MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"udtrække" windows xp fra 1. hjælps cd
Fra : rsl

Dato : 17-12-05 19:20

Hej
Ved ikke lige om det er det rigtige sted at spørge ellers må I fortælle
hvor....

Jeg sidder med en cd som er en 1. hjælps cd fra HP, nu vil jeg gerne hvis
det er muligt at "trække" Windows XP og kun Windows XP home ud fra denne cd
da jeg ikke gider at bruge alle de unødvendige programmer der følger med en
pre installeret computer.
Findes der et program som kan sammenligne en original Windows cd, med den cd
jeg har og så finde alle de filer der skal bruges for at have en cd med kun
Windows.

Det skal lige nævnes at jeg har kontaktet HP men de vil ikke hjælpe da
computeren er over 2 år gammel og de vil slet ikke sende en ny cd med kun
Windows på og jeg vil ikke ud og købe en cd med Windows på da jeg har den cd
med en original Windows version.

Håber på lidt hjælp
René

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 18-12-05 08:11

"rsl" <tx1rsl@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en pre installeret computer.
> Findes der et program som kan sammenligne en original Windows cd, med den

Det tror jeg faktisk ikke kan lade sig gøre, men er der en som kommer med en
løsning hører jeg også gerne om det..

Alternativt kan du jo install. den du har og så afinstall alt det
ligegyldige bagefter. Sådan gør jeg, når jeg løber en i den model der

/ Michael...

Fra : *** Calle ***

Dato : 18-12-05 08:59

Michael Korsgaard wrote:
> [...]
>
> Alternativt kan du jo install. den du har og så afinstall alt det
> ligegyldige bagefter. Sådan gør jeg, når jeg løber en i den model der

ved Compaq, lå hver enkelt progra i hver sin zip mappe på CDen, så da var et
bare at finde den rigtige mappe
--
*** Calle ***

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 18-12-05 18:43

rsl wrote :

> [...]
> jeg ikke gider at bruge alle de unødvendige programmer der følger med en pre

Spørg venner/bekendte om de har en rigtig XP CD du kan kopiere.
Produktnøglen på din maskine vil sandsynligvis kunne bruges på
"rigtige" Microsoft CD'ere (og kopier af disse). Du skal bare sørge for
at det passer med sprog/type - f.eks. XP Home / Dansk / OEM.

/klaus

Fra : kh

Dato : 18-12-05 21:39

> [...]
> Findes der et program som kan sammenligne en original Windows cd, med
> den cd jeg har og så finde alle de filer der skal bruges for at have

Der medfølger også en recovery CD med WinXP + diverse diver og programmer
til min bærbar. I mit tilfælde kan man bruge følgende fremgangsmåde:

Start med at installere recovery CD'en på computeren.
Herefter kopieres mappen 'C:\Windows\i386' til en anden partition på
harddisken. (f.eks. D drevet).
Start windows installationen ved at dobbeltklike på 'winnt32' fra i386
mappen som du lige har kopieret til en anden partition. (Husk at væl
ge 'ny installation')

Jeg har endnu ikke undersøgt om man kan lave en bootbar CD ud fra i386
mappen, eller om det er muligt at 'slipstreame' SP2 eller andet dertil.

Håber du kan bruge det til noget.

/kh

Fra : kh

Dato : 20-12-05 08:48

kh <kim@ho*emlund.dk> wrote in news:Xns9730DC48C27C2kh@195.184.96.35:

> [...]
>
> Jeg har endnu ikke undersøgt om man kan lave en bootbar CD ud fra i386
> mappen, eller om det er muligt at 'slipstreame' SP2 eller andet

Jeg blev igrunden selv lidt nysgerrig efter om det er muligt at lave en
bootbar windows CD ud fra recovery CD'en..... Og det kunne det sørme. Hvis
andre er intereserede ligger der en god vejledning her:

http://bink.nu/forums/11381/ShowPost.aspx

/kh

Fra : rsl

Dato : 19-12-05 11:03

Tak for jeres svar...
Men jeg kan ikke gøre det som I har foreslået mig at gøre. Jeg må bide i det
sure æble og købe en ny Windows xp home.

Rene

Fra : Ole C

Dato : 19-12-05 14:56

rsl skrev blandt andet:

> Tak for jeres svar...
> Men jeg kan ikke gøre det som I har foreslået mig at gøre. Jeg må
> bide i det sure æble og købe en ny Windows xp home.

Eller som foreslået ovenfor: låne en af en ven.
Du har jo licens, så det er fuldt lovligt.

--
vh
Ole C