MS Windows
briani 27239
fil kan ikke slettes
Fra : S.B.

Dato : 17-12-05 23:45

Har en lille fil (1 kb) som er virus fri osv. et levn fra et program jeg har
haft installeret.
Da der i selve filnavnet er mellemrum, kan jeg ikke slette den fra
kommandoprompten af, og slette den fra stifinder, kan jeg heller ikke.
Får at vide den er i brug, hvad jeg ved den ikke er.
Findes der ikke et eller andet progam, gerne freeware som man kan hente der
kan fjerne denne fil?

PFT
Søren

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-12-05 23:51

http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 17-12-05 23:52

S.B. wrote:

> Har en lille fil (1 kb) som er virus fri osv. et levn fra et program jeg har
> haft installeret.
> Da der i selve filnavnet er mellemrum, kan jeg ikke slette den fra
> kommandoprompten af,

Kan du ikke bare angive filnavnet mellem anførselstegn?

Fra : John

Dato : 18-12-05 00:59

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der ikke et eller andet progam, gerne freeware der kan fjerne
> denne fil?

To stk, der måske kan frembringe miraklet:

http://majorgeeks.com/Brute_Force_Uninstaller_BFU_d4714.html

http://majorgeeks.com/Unlocker_d4660.html

Mvh John

Fra : S.B.

Dato : 18-12-05 10:11

> To stk, der måske kan frembringe miraklet:
>
> http://majorgeeks.com/Brute_Force_Uninstaller_BFU_d4714.html
>
> http://majorgeeks.com/Unlocker_d4660.html
>
> Mvh John
Takker for de links, fik den endelig slettet nu vha unlocker.
Nej heller ikke i anførselstegn kunne jeg slette den fra kommandoprompten af

Søren

Fra : John

Dato : 18-12-05 14:33

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Takker for de links, fik den endelig slettet nu vha unlocker.

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Mvh John

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-12-05 04:33

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> writes:

> Da der i selve filnavnet er mellemrum, kan jeg ikke slette den fra
> kommandoprompten af, og slette den fra stifinder, kan jeg heller ikke.

Du kan altid åbne en kommandoprompt. Skrive "del " og så trække filen
over i kommandovinduet - så skrives det rigtige filnavn.

Hvis stifinder ikke kan slette den, så check filens attributter. I
meget uheldige tilfælde har den et sygt navn, og så må du over i noget
med "chkdsk".
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 10:11

On Sat, 17 Dec 2005 23:45:15 +0100, "S.B."
<sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>Får at vide den er i brug, hvad jeg ved den ikke er.
>Findes der ikke et eller andet progam, gerne freeware som man kan hente der

En "DIR /X" vil vise det korte filnavn (8.3).

Så sletter du bare filen ved at skrive "DEL XXXXXX~1.COM" eller hved
filen nu måtte hedde.

Mvh
Allan Jul Woer
Denmark