MS Windows
briani 27239
Trådløst domain logon på server?
Fra : blaaber

Dato : 16-12-05 09:13

Hej,

Nu har jeg bøvlet og søgt længe uden resultat,
så nu prøver jeg her

Jeg har en Acer Travelmate, som med sit trådløse netkort
skal logge på min Samba domainserver.
Jeg har sat "requiresignorseal" til værdierne 0
Men, det virker ikke. Jeg får en fejlmeddelelse om at domænet ikke
er tilgængeligt, når jeg forsøger et logon.

Jeg har en ide om at det skyldes netforbindelsen ikke bliver loadet først
i forløbet, men er ikke sikker.

Det virker med husets anden bærbar uden problemer, ligeledes
flere tilkoblet via LAN.

Nogen forslag?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : blaaber

Dato : 16-12-05 09:49

Hej igen,

Jeg har naturligvis tilmeldt maskinen domænet,
og det forløb planmæssigt

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 16:14

"blaaber" <jans@blaaber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i forløbet, men er ikke sikker.
>
> Det virker med husets anden bærbar uden problemer, ligeledes

Hej Jan
Jeg har med held på bl.a. acer 4502 brugt at fjerne al Intel software der
er i forbindelse med det trådløse,
da der netop var problem med at få en domain user
for derefter at kun at have selve netkortdriverne inde og så lade Xp styre
trådløst login..
Det er forresten en god ide at have en lokal konto der har samme bruger og
password som på serveren.
Med den bør du kunne komme på det trådløse uden videre...

Jeg bruger flg REG fil til at tillade XP at komme på Samba domain
samt udsætter den opdatering af det skjulte maskinlogin der også sker,
dette fordi vores C: drev er beskyttet via Reborn kort, hvis ikke man har
maximunpasswordage kan man heller ikke komme på dagen efter..

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netlogon\Parameters]
"DisablePasswordChange"=dword:00000001
"maximumpasswordage"=dword:000f4240
"requiresignorseal"=dword:00000000
"requirestrongkey"=dword:00000000
"sealsecurechannel"=dword:00000001
"signsecurechannel"=dword:00000000
"Update"="no"

mvh
Preben

Fra : blaaber

Dato : 16-12-05 20:39

Hej Preben,

Tak for budet. Jeg har indtastet, men det hjælper ikke på
mit domæne logon problem, desværre.

Problemet er helt klart manglende netforbindelse fra det
indbyggede wnic til serveren ved kold boot.
Logger jeg almindeligt på efter boot, og i domæne logon vinduet indtaster
en bruger som før har været inde (eller administrator), får jeg adgang, men
ikke
mappet brugerens home mappe på serveren i "Denne Computer".

Logger jeg så ud igen, uden at genstarte, har jeg i logon
vinduet nu netadgang (indikator på Aceren).
Uanset hvilken bruger der nu tastes ind, opnåes adgang samt
mappet home mappe.

Altså:
Kan jeg få gennemtrumfet opstart af det trådløse, INDEN
domæne logonvinuet, er alt i den skønneste orden!

Hvordan skal det så gøres?

Mange hilsner fra Jan Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-05 20:03

> [...]
>
> Altså:
> Kan jeg få gennemtrumfet opstart af det trådløse, INDEN
> domæne logonvinuet, er alt i den skønneste orden!

Det ligner meget det problem jeg havde,
hvor det var løsningen at afinstallere al softwaren til netkortet undtaget
selve driverfilen..
Har du prøvet det ? (fjerne softwaren)

ps du var med på at det der registrerings udskrift skulle kopieres over i en
txt fil der kaldes filnavn.reg og bagefter dobbeltklikkes
eller du finder de relevante punkter med regedit og rettet... vælg selv..

mvh
Preben

Fra : blaaber

Dato : 18-12-05 21:08

> [...]
> txt fil der kaldes filnavn.reg og bagefter dobbeltklikkes
> eller du finder de relevante punkter med regedit og rettet... vælg

Med regedit fandt jeg stedet og rettede manuelt til.
Med en Acer Aspire kan dette også gøre det, og den loader netværket ved
boot,
men Acer Travelmate kan åbenbart ikke!

> Det ligner meget det problem jeg havde,
> hvor det var løsningen at afinstallere al softwaren til netkortet undtaget
> selve driverfilen..
> Har du prøvet det ? (fjerne softwaren)

Det ligger lige i kanten af, at jeg forstår, hvordan det skal gribes an.
Kan du anvise mere specifikt/konkret, hvordan jeg går igang?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 22:56

> [...]
>
> Det ligger lige i kanten af, at jeg forstår, hvordan det skal gribes an.
> Kan du anvise mere specifikt/konkret, hvordan jeg går igang?

Hej Jan
Tja, jeg skal se om jeg får tid i morgen til at pakke en ny acer ud, så skal
jeg checke præcis hvad prg. hed.
MEN jeg brugte tilføj og fjern prg i kontrolpanel.. og noget med intel
2200 Wlan software
Jeg skal alligevel have fat i et par her inden jul..
mvh
Preben

Fra : blaaber

Dato : 19-12-05 19:44

> [...]
> 2200 Wlan software
> Jeg skal alligevel have fat i et par her inden jul..

Tak skal du have, det er pænt af dig

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Jan Jensen

Dato : 01-01-06 19:56