MS Windows
briani 27239
Win xp systemfejl
Fra : Jørgen Kærsgaard

Dato : 07-12-05 18:22

Hej

Jeg har været igang med fjernelse af en spyware/virus (spyaxe) Det så ud til
at lykkedes men efter fjernelse af den sidste fil (msnetsearch.exe) fra
System32 mappen får jeg under opstart af win xp dialogboxen:
"lsass.exe - systemfejl
Ugyldigt format på slutpunktet"

windows når ikke længere i startsekvensen. Den kan dog startes i fejlsikret
tilstand.

hjælp søges!

vh
Jørgen Kærsgaard

Fra : hcma

Dato : 07-12-05 00:00

"Jørgen Kærsgaard" <jkaersgaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "lsass.exe - systemfejl
> Ugyldigt format på slutpunktet"
>
> windows når ikke længere i startsekvensen. Den kan dog startes i

Hop over i www.spywarefri.dk forum og lad dem checke en HijackThis-log
m v h
hcma/-

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-12-05 00:58

> [...]
> "lsass.exe - systemfejl
> Ugyldigt format på slutpunktet"
>
> windows når ikke længere i startsekvensen. Den kan dog startes i

Søg i regedit på msnetsearch.exe. Så finder den formentlig et eller flere
steder, hvor den står. Slet dem alle. Et af stederne kan du formentlig se,
at lsas.exe formentlig bruges til at kalde filen med en parameter.
Jeg stødte selv på ovennævnte for nylig på en pc, hvor jeg vist nok fik
renset det hele. Et af de steder, hvor jeg fandt msnetsearch.exe i regedit,
kunne jeg også se, at der var koblinger mellem andre systemfiler og
virusfiler, som jeg derefter også kunne fjerne. Bl.a. var kernel32 koblet
sammen med en fil. De andre kan jeg ikke lige huske. Men slet alt de steder
hvor du ser, at den optræder i regedit.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 13:10

> [...]
> "lsass.exe - systemfejl
> Ugyldigt format på slutpunktet"
>
> windows når ikke længere i startsekvensen. Den kan dog startes i

Det er da osse gået helt galt med uret hva'

mvh
Ebbe

Fra : Ricko.

Dato : 07-12-05 13:35

> Det er da osse gået helt galt med uret hva'
>
> mvh
> Ebbe
Det er nok fordi han først vil hjælpes i aften, så det venter vi med .