MS Windows
briani 27239
"Lydkort over netværk" - nogen ideer?
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-12-05 03:29

Nogen der ved, om der findes et program der laver en slags "virtuelt
lydkort", hvor man kan afspille mp3 i fx. winamp på én maskine og så
kommer lyden ud af lydkortet en anden, overført via LAN??

Det skal være sådan, at maskinen som er sat til anlægget, begynder at
spille, når den modtager noget fra min desktop PC, hvor jeg bare vælger
et andet output device i fx. Winamp, og så smider den lyden over til min
server, som spytter den ud i anlægget.

Findes dette?

Desktop PCen kører XP x64, serveren kører 2003

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : none

Dato : 21-12-05 08:35

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> server, som spytter den ud i anlægget.
>
> Findes dette?
>
> Desktop PCen kører XP x64, serveren kører 2003

I linux hedder programmet eSound som man kan bruge til dette... Mon ikke
der findes en windows port af dette...?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-12-05 19:15

> I linux hedder programmet eSound som man kan bruge til dette... Mon ikke
> der findes en windows port af dette...?
Yes, jeg fandt netop eSound til windows...

http://blog.monstuff.com/archives/000216.html

Og derefter winamp plugin - det virker OK, der er kun ½ sek forsinkelse
på lyden... Man skal huske at hente pluginnet til winamp 2, ikke winamp
3 - det virker ik på winamp 5

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as