MS Windows
briani 27239
Deaktivering af tjenester i WindowsXP SP2
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-05 20:00

Er der nogen der kan hjælpe med hvor man kan læse om hvilke tjenester i
WindowsXP SP2 man kan deaktivere ?
Min PC tager efterhånden meget lang tid om opstarten, så jeg vil gerne lukke
ned for alle unødvendige aktiviteter.
Spørgsmålet må have været oppe mange gange tidligere, men jeg har desværre
ikke kunnet finde stedet.
Mit problem er nok også, at jeg mangler den fornødne indsigt til at turde
eksperimentere alt for meget.
Med den udbredelse WindowsXP har må/burde der være et sted hvor "novicer"
kan få den nødvendige hjælp.
Jeg har blot en enkelt PC koblet til internettet via stofanet, så der må
formodentlig være en del at gøre.
Jeg er opmærksom på, at udover at opnå forøget hastighed kan en deaktivering
af visse tjenester også medvirke til en forøget sikkerhed.
Venlig hilsen
J. Jensen

Fra : Nørd

Dato : 02-12-05 21:44

Tjenester i WindowsXP SP2 man kan deaktivere ?

Prøv denne, bruger den selv, dog ikke det hele,
da min maskine skal kunne mere.

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf

Nørd

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-12-05 22:28

"J. Jensen" <ajgj(A)stofanetNOSPAM.dk> wrote:

>Er der nogen der kan hjælpe med hvor man kan læse om hvilke tjenester i
>WindowsXP SP2 man kan deaktivere ?

Det afhænger jo af hvilke tjenester du har kørende - Og det kan vi ikke
lige se herfra

Spøg tilside - Deaktivering af tjenester er et tveægget sværd, for det
er jo reelt en amputation af windows hvor du fjerner væsentlige
funktionaliteter.

Hvis man kender sin windows, kan der selvfølgelig skabes en kompakt
toptunet maskine. Men der er også en risiko for du pludselig står med et
system der ikke fungerer som du ønsker...

>Min PC tager efterhånden meget lang tid om opstarten, så jeg vil gerne lukke
>ned for alle unødvendige aktiviteter.

Det er selvfølgelig et godt argument for at rydde op - Dog måske ikke så
meget i 'Tjenester' som i 'Start'. Mange af de programgram pakker vi
installerer har nemlig en tendens til at lægge helt unødvendige
funktioner her.

Prøv at 'lege' med programmet MSCONFIG.EXE - Du vil nok opdage der
ligger en alenlang række af programmer under 'Start' og hovedparten af
disse kan du formentlig uden videre deaktivere.

Tjenester vil jeg være mere forsigt med at røre - Kig dog grundigt efter
ikke-microsoft tjenester. Den slags er sjældent nødvendige.

Iøvrigt bør du bruge SERVICES.MSC til at de-aktivere tjenester, ikke
msconfig.

<mlr>

Fra : Gunnar

Dato : 03-12-05 10:03

> [...]
> ikke-microsoft tjenester. Den slags er sjældent nødvendige.
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

Hej.
Et forslag er kommandoen -Kør- skriver du- msconfig- og vælger start.
Hvis du flytter skelrummet med den øverste linie kan du se hele stien og
godt
regne ud hvilke du ikke må stoppe de øvrige kan du fjerne fluebenet ved, en
af gangen
og så genstart, hvis den stadig kører korrekt så tag et til, du kan altid
sætte dem på igen hvis der bliver problemer, der er nemlig ikke noget
slettet, det skal bare ikke starte automatisk. Du kan stadig starte disse
programmer fra start programmer.
Gunnar