MS Windows
briani 27239
Billede på skrivebord
Fra : Casper

Dato : 19-12-05 00:53

Er der nogen der ved hvordan eller kender et program til at
placere billeder på skrivebordet. Tapet funktionen kender jeg.
Der kan man jo kun placere ét billede på skærmen. Jeg vil gerne
kunne placere flere billeder af varierende størrelse på skrivebordet.

Casper

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-05 05:00

"Casper" <grevslick_NO_Spam_@hotmail.com> writes:

> [...]
> Der kan man jo kun placere ét billede på skærmen. Jeg vil gerne
> kunne placere flere billeder af varierende størrelse på skrivebordet.

Du kan lave et enkelt billede ud fra dine billeder og lave et
tapet med det.

Hvis du er rå til HTML kan du lave en webside der viser det du gerne
vil have, og så slå Active Desktop til.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : emj

Dato : 19-12-05 08:05

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

>slå Active Desktop til.

Hvordan gør man det i winxp?
Hilsen emj

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-05 11:29

emj <emj@> writes:

> Hvordan gør man det i winxp?

Højreklik på skrivebordet, vælg Skrivebord, Avanceret og skift til Web
fanen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Ole C

Dato : 19-12-05 15:07

"Thorbjørn Ravn Andersen" skrev blandt andet:

> Højreklik på skrivebordet, vælg Skrivebord, Avanceret og skift til Web
> fanen.

Ikke i WindowsXP - i hvertfald ikke SP2 - men:
Højreklik på skrivebordet>vælg Egenskaber>fanen Skrivebord>knappen Tilpas
skrivebordet>fanen Web.
Der kan Casper så tilføje en webside - som det fint forklares hvis han søger
på "Active Desktop" under Start>Hjælp og Support.

--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-12-05 13:29

"emj" <emj@> skrev

> Hvordan gør man det i winxp?

Prøv at trykke på F1 på skrivebordet.

Det er nærmest urtroligt, så mange gode informationer, man kan finde
der.....

Claus

Fra : vk

Dato : 19-12-05 13:58

> [...]
> Der kan man jo kun placere ét billede på skærmen. Jeg vil gerne
> kunne placere flere billeder af varierende størrelse på skrivebordet.

I et billedprogram f.ex. Paint laver du et nyt billede, der indeholder de
billeder du vil have. Gemmer det som jpg og bruger det som baggrund.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-12-05 15:28

"Casper" <grevslick_NO_Spam_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der kan man jo kun placere ét billede på skærmen. Jeg vil gerne
> kunne placere flere billeder af varierende størrelse på skrivebordet.

Samurize er måske svaret det du søger...
http://www.tweakup.dk/article/245/dk/

Flemming Nielsen