MS Windows
briani 27239
pc på børneværelset
Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-05 10:40

hej gruppe - jeg vil gerne inst en pc på min søns værelse.

jeg har for nyligt købt en fujitsu siemens bærbar med tilhørende xp home
(dvs det er sån en genoprettelses-cd, men win kan inst. for sig) - kan jeg
smide den i den gamle pc og samtidig have den på den bærbare og de så begge
kan valideres og modtage updates, eller risikerer jeg at banne min egen
windows?
Under inst. skal man ikke skrive key'en - hvorfor ved jeg ikke, men er det
noget med, at den 'hører til' pc'en den er købt med eller lign.?

desuden skulle jeg vel snildt kunne smide et trådløst netværkskort i den, så
begge maskiner kører trådløst?

på forhånd tak
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Holst

Dato : 16-12-05 11:13

sniper_Nolight wrote:

> desuden skulle jeg vel snildt kunne smide et trådløst netværkskort i den, så
> begge maskiner kører trådløst?

Ja. Det forudsætter dog, at du har adgang til et trådløst netværk ...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-05 16:54

> Ja. Det forudsætter dog, at du har adgang til et trådløst netværk ...

jep den side af sagen er i vinkel

Fra : Åge

Dato : 16-12-05 11:32

> [...]
begge
> kan valideres og modtage updates, eller risikerer jeg at banne min egen

Du kender vist allerede svaret, ikke?

Fra : Christoffer

Dato : 16-12-05 11:55

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> begge
>
> Du kender vist allerede svaret, ikke?
Så spurgte han vel ikke?
Da jeg i min tid købte min pc fulgte XP-Home med, og gav licens til 3
computere. Men medmindre der ikke står der er licens til flere computere er
det kun til den ene.

Fra : Åge

Dato : 16-12-05 12:33

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da jeg i min tid købte min pc fulgte XP-Home med, og gav licens til 3
> computere. Men medmindre der ikke står der er licens til flere computere

Mon dog!

Fra : Christoffer

Dato : 16-12-05 12:50

> "Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse

> home

> er
>
> Mon dog!
Det er hvad jeg fik fortalt da jeg i sin tid købte pc'en så det går jeg da
stærkt ud fra passer. Der vel ikke mere end een licens i en pakke med mindre
man betaler for det.

Fra : Åge

Dato : 16-12-05 14:11

> [...]

> Det er hvad jeg fik fortalt da jeg i sin tid købte pc'en så det går jeg da
> stærkt ud fra passer. Der vel ikke mere end een licens i en pakke med

Nå. Hvem fortalte dig det?

Fra : Ole C

Dato : 16-12-05 14:46

Åge skrev:

>Du kender vist allerede svaret, ikke?

> Mon dog!

> Nå. Hvem fortalte dig det?

Måske du kunne bruge lidt flere ord, hvis det forholder sig sådan at du kan
bidrage med lidt viden - og altså er en rigtig Kloge-Åge?

--
vh
Ole C

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-05 16:56

> Nå. Hvem fortalte dig det?

tosse

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-05 16:55

> Da jeg i min tid købte min pc fulgte XP-Home med, og gav licens til 3
> computere. Men medmindre der ikke står der er licens til flere computere
> er det kun til den ene.

så er det nok den ene - tak for svar!

Fra : *** Calle ***

Dato : 17-12-05 18:18

Christoffer wrote:
> Da jeg i min tid købte min pc fulgte XP-Home med, og gav licens til 3
> computere.
Kan det nu også passe. Mon ikke det er på en office pakke du har set det.
--
*** Calle ***

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-05 16:55

> Du kender vist allerede svaret, ikke?

ehh nej - jeg er ikke lige inde i det praktiske hvad det angår - har aldrig
haft mere end en pc og har ikke sat mig ind i det...