MS Windows
briani 27239
Meget langsom lukning af win xp
Fra : bjp

Dato : 07-12-05 00:00

Hej NG

Jeg har en win xp pro der er blevet meget langsom til at lukke. Hvordan det
er startet ved jeg ikke, men den er 46 sekunder om at lukke ned. Dvs den er
hurtig nok til at gemme indstillingerne, men det er først galt når der står
at den lukker windows. 46 sekunder bruger den hver eneste gang. Jeg har læst
i den trå af 15-9-2005 og har prøvet de ting der stod der i, men det har
ikke hjulpet mig ?? jeg har været på nettet og kigge lidt efter hjælp der,
men de besrkiver kun problemer med logitec ting og sådanne nogle ting har
jeg ikke.

Håber i kan hjælpe mig

Mvh

Bjp

Fjern alle de X der er i mail og den skulle gerne virke

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 15:45

bjp wrote:
> [...]
> lukke ned. Dvs den er hurtig nok til at gemme indstillingerne, men
> det er først galt når der står at den lukker windows. 46 sekunder

Måske er der noget på denne site, der kan bruges? Prøv!
(Der en en link i venstre side: "Shutdown is slow")

http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm

-E.G.

Fra : Edmund

Dato : 07-12-05 16:02

bjp wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har en win xp pro der er blevet meget langsom til at lukke.
> Hvordan det er startet ved jeg ikke, men den er 46 sekunder om at
> lukke ned.

Du har vel ikke fået en Lexmark printer.

Det indstallerer noget der hedder LexBce server som tager lang tid at
lukke ned på min pc

Jeg måtte ændre
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="5000"

Jeg kan ikke lige huske om den normale værdi er 10000 eller 20000
--
Mvh Edmund

Fra : bjp

Dato : 07-12-05 23:05

Hej Ng

Til El Guapo. Tak for siden, men jeg kunne desværre ikke få det til at
hjælpe noget, den er stadigvæk 46 sekunder om at lukke. Har du måske flere
steder eller ideér der kan hjælpe mig ??

Til Edmund:

Tak for svar, men jeg har ikke installeret lexmark på maskinen. Jeg var inde
og tjekke den reg-key du beskrev og den står til 20000.

Mvh Bjp

Fra : Edmund

Dato : 08-12-05 05:39

bjp wrote:

> Til Edmund:
>
> Tak for svar, men jeg har ikke installeret lexmark på maskinen. Jeg
> var inde og tjekke den reg-key du beskrev og den står til 20000.

Regen har jo ikke noget med Lexmark at gøre, men er til at afbryde
kørende services.
Prøv evt med 15000. det skulle give 5 sek. hurtigere nedluk
--
Mvh Edmund