MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ny xp-bruger
Fra : HvB

Dato : 30-11-05 08:47

Hej NG
Jeg har lige fået ny maskine, med XP - har kørt win 2K i flere år, så der er
lige noget nyt at lære. Et par spørgsmål:

1. Når jeg benytter Dvale eller Standby, genstarter den med det samme igen
(næsten) - har jeg indstillet noget forkert?

2. Firewalen afbrydes ved start/genstart. Den er præinstalleret med norton,
hvor der også er en firewall, skal jeg frakolbe den, eller skal jeg bare
fortsætte med at bruge Norton de måneder jeg har den (3 måneder)?

3. Jeg skal have flyttet mine mails fra den ene pc (OE) til den anden (OE).
Jeg har fundet filerne i Win2000 og kopieret dem, men selvom jeg har stien
for placering i XP, kan jeg ikke finde den og kan ikke kopiere filerne ind.
Nogen der har et forslag?

Tak for hjælpen

HvB

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 30-11-05 09:50

"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. Når jeg benytter Dvale eller Standby, genstarter den med det samme igen
> (næsten) - har jeg indstillet noget forkert?

Jeg mener du skal ind i egenskaber for skærm/strømstyring og rette
indstillinger til hvad der nu passer dig bedst.

> 2. Firewalen afbrydes ved start/genstart. Den er præinstalleret med
> norton, hvor der også er en firewall, skal jeg frakolbe den, eller skal
> jeg bare fortsætte med at bruge Norton de måneder jeg har den (3 måneder)?

Var det mig ville jeg afinstall. Norton og aktivere XPfirewall i stedet.

> [...]
> (OE). Jeg har fundet filerne i Win2000 og kopieret dem, men selvom jeg har
> stien for placering i XP, kan jeg ikke finde den og kan ikke kopiere

Du skal ind i din gamle 2000 OE. Åbn konti og vælg eksporter til en eller
anden flytbar enhed.. diskette, usb-enhed, brænd dem over. whatever.
Dernæst åbner du OE i XPog importerer dine konti..

/ Michael...

Fra : GB

Dato : 30-11-05 11:27

"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> wrote in

> Jeg har lige fået ny maskine, med XP - har kørt win 2K i flere år, så
> der er lige noget nyt at lære. Et par spørgsmål:

Jeg skifter ikke fra Win2K før det bliver absolut nødvendigt.

Og nej - lad være med at køre med to firewalls. Det er ikke smart.

Jeg kan anbefale den gratis Tiny Personal Firewall - den har jeg kørt med i
8-10 år nu i forskellige udgaver. Norton har det med at suge ressourcer fra
din PC, og iøvrigt blande sig i alt muligt, hvor det ikke har noget at
gøre.

GB

Fra : HvB

Dato : 30-11-05 16:48

Tak for hjælpen, Jeg har fundet ud af det hele og ligenu "spiller" det fint.
Jeg mangler bare at tage Norton fra og så har jeg gode erfaringer med AVG...

HvB

Fra : GB

Dato : 30-11-05 22:03

> Tak for hjælpen, Jeg har fundet ud af det hele og ligenu "spiller" det
> fint. Jeg mangler bare at tage Norton fra og så har jeg gode
> erfaringer med AVG...

Det lyder fornuftigt.

Jeg var stor Norton-fan i de glade DOS-dage, Sysinfo, Speedisk og FR
(FileRecovery) var jo geniale, men i dag er Symantecs noget værre skidt,
som kun kan sælges til folk uden kendskab til, hvad der foregår under
"kølerhjelmen" på deres PC. Alle funktionerne kan skaffes gratis og bedre
på nettet.

Jeg bruger selv AntiVir, TPF, Mailwasher, AdAware og SpywareBlaster - og
sørger for at holde Windows opdateret og bruger hovedet når jeg surfer.
Jeg får stort set aldrig spam, og har kun haft virus en eller to gange
siden 1989.

GB

Fra : GB

Dato : 30-11-05 23:20

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in

> surfer. Jeg får stort set aldrig spam, og har kun haft virus en eller
> to gange siden 1989.

- og det gælder både min stationære Win2K og min bærbare WinXPPro.

Det første jeg gjorde, da jeg havde installeret XP på den bærbare, var at
slå så meget som muligt XP-gejl fra. Og det funker perfekt. XP er
glimrende, men Win2K er minimum lige så godt.

GB