MS Windows
briani 27239
Hvordan have en virtuel CD-ROM på harddisk~
Fra : Nick

Dato : 17-12-05 23:08

Jeg prøver at spille et gammelt originalt CD-ROM spil (Blackout), men
irriteres over at DVD-drevet larmer vildt.

Jeg ved der findes utilities, så man laver en kopi af CD-ROM'en på
harddisken, som spillet så læser fra, så man slipper for at DVD-drevet kører
hele tiden. Men nu kan jeg ikke huske navnet på sådan et program!

Argh!

Hjææælp!

/Nick

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-12-05 23:13

Nick skrev:

> Men nu kan jeg ikke huske navnet på sådan et program!

Det kunne være Circle Virtual CD http://www.circleofone.com/default.asp

Men det er nok Daemon Tools
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php i stedet for (der skal
vistnok bruges et særskilt program til at lave iso'en med)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Nick

Dato : 17-12-05 23:16

> [...]
> http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php i stedet for (der skal
> vistnok bruges et særskilt program til at lave iso'en med)

Kanon!

Tak for hurtigt svar!

/Nick

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-12-05 23:16

Nick wrote:
> Jeg ved der findes utilities, så man laver en kopi af
> CD-ROM'en på harddisken, som spillet så læser fra, så man
> slipper for at DVD-drevet kører hele tiden. Men nu kan jeg
> ikke huske navnet på sådan et program!

WinISO bør kunne gøre tricket.

Du kan også bare installere et lille program, som gør at CD/DVDen
ikke kører med fuld speed, så larmer det mindre. Fx Nero
DriveSpeed.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund