

Fra : JSH [9800]

Dato : 22-12-05 13:44

> [...]
> brænd din CD og du har nu en BootCD, og kan starte Ghost fra Dos.
> nu kan du lave en kopi af din partition og genindlæse den igen.

Tak for svaret.
På arbejde bruger vi imagecast, hvor der kan laves en cd/dvd der booter og
der på ligger der så et image, så vi til en hver tid hurtigt genskabe en pc.
Alt dette sker automatisk og grafisk. Kan dette ikke laves med Ghost?

Fra : El Guapo

Dato : 22-12-05 13:58

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc. Alt dette sker automatisk og grafisk. Kan dette ikke laves med Ghost?

Ja. Du kan næppe få plads til et komplet harddisk image på
en alm. CD-Rom, men på en DVD bør du kunne.

Jeg kender ikke den nyeste udgave af Ghost, så jeg ved faktisk
ikke om den kan lave sådan bootable DVD til dig automatisk...

Jeg har selv lavet sådan en DVD "pr. håndkraft", via Nero brænder-
programmet. Med DVD'en i drevet booter den PC'en op i DOS og
starter Ghost (jeg kører med verison 8.2), som fluks går i gang med
at restore det image, der ligger på DVD'en, uden yderlige indblandig
fra brugeren.

-E.G.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 22-12-05 17:38

"El Guapo" <hold_ud@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kender ikke den nyeste udgave af Ghost, så jeg ved faktisk
> ikke om den kan lave sådan bootable DVD til dig automatisk...

Det kan den, ligesom 2003 også kan.

Flemming Nielsen

Fra : Henning

Dato : 22-12-05 17:54

On Thu, 22 Dec 2005 13:58:18 +0100, "El Guapo" <hold_ud@FJERNyahoo.dk>
wrote:

>"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ja. Du kan næppe få plads til et komplet harddisk image på
>en alm. CD-Rom, men på en DVD bør du kunne.

Ghost beder selv om nye skiver, så længe det er nødvendigt. Min egen
backup af "det basale" fylder 11 skiver...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 22-12-05 17:53

On Thu, 22 Dec 2005 10:49:37 +0100, "pwee" <peewee@webspeed.dk> wrote:

>"Elektrikeren" <b-bruun@tdcadsl.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

>anskaf dig Ghost, den koster omkring kr. 400.
>(der er muligvis andre måder at lave nedenstående på.(jeg bruger denne)

Følg wizarden i Ghost - så laver den bootcd og hele molevitten for
dig

Henning
hsb(at)image.dk