MS Windows
briani 27239
XP Home til Professionel - how to do ??
Fra : Solvang

Dato : 06-12-05 15:18

Hej

Min nye Bærbar har XP Home SP2, hvordan får jeg upgraderet til XP
Professionel??

Og jeg vil IKKE slette alle programmerne og driverne der er på den fra ny !!

Jeg skal have den på Domæne...

jeg har upgrade XP Pro men den kan ikke bruges da den kun har SP1!

Fra : René Jensen

Dato : 06-12-05 15:32

Solvang wrote:
> jeg har upgrade XP Pro men den kan ikke bruges da den kun har SP1!

Selvf. kan du bruge den, du opdaterer den bare med SP2 bagefter.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : J.K.A.

Dato : 06-12-05 15:54

On Tue, 06 Dec 2005 15:31:49 +0100, René Jensen wrote:

> Selvf. kan du bruge den, du opdaterer den bare med SP2 bagefter.

ok .. du kan altså få XP til at installere en SP1 oven på en SP2?

Prøv det lige før du kommer med sådan en påstand.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 16:09

"J.K.A." <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 06 Dec 2005 15:31:49 +0100, René Jensen wrote:
>

> ok .. du kan altså få XP til at installere en SP1 oven på en SP2?
>
> Prøv det lige før du kommer med sådan en påstand.

Ja, det ville ligne et helt mirakel Den eneste mulighed er nok at
afinstallere SP2 først.

mvh
Ebbe

Fra : Solvang

Dato : 07-12-05 09:29

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse

> "J.K.A." <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det ville ligne et helt mirakel Den eneste mulighed er nok at
> afinstallere SP2 først.

hvordan gøres det?

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 10:07

"Solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan gøres det?

Jeg mener du kan gøre det i tilføj/fjern programmer.

mvh
Ebbe

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-12-05 11:15

Ebbe [7000] wrote:
> "Solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener du kan gøre det i tilføj/fjern programmer.

Men det er vel næppe muligt hvis den installerede XP Home kommer fra en
CD med integreret SP2?

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 13:11

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er vel næppe muligt hvis den installerede XP Home kommer fra en
> CD med integreret SP2?

Det har du ret i, så skal vi over i magien igen.

mvh
Ebbe

Fra : Solvang

Dato : 07-12-05 08:28

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> Selvf. kan du bruge den, du opdaterer den bare med SP2 bagefter.

Selvf. kan jeg ikke det, den siger at den XP Home SP2 der er på PCen, er
nyere end den XP Pro SP1 jeg prøver at opgradere med.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-12-05 16:06

Solvang wrote:

[...]
> jeg har upgrade XP Pro men den kan ikke bruges da den kun har SP1!

Jeg vil tro du kan lægge en SP2 oven i din XP upgrade CD.
http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

Om den så kan opgradere en Home-version ved jeg ikke, men mon ikke?

--
Mvh. Lars

Fra : BorreBoy

Dato : 06-12-05 17:08

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html
>
> Om den så kan opgradere en Home-version ved jeg ikke, men mon ikke?

Det kan man sagtens.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 18:02

BorreBoy skrev:

>Det kan man sagtens.

Man kan ikke opgradere en Home Sp2 med en Pro Sp1 og det er det,
der er problemet.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : BorreBoy

Dato : 06-12-05 18:10

> Man kan ikke opgradere en Home Sp2 med en Pro Sp1 og det er det,
> der er problemet.

Det har jeg heller ikke sagt. Siger man sagtens kan lægge SP2 oven i sin
SP1.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-05 18:37

BorreBoy skrev:

>Det har jeg heller ikke sagt. Siger man sagtens kan lægge SP2 oven i sin
>SP1.

Så fortæl, hvordan man laver en cd med XP Sp 1 og så en Sp 2, som
XP home ikke opfatter som en ældre version.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 01:34

> Så fortæl, hvordan man laver en cd med XP Sp 1 og så en Sp 2, som
> XP home ikke opfatter som en ældre version.
> --

Svaret er slipstreaming ( som Lars linkede til ovenover). Kræver en lille
smule arbjde, men kan betale sig.

mvh
Ebbe

Fra : Solvang

Dato : 07-12-05 09:28

> [...]
> http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html
>
> Om den så kan opgradere en Home-version ved jeg ikke, men mon ikke?

Det må da prøves. takker..

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-12-05 08:25

> [...]
> !!
>
> Jeg skal have den på Domæne...
>
> jeg har upgrade XP Pro men den kan ikke bruges da den kun har SP1!

Hvis problemet kun er at logge på et domæne, kan du se en løsning her uden
at opgradere XP home: http://vowe.net/archives/001639.html

Flemming Nielsen

Fra : Solvang

Dato : 07-12-05 11:28

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> "Solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis problemet kun er at logge på et domæne, kan du se en løsning her uden
> at opgradere XP home: http://vowe.net/archives/001639.html

Har du selv prøvet??

For dewt kan man ikke, - hvordan vil du melde den ind i domænet??

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-12-05 19:13

> "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> Har du selv prøvet??
>
> For dewt kan man ikke, - hvordan vil du melde den ind i domænet??

Ved at slå funktionen til i Xteq X-Setup 6.1. Jeg har ikke selv prøvet at
melde en Home ind i et domæne, men jeg bruger selv Xteq X-Setup 6.1 til
andre ting, og det virker ganske fortrinligt.

Flemming Nielsen

Fra : Hans

Dato : 07-12-05 13:16

Solvang wrote:
> [...]
> Professionel??
>
> Og jeg vil IKKE slette alle programmerne og driverne der er på den

Det bør ikke være noget problem med denne anvisning:

http://www.ntcompatible.com/story8718.html

Hans

Fra : Solvang

Dato : 07-12-05 15:30

> Det bør ikke være noget problem med denne anvisning:
>
> http://www.ntcompatible.com/story8718.html

Det kræver stadig at den er meldt ind i Domænet....

Fra : Hans

Dato : 07-12-05 20:27

Solvang wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kræver stadig at den er meldt ind i Domænet....

Det bliver den hvis du følger anvisningerne omkring X-Setup. Det fungerer
ganske udmærket.

Hans

Fra : Solvang

Dato : 08-12-05 13:40

> Det bliver den hvis du følger anvisningerne omkring X-Setup. Det fungerer
> ganske udmærket.

OK - Jeg kan bare ikke få det til at virke....

Fra : Hans

Dato : 09-12-05 04:20

Solvang wrote:

> OK - Jeg kan bare ikke få det til at virke....

Maskinen skal være godkendt på domænet på forhånd, ganske som normalt, men
ellers skulle der ikke være nogen problemer.

Hvilken fejl får du?

Hans