MS Windows
briani 27239
Nyt mainboard+cpu. Hvordan med XP?
Fra : usenet

Dato : 08-12-05 13:52

hejsa,
Knejten skal have udskiftet sin gamle Celeron 1000 med en ny amd 64.
Det kræver så ny psu, cpu og mainboard.
Hvordan får jeg XP til og æde det uden de store problemer?.

/Dan

Fra : Kristian

Dato : 08-12-05 14:06

"usenet" <usenet@pq.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa,
> Knejten skal have udskiftet sin gamle Celeron 1000 med en ny amd 64.
> Det kræver så ny psu, cpu og mainboard.
> Hvordan får jeg XP til og æde det uden de store problemer?.

Det kan du heller ikke
Med mindre at du vil døje med en PC der ikke rigtig virker, så er der kun
den ene vej........installere XP igen.

Kristian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-12-05 14:33

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:43982fb5$0$8835$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>

> Det kan du heller ikke
> Med mindre at du vil døje med en PC der ikke rigtig virker, så er der kun

Nå, jeg har da ellers skiftet mb og cpu m.m. i ca. 20 pc.er, hvor jeg
efterfølgende bare kørte en reparationsinstallation, så var de kørende igen
og alle programmer m.m. var intakte. Et par enkelte drivere smuttede, men
ellers virkede det med det samme.
Første gang jeg oplevede, at det ikke virkede, var faktisk på min nuværende
pc, hvor jeg opgraderede fra en p4 3,06 til en amd 64 3,2. Der kunne den af
ukendt årsag ikke køre reparationen helt igennem. Om det har noget at gøre
med, at 64 bit mb er så forskellige fra de andre, skal jeg lade være usagt.
Men det var første gang, at det ikke virkede.

Kurt

Fra : John T.

Dato : 08-12-05 19:00

> [...]
> noget at gøre med, at 64 bit mb er så forskellige fra de andre, skal jeg
> lade være usagt. Men det var første gang, at det ikke virkede.

Jeg har også skiftet Cpu+Bundkort og kørt en Rep. alt virkede !!
John

Fra : Kristian

Dato : 09-12-05 15:07

> Knejten skal have udskiftet sin gamle Celeron 1000 med en ny amd 64.

Så må vi da håbe at I har ret............jeg tror bare ikke at ovennævnte
kan lade sig gøre uden at installere igen.

Kristian