MS Windows
briani 27239
Alt for små bogstaver
Fra : Jørgen

Dato : 13-12-05 18:47

Visse programmer kommer frem med så små bogstaver, at jeg overhovedet ikke
kan læse dem, selv ikke med lup.
Et af dem er KRAK.

Jeg har Win XP he
og IE 6.0

Ved overgang til fladskærm satte jeg opløsningen til 1280x1024, og så
regulerede jeg på bogstavstørrelsen, men jeg husker ikke hvor. Jeg har kun
haft bøvl med det og jeg er gået ned på 1152x864, og det har vist hjulpet på
visse ting - i hvert fald ikke skadet.
Nu skal jeg bare have bogstaverne på plads, så jeg kan læse dem.

Hvad kan man gøre ved det?
Mvh Jørgen

Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 13-12-05 19:17

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Visse programmer kommer frem med så små bogstaver, at jeg overhovedet ikke
> kan læse dem, selv ikke med lup.
> Et af dem er KRAK.

Har du måske været inde og pille ved DPI-værdien??? Højreklik på
skrivebordet og vælg egenskaber/indstillinger/generelt

Ret den til 96 DPI, hvilket er det normale... Er det ikke det så prøv lige
med en skærmopløsning på 1024 X 768...

/ Michael...

Fra : -=JF=- priv

Dato : 13-12-05 20:01

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad kan man gøre ved det?

Prøv at holde CTRL nede mens du kører lidt med scrollhjulet på musen...

Mvh John

Fra : Thomas gade

Dato : 14-12-05 18:14

Jørgen wrote:

> [...]
>visse ting - i hvert fald ikke skadet.
>Nu skal jeg bare have bogstaverne på plads, så jeg kan læse dem.

Du indstiller tekststørrelsen for IE; I hovedmenuen vælger du "vis" =>
"tekststørrelse"- "mellem" er er standarden. Eller du kan scrolle dig
frem som John skriver.

Grunden til det kun er nogle websider (ikke programmer) der vises med
lille tekst skyldes at IE kun kan skalere værdierne % og em, og ikke kan
skalere værdien pixel som hyppigt bliver anvendt til at definere
tekststørrelse på websider.

Mvh Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-05 21:52

Den 14-12-05 18.14 skrev Thomas gade følgende:

> [...]
> lille tekst skyldes at IE kun kan skalere værdierne % og em, og ikke kan
> skalere værdien pixel som hyppigt bliver anvendt til at definere

Det kan IE nu godt, man skal bare lige ind og ændre en indstilling. Tjek
afsnittet "Bestem selv skriftstørrelse" på denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.