MS Windows
briani 27239
Win32k.sys fejl
Fra : Pittbull

Dato : 12-12-05 13:02

bliver ved med at få blå skærm med meddelse om fejl i win32k.sys

Kører XP Pro
Har geninstalleret skærmdriver
checket for spyware - virus - kørt regclean men ingen ting virker.
prøvet at køre scf /scannow men den siger at det er en forkert CD selvom
at det er den originale CD der benyttes.

Nogen der har nogen forslag?

MVH.
Ken

Fra : Pittbull

Dato : 12-12-05 13:08

Pittbull skrev:
> [...]
> prøvet at køre scf /scannow men den siger at det er en forkert CD selvom
> at det er den originale CD der benyttes.

Glemte at sige kører SP2

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 12-12-05 13:52

"Pittbull" <Pittbull@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> bliver ved med at få blå skærm med meddelse om fejl i win32k.sys
>
> Kører XP Pro

Det kan skyldes flere årsager.. Noget den bare lige er begyndt med, eller
har du foretaget ændringer?? Er der opdateringer tilgængeligt, hent dem.

Har set det før i forbindelse med et defekt ram-modul..

/ Michael...

Fra : Pittbull

Dato : 12-12-05 14:02

> Det kan skyldes flere årsager.. Noget den bare lige er begyndt med, eller
> har du foretaget ændringer?? Er der opdateringer tilgængeligt, hent dem.
>
> Har set det før i forbindelse med et defekt ram-modul..

Har aldrig gjort det før. Alle opdateringer installeret.
Er kommet efter at en installation af et program fra NASA som virker som
googles earth
ikke kunne installeres korrekt og derfor blev afinstalleret.

Ken

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 12-12-05 14:31

> [...]
> googles earth
> ikke kunne installeres korrekt og derfor blev afinstalleret.

Nå, det er den der med at lede efter ET.. Kan muligvis så være at alt ikke
er blevet fjernet. Råder dig i så fald til at starte i fejlsikret tilstand
og få ryddet op. Her mener jeg afinstall og slet div. mapper med indhold som
"ET" har fået lavet... Gå det hele igennem manuelt...
Og hold så nallerne væk fra det bras...

/ Michael...

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 12-12-05 14:45

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Iøvrigt vil jeg godt lige mane til forsigtighed med brug af programmel såsom
reg-cleaner osv. Det er alt alt alt for nemt at komme til at slette/fjerne
noget som absolut IKKE skal fjernes...

Så er det betydeligt bedre at bruge scannow sfc som du har prøvet uden
held.. Det tror jeg dog skyldes det drevbogstav som peges på. Lader sig nemt
ændre så det fungerer.

Der er flere metoder, men det er en længere udredning, så skriv lige om du
får has på det..

/ Michael...

Fra : Pittbull

Dato : 12-12-05 16:18

> Iøvrigt vil jeg godt lige mane til forsigtighed med brug af programmel såsom
> reg-cleaner osv. Det er alt alt alt for nemt at komme til at slette/fjerne
> noget som absolut IKKE skal fjernes...

Har kørt manual oprydning af mapper og i registreringsdatabase.

> Så er det betydeligt bedre at bruge scannow sfc som du har prøvet uden
> held.. Det tror jeg dog skyldes det drevbogstav som peges på. Lader sig nemt
> ændre så det fungerer.
Er sikker på at det er rigtigt drev men har hørt andre med samme
problem som har afinstalleret SP2 og så virker det men jeg kan ikke
afinstallere SP2.
Har startet op på XP CD og trykket R for at komme i Dos promt.
Kopieret win32k.sys fra windows\servicepackfiles\i386\ til
windows\system32\ da der er forskel på størrelsen på de 2 filer.

Jeg har ikke set den blå skærm suden så jeg håber at mit problem er løst
ellers vil jeg ominstallere da det ellers er for tidskrævende at finde
fejlen og måske kunne det være rart med et "friskt" system da denne
install efterhånden har kørt 1½ år.

/Ken

Fra : Pittbull

Dato : 12-12-05 16:23

Glemte lige at hvorfor sfc /scannow ikke virker er at den skriver at
CD´en er forkert version..

Mange tak til Michael for hjælpen

/Ken

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 12-12-05 17:59

> Glemte lige at hvorfor sfc /scannow ikke virker er at den skriver at CD´en
> er forkert version..
>
> Mange tak til Michael for hjælpen

Jamen velbekomme

/ Michael...

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 12-12-05 16:58

"Pittbull" <Pittbull@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:nwgnf.354> ellers
vil jeg ominstallere da det ellers er for tidskrævende at finde
> fejlen og måske kunne det være rart med et "friskt" system da denne
> install efterhånden har kørt 1½ år.

Tjaee, hvis det ellers kører rimeligt godt er der vel ingen grund til at
starte fra godmorgen. Min har også kørt godt et år, og jeg har ingen
konflikter eller andre problemer. I al fald ingen som er så store at det er
nødvendigt at reinstall. OS

Kig evt. lige i registreringsdatabasen og se efter hvor scannow sfc vil læse
fra..

Stien hedder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\setup

hvor værdien sourcepath (til højre i billedet) naturligvis skal være det
drev som du sætter din XP-cd ind i.. Er den ikke det dobbeltklikker du på
Sourcepath og ændrer værdidata til dit cd-rom drev.. F.eks E:\

Alternativt kan du tage din XP-cd og kopiere hele mappen I386 (ca 475mb)
over på f.eks C:\, altså roden og ændre værdidata til Sourcepath til:
C:\I386 hvilket så forhindrer scannow sfc i at spørge efter cd-en, da det er
i mappen I386 den henter kopier til eratatning for evt. korrupte filer

Er værdidata på Sourcepath ikke dit vanlige cd-rom drev skyldes dette som
regel, at siden install. af OS er der kommet flere drev til. Flere HD`er,
DVD-drev eller andet er kommet til, som gør at der er sket ændringer i
drevbogstaverne...

Genstart maskinen og kør sfc /scannow igen.. God motion til dyret..
Lad mig høre hvad du gør og hvordan det gik..

/ Michael...

Fra : Ole C

Dato : 15-12-05 07:11

Michael Korsgaard skrev blandt andet:

> Iøvrigt vil jeg godt lige mane til forsigtighed med brug af
> programmel såsom reg-cleaner osv. Det er alt alt alt for nemt at
> komme til at slette/fjerne noget som absolut IKKE skal fjernes...

Det er bestemt ikke min erfaring. Under alle omstændigheder plejer den type
programmer at lave en backup, men jeg har nu aldrig haft brug for det.

> Så er det betydeligt bedre at bruge scannow sfc

Men det er en helt anden funktion.
Scannow rydder jo ikke op, men kontrollerer at den rigtige version af
systemfilerne ligger på maskinen.

--
vh
Ole C