MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP og DOS 6,2 på samme HD
Fra : Nederbasse

Dato : 21-12-05 09:05

Hejsa

Jeg har en ældre pc på 1500 mHz med 256 MB RAM og en HD på 4-8 GB
og jeg vil gerne have en lille partition til DOS 6 og resten til noget
Windows
Skal jeg opdele disken først med fdisk eller skal jeg bruge XP/W2k først ?
Hvor stor disk kab DOS bruge ?

LarsN

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-12-05 14:20

On Wed, 21 Dec 2005 09:04:32 +0100, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

> [...]
>Windows
>Skal jeg opdele disken først med fdisk eller skal jeg bruge XP/W2k først ?
Det ville jeg gøre, og efter følgende vælge at installere XP på D
drevet. fdisk kan ikke opdele - blot slette og oprette. PationMagic
eller fips (ligger på linux installations cd-er) kan opdele. Ved
anvendelse af fips sørger man først for at data er samlet i bunden af
partionen vha. sletning af windows virtuel memory fil og
defragmentering.
>Hvor stor disk kab DOS bruge ?
Det kan jeg ikke huske, men nogen gange blev max størrelse udvidet
gennem installation af hardware specifik boot extender. En sådan ville
jeg forvente røg væk under installation af XP.

--
Mvh Benny Andersen

Fra : René Jensen

Dato : 21-12-05 14:23

Nederbasse wrote:
> Hvor stor disk kab DOS bruge ?

Har i sin tid kørt med 1GB disk til MS-DOS 6.22, hvilket er mere end
rigeligt.

Med venlig hilsen,
René Jensen