MS Windows
briani 27239
TV-out er slået til som default
Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 19-12-05 21:51

Hej,

Jeg rodede på et tidspunkt med noget TV-out opsætning på grafikkortet,
med det resultat at jeg nu har mit skærmbillede både på pc-skærmen og
fjernsynet, uanset om jeg har slået det fra inden jeg slukker/genstarter
pc'en, og S-video kablet er sat til (det kan jeg se, fordi billedet på
pc'en er helt ude af proportioner).

Det hjælper ikke at slå TV-out fra under skærmindstillingerne (på de
ekstra ATI-faneblade) - fjernsynet VIL vise billedet når pc'en starter,
og det er helt fra opstarten af, ikke kun fra Windows logon billedet.
Jeg har forsøgt at fjerne og geninstallere driverne til grafikkortet
igen, men lige lidt hjælper det. Kan det tænkes at Windows gemmer en
indstilling et eller andet obskurt sted, der gør at billedet vises begge
steder, eller er det nærmere noget hardwarespecifikt?

OS: XP Pro
Gfx: ATI Radeon 9550

/Thomas

Fra : Jakob M

Dato : 20-12-05 09:55

"Thomas Riis Hansen" <t_riis@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet obskurt sted, der gør at billedet vises begge steder, eller er

Så vidt jeg ved er det hardwarespecifikt. Så længe der er et stik i TVout
udgangen, vil den altid boote med TVout som primær skærm. Lige så snart
Windows loader skifter den tilbage til den indstilling du definerer. Det er
et stykke tid siden jeg har rodet med det, men det er vist noget med at du
definerer et tema under "skærme" fanebladet, med de indstillinger du gerne
vil have, så burde Windows starte med det tema.

Mvh
Jakob