MS Windows
briani 27239
Install. scanner under XPpro
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 19:36

Jeg har lige sat min Medion (MD 6228) flatbed scanner til min bærbare.
Henter driveren på medion.de. Den foreslår selv at udpakke til: C:\Medion
hvorefter jeg så kører install. videre her fra. Efter at have valgt sprog
(dansk) får jeg følgende besked.

HKDrivers\Batch\UBDANXP.ini does not exist

Hvorefter jeg så får besked om jeg vil genstarte nu eller senere. Jeg kan se
i enhedshåndtering at den efter genstart stadig ikke kender scanneren.

Hvad er nu det for noget??? Har prøvet både med scanneren sat til og ej,
samt andre sprog + alle mulige andre krumspring
OS er XPpro med alle tilgængelige opdateringer

/ Michael...

Fra : Max

Dato : 07-12-05 20:04

Hej

> OS er XPpro med alle tilgængelige opdateringer

Hvis det er en USB scanner, huskede du så at installere softwaren
FØR du tilsluttede scanneren første gang ?

Mvh Max

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 20:08

> Hej

> Hvis det er en USB scanner, huskede du så at installere softwaren
> FØR du tilsluttede scanneren første gang ?

Nej, det gjorde jeg nemlig IKKE! Har selv tænkt på om det kan være der
hunden ligger begravet???

Og nu er det du vil sige at jeg skal i gang med det trivielle arbejde at
fjerne stumperne manuelt ude i regedit??

/ Michael...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-12-05 20:30

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse
> Og nu er det du vil sige at jeg skal i gang med det trivielle arbejde at
> fjerne stumperne manuelt ude i regedit??

Se om du ikke kan installere den manuelt via enhedshåndtering, pege den over
på hvor driver filen er udpakket til.
Måske du skal starte installationen fra cd'en og lade den udpakke filerne et
sted, så pause den setup, og skift over til manuel installation nu hvor
filerne er pakket ud . Setup'en vil måske slette filerne igen når den er
færdig, derfor det trick.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 20:51

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filerne er pakket ud . Setup'en vil måske slette filerne igen når den er

Har været igennem alt det der... Nææeeh, jeg tror Max er inde på noget af
det rigtige.. man skal aldrig/never/ever slutte en usb-hardware til før man
får besked om det via install. af softwaren..

/ Michael...

Fra : John

Dato : 07-12-05 21:14

"Michael Korsgaard" skrev i en meddelelse

> man skal aldrig/never/ever slutte en usb-hardware til før man får besked
> om det via install. af softwaren..

Humm... ikke min erfaring (med XP):

1) Tilslut usb-hardwaren. Windows melder ny hardware, starter installation,
og beder MÅSKE om producentens CD.

(Jeg har fx meget dårlig erfaring med original software til Logitec optisk
mus, mens windows softwaren arbejder helt uden problemer).

2) Downloades driveren derimod fra nettet, bør hardwaren ikke tilsluttes før
installation.

Mvh John

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 21:56

> (Jeg har fx meget dårlig erfaring med original software til Logitec optisk
> mus, mens windows softwaren arbejder helt uden problemer).

Nå, også dig....

> 2) Downloades driveren derimod fra nettet, bør hardwaren ikke tilsluttes
> før installation.

Det ER en downloaded driver. (Aner ikke hvor cd`en er blevet af). Har lige
prøvet at fjerne driveren mens scanneren er tilsluttet.. Så reagerer XP fint
med frejdigt at melde at der er fundet ny hardware. Hvis jeg så kører den
derfra ser mappen hvor jeg har suget driveren ned i tom ud. Så lige nu
sidder jeg og lurer på om den driver jeg har suget ned er korrupt..

/ Michael...

Fra : John

Dato : 07-12-05 22:19

"Michael Korsgaard" skrev i en meddelelse

> Nå, også dig....

Jajada..:)

> Det ER en downloaded driver. (Aner ikke hvor cd`en er blevet af). Har lige
> prøvet at fjerne driveren mens scanneren er tilsluttet..

Ups.. nok ikke så smart.

Fjern scanneren, af-installér og genstart. Kør en søgning og slet alt, der
har med scanneren at gøre. Ryd evt op med TweakNow RegCleaner:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Installér ny driver (Uden tilsluttet scanner) og vent, til programmet beder
dig tilslutte scanneren. Gør programmet ikke det: Genstart, og tilslut
scanner.

(Tip: Ved installation af Canon printer (med driver hentet fra nettet,
printer ikke tilsluttet) måtte jeg gøre følgende for at det virkede:
Downloade til skrivebord, udpakke med WinZip i folder på skrivebord, åbne
folder, samt lokalisere og køre .exe-fil. Programmet installerede som en
drøm, og forlangte selv at få printeren tilsluttet.

Senere fandt jeg så ud af, at det er et stort program bl a med mange
sprogfiler, såee...(hehe!) jeg afinstallerede, slettede og ryddede op,
genstartede, tilsluttede printer, 'ny hardware fundet' og...det installerede
bare som en sveske og kører perfekt!)

Håber det hjælper dig!

Mvh John

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 23:04

> har med scanneren at gøre. Ryd evt op med TweakNow RegCleaner:
> http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Den slags bruger jeg ikke.. Foretrækker at gøre det manuelt, når/hvis det er
nødvendigt...

However... Problemet er løst!!!.... Hele miseren skyldes sprogvalg..
Driveren hentede jeg jo på medion.de, da der ikke findes drivere at
downloade på medion.com/dk. På medion.de fandt jeg ud af at den samme driver
bruges til 3 forskellige scannere. Nemlig MD5345, MD6228 (min) og MD6471.
Skal jeg vælge mellem tysk eller engelsk sprog i programmel foretrækker jeg
så absolut engelsk. Altså hentede jeg driveren til MD5345 på medion.co.uk og
installerede den med engelsk som sprog og vuptiiii...

Jeg har naturligvis sendt en mail til medion-danmark, hvori jeg tydeligt
giver udtryk for min uforbeholdne mening om den support som tilbydes deres
kunder på medion.com/dk...! Især fordi jeg husker at scanneren blev indkøbt
hos ALDI på Vesterbrogade i Viborg for en 3-år siden!!....

/ Michael...

Fra : John

Dato : 07-12-05 23:44

"Michael Korsgaard" skrev i en meddelelse

> Problemet er løst!!!....

Herligt!

> [...]

> giver udtryk for min uforbeholdne mening om den support som tilbydes deres

Meget forståeligt! Godt du fik has på problemet..:)

Tak for tilbagemelding! Mvh John

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-12-05 18:35

Den Wed, 07 Dec 2005 21:14:17 +0100. skrev John:

> [...]
>
> (Jeg har fx meget dårlig erfaring med original software til Logitec optisk
> mus, mens windows softwaren arbejder helt uden problemer).

Min erfaring er:
Læs først manualen. Der plejer stå en kort omhyggelig vejledning.

Mindes stadig med gru, engang med et kamera der blev tilsluttet før
driverene var læst ind. Og det stod endda på forsiden af manualen, som
uheldigvis var landet med bagsiden opad.

mvh
Henning

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 11-12-05 12:33

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mindes stadig med gru, engang med et kamera der blev tilsluttet før
> driverene var læst ind. Og det stod endda på forsiden af manualen, som

Det er det man kalder en RTFM-fejl...

(Read The Fucxxng Manual)

/ Michael...