MS Windows
briani 27239
OT??? Directx problem...
Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 18-12-05 10:51

Hej, gruppe...!

Jeg er ny hér, så jeg håber ikke, jeg er OT...

Jeg har lidt problemer med DirectX (tror jeg). Når jeg skal spille nogle
spil, fortæller de, at jeg ikke har den nødvendige version af DirectX
(9.0b).

Men når jeg starter "dxdiag", finder den ingen fejl - og skriver tilmed,
at
jeg har version 9.0c!

Hvis jeg prøver at genistallere DirectX, beder den mig om at acceptere
aftalen (som sædvanligt med MS) og så kommer det dér "progress bar
vindue".
Men der går bare ét sekund (uden at der kommer noget i "progress bar'en")
og
så får jeg en pop-up om, at DirectX installationen er gået OK.

Jeg er lidt på bar bund hér. Kan man afinstallere DirectX og
gen-installere
på en eller anden måde?

Al hjælp er hjertelig velkommen!

De venligste hilsner
Claus Lindeskov Hansen

Fra : emj

Dato : 18-12-05 11:56

Claus Lindeskov Hansen skrev:

> [...]
>(9.0b).
>
>Men når jeg starter "dxdiag", finder den ingen fejl - og skriver tilmed,

Den nyeste hedder 9.c og det skulle dit spil gerne kunne fungere med.
Hilsen emj

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-12-05 12:17

"Claus Lindeskov Hansen" <claus_l_hansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så får jeg en pop-up om, at DirectX installationen er gået OK.
>
> Jeg er lidt på bar bund hér. Kan man afinstallere DirectX og

Prøv at opdatere dine grafikdrivere. Du får denne underlige fejlmeddelelse
om DirectX hvis dine grafikdrivere ikke virker til spillet.

Flemming Nielsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-12-05 17:04

(Du er ikke OT)

Nej, jeg mener at DirectX er umulig at fjerne (det angives svjh osse under
installationen)

> Prøv at opdatere dine grafikdrivere. Du får denne underlige fejlmeddelelse
> om DirectX hvis dine grafikdrivere ikke virker til spillet.

Det var en god idé!

Fortæl hvilket skærmkort du bruger, samt hvilken driver+version(+dato) du
bruger

Hvilke(t) spil trigger problemet?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : John

Dato : 18-12-05 17:52

"Villy Jensen" skrev i en meddelelse

> Nej, jeg mener at DirectX er umulig at fjerne (det angives svjh osse under
> installationen)

Det har du jo ret i, Villy:

"... The DirectX runtime cannot be uninstalled. ..."
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a9b6820-bfbb-4799-9908-d418cdeac197&DisplayLang=en

Meen...:
http://majorgeeks.com/download.php?det=2935

http://majorgeeks.com/download.php?det=509

http://majorgeeks.com/download.php?det=4347

Tidligere udgaver af DirectX kan downloades her:
http://oldversion.com/program.php?n=directx

- også jeg tvivler dog på, det løser spørgerens problem..:)

Mvh John

Fra : Gamle

Dato : 18-12-05 22:44

> Det har du jo ret i, Villy:
>
> "... The DirectX runtime cannot be uninstalled. ..."

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a9b6820-bfbb-479
9-9908-d418cdeac197&DisplayLang=en

Hej.

Jeg fandt dette link. Har ikke selv haft behov for at fjerne directx 9.0c

http://www.softpedia.com/progSearch/DirectX%20Happy%20Uninstall

Mvh.
Torben

Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 19-12-05 13:00

Hej, Villy...!

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Ja, jeg hentede lige de nyeste drivers fra Nvidia, der hedder "Nvidia
ForceWare Release 80 v81.95".

du
Det er såmænd bare et Nvidia GeForce4 MX 420 med 64 MB RAM.

> Hvilke(t) spil trigger problemet?
Ja, jeg var lige i ALDI og bruge en hel 50'er på LucasArts "Secret Weapons
Over Normandy" (flyspil).
Men jeg har spillet BattleField1942 og Medal Of Honor Allied Assault på
maskinen uden problemer (har ikke forstand på spil - så jeg ved ikke, om
det
overhovedet giver mening, at jeg kan spille disse spil...)

Foreløbig tusind tak for hjælpen, Villy!
Claus

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-12-05 15:43

> [...]
> det
> overhovedet giver mening, at jeg kan spille disse spil...)

Glem det - det er ikke værd at rode med - der er andre med samme problem med
samme spil...:

Søgte efter
"Secret Weapons Over Normandy" directx problem
på google

og fandt:
http://www.d-a-l.com/help/archive/index.php/t-20018.html
(og mange lignende nødråb)

Glem det - der er mange andre med identiske problemer med spillet
(dårlig kode !!! + store problemer = billigt spil)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 19-12-05 15:55

> [...]

Bah! Øv og bøv! Så har jeg spildt en hel 50'er på det bras!!!

Jeg vil takke dig - og de andre hjælpsomme sjæle - mange gange for jeres
hjælp! ;-D

Med ønsket om en rigtig glædelig jul!
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-12-05 16:38

> "Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> problem
>
> Bah! Øv og bøv! Så har jeg spildt en hel 50'er på det bras!!!

Q: I am being prompted to install DirectX 9.0b when I try to run
Secret Weapons Over Normandy. I already have DirectX 9.0c installed!
A: If you already have the latest release version DirectX (9.0c)
installed from http://www.microsoft.com/directx but the game continues to
request that you update DirectX when you attempt to start the game, please
try launching the game as follows:

Place the game CD in the drive and exit the launcher menu when it
appears. Next, launch the game using the tesla.exe file on your harddrive.
If you installed the game to the default location:

- Open My Computer
- Open the "C:" local drive
- Open the "Program Files" folder
- Open the "LucasArts" folder
- Open the "Secret Weapons Over Normandy" folder
- Open the "Gamedata" folder
- Double-click the "tesla.exe" file to start the game

You may want to right-click the tesla.exe file and choose Create
Shortcut and then copy this new shortcut to your Windows desktop or Windows
Start Menu for the game for easier access.

http://yodashelpdesk.lucasarts.com/faq.asp?sid=102224051219062061144251&pid=1373&pnm=Secret%20Weapons%20Over%20Normandy©&seid=3599&pos=Windows%20XP&top=DirectX&rid=21261

Hvis du har problemer med det engelske, så skriv lige tilbage.

Flemming Nielsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-12-05 19:14
Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 19-12-05 19:47

Flemming Nielsen skrev en masse...

Jow, tak Flemming... jeg var faktisk inde og finde samme tråd på LucasArts
forum - og det virker! ;-D

Mærkeligt...

Tusinde tak til alle (igen) og Glædelig (forh)Jul!!!
Claus Lindeskov Hansen