MS Windows
briani 27239
Dele lokal og domæne profil
Fra : J.K.A.

Dato : 11-12-05 18:17

En XPPro har en lokal profil der er kørt med længe.

Maskinen bliver nu tilmeldt et domæne hvor den indimellem skal være logget
på.

Hvordan kan sætte det op lokalt på XP Pro maskinen at user og user.domæne
profilerne er den samme?

--
:: J.K.Arning ::
http://yndigtland.dk

Fra : jamen

Dato : 11-12-05 18:28

J.K.A. wrote:

> Hvordan kan sætte det op lokalt på XP Pro maskinen at user og user.domæne
> profilerne er den samme?

Det bliver bestemt i registry

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Find domæne brugeren, og ændre stien til dennes profil (ProfileImagePath)

Husk også at give domænebrugeren NTFS adgang til den lokale brugers profil

Fra : J.K.A.

Dato : 11-12-05 18:43

On Sun, 11 Dec 2005 18:27:57 +0100, jamen wrote:

> [...]
>
> Husk også at give domænebrugeren NTFS adgang til den lokale brugers profil

Jo den faldt jeg ogå lige over på google (efter at have ledt længe men
åbenbart efter det forkerte) og det fungerer da delvist.

Jeg har prøvet det et par gange nu kan se at jeg indimellem får fat i den
rigtige profil men at der alligevel mangler nogle enkelte indstillinger.
Indimellem fungerer det så slet ikke og jeg får atvide at der er et problem
med rettigheder hvilket der ikek kan være da domæne brugeren har fået fuld
adgang til den lokale brugers profil.

Nogle forslag ?

Tak for respons

--
:: J.K.Arning ::
http://yndigtland.dk

Fra : René Jensen

Dato : 11-12-05 19:19

J.K.A. wrote:
> [...]
> med rettigheder hvilket der ikek kan være da domæne brugeren har fået fuld

Du kan køre med domæne profilen, selvom computeren ikke er tilsluttet
det domæne, brugeren er tilmeldt. Der kan dog opstå nogle problemer,
hvis bruger-kontoen er såkaldt roaming profile, spørg din system
administrator, men i de fleste tilfælde så vil det ikke være sat som
standard.

Og ja, så selvf. flytte de mapper over i den nye profil, som er oprettet
til domæne.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-12-05 11:55

J.K.A. wrote:

> [...]
> med rettigheder hvilket der ikek kan være da domæne brugeren har fået fuld

Som Rene siger er der ingen problemer med at køre med domæne profil
selvom du ikke altid har adgang til domænet. Medmindre det er en
roamingprofile.

Hvis du ikke har lavet alt for mange uundværlige ændringer i din
domæneprofil endnu, så log på maskinen som lokal administrator (ikke din
normale lokale profil). Slet domæneprofilen fra Documents And Settings,
højreklik Denne Computer -> Egenskaber -> Avanceret -> Brugerprofiler ->
marker din lokale profil og vælg Kopier Til -> C:\Documents And
Settings\Default User (tag evt. en kopi af Default User først, så du kan
retablere det. Hvis der senere er andre der skal logge på din PC vil de
ellers få din lokale profil kopieret som deres egen)

Næste gang du logger på med din domænekonto vil der oprettet en ny
profil baseret på indholdet af Default User. Du kan så herefter slette
din gamle lokale profil og nøjes med at køre på din domæneprofil.

Men alt det kræver naturligvis at du ikke har en roaming profil :)

Det der med at rette direkte i stierne i registreringsdatabasen kan jeg
ikke forestille mig giver andet end problemer i længden.