MS Windows
briani 27239
mit ur laver numre med mig
Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-11-05 17:33

Hejsa

Uret i min MCE laver numre ... klokken passer i al fald aldrig ... hvordan
kan det gå til?

ras

Fra : PHM

Dato : 30-11-05 19:07

Hej ras

Dit batteri på bundkortet, til at holde liv i uret når pcén er slukket, er
fladt.
Kan udskiftes meget nemt.

V.H. Peter 7400

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-11-05 20:45

"PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ras
>
> Dit batteri på bundkortet, til at holde liv i uret når pcén er slukket, er
> fladt.
> Kan udskiftes meget nemt.

- maje det har jeg overvejet, men hvis det er batteriet, der er fucked,
burde der også gå uorden i diverse BIOS indstillinger og det gør der ikke

ras

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-11-05 21:23

rasmus carlsen wrote:

> [...]
[...]
> - maje det har jeg overvejet, men hvis det er batteriet, der er fucked,
> burde der også gå uorden i diverse BIOS indstillinger og det gør der ikke

Har du under- eller overclockket PC'en? På nogle maskiner kan det godt
forstyrre uret.

--
Mvh. Lars

Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-11-05 22:33

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du under- eller overclockket PC'en? På nogle maskiner kan det godt
> forstyrre uret.

- nej ingen af delene, men jeg kan se, at programguiden i MCE heller ikke
har helt styr på klokken ...

ras

Fra : GB

Dato : 30-11-05 23:17

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in

> - nej ingen af delene, men jeg kan se, at programguiden i MCE heller
> ikke har helt styr på klokken ...

Skift nu bare det batteri på MoBo'et - OK?

GB

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-11-05 23:17

rasmus carlsen wrote:

> - nej ingen af delene, men jeg kan se, at programguiden i MCE heller ikke
> har helt styr på klokken ...

MCE stiller vel også uret efter en tidsserver? Prøv at ændre den til fx.
"ntp.inet.tele.dk" eller en anden din internetudbyder har kørende.

Du kan da evt. prøve et program som Dimension4 til at justere oftere og
samle lidt statistik.
http://www.thinkman.com/dimension4/index.htm

Det burde holde styr på uret.

--
Mvh. Lars

Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-12-05 13:21

> [...]
> "ntp.inet.tele.dk" eller en anden din internetudbyder har kørende.
>
> Du kan da evt. prøve et program som Dimension4 til at justere oftere og

- det vil jeg prøve ... takker

ras

Fra : Peter T.

Dato : 30-11-05 23:20

rasmus carlsen ristede følgende runer:

> - maje det har jeg overvejet, men hvis det er batteriet, der er
> fucked, burde der også gå uorden i diverse BIOS indstillinger og det
> gør der ikke ...

Ikke nødvendigvis. Visse chiptyper gemmer fint indstillinger, selv om der
ikke er spænding over dem. Jeg kan dog ikke lige huske navnet på dem, men
det er noget med ROM eller cmos. :)

--
Mom "Let’s show how you’ve learnt all the months of the year. Janu.."
Daughter "Ary!"