MS Windows
briani 27239
Fjerne igangværende Windows XP installatio~
Fra : philip

Dato : 29-11-05 17:28

Jeg startede en geninstallering af Windows XP, men det viste sig ikke at
være unødvendigt.
Nu er der desværre sket det at ved opstart står der begge muligheder, både
at starte normalt og at fortsætte installationen.
Nogen der ved, hvordan man kan slette den igangværende installation?

Mvh Philip

Fra : Nørd

Dato : 29-11-05 22:40

"philip" <phpe@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at starte normalt og at fortsætte installationen.
> Nogen der ved, hvordan man kan slette den igangværende installation?

Hej Philip

Se i din Boot.ini file, der skal stå,

[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

boot.ini er en skjult systemfile, så du må, for at skrive i den
fjerne beskyttelsen på boot.ini filen med komandoen.

attrib -s -h boot.ini

og for at sætte Attr på igen er det

attrib +s +h boot.ini

Poul

Fra : Nørd

Dato : 29-11-05 23:04

"Nørd" <Nørd@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> boot.ini er en skjult systemfile, så du må, for at skrive i den
> fjerne beskyttelsen på boot.ini filen med komandoen.

Du kan udføre attrib komandoen i en dosprompt eller commandopropt,
det gør du ved at gå i start, og kør, her skriver du, cmd
du får nu en sort skærm frem som du kan arbejde i,
din boot.ini file ligger normalt i roden på C:\
du skal nu for at komme i roden på C:\ skrive ( CD.. ) og tryk Enter
et par gange, når du er i roden på C:\ skal din courser
stå og blinke lige efter C:\
Hvis du vil se i boot.ini filen, hvad der ståt skrevet
inden du Attr den, skriver du ( Type boot.ini ) du vil nu kunne
se om der er mere i den, end jeg har vist.

Poul

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-11-05 00:21

Nørd wrote:

> [...]
> inden du Attr den, skriver du ( Type boot.ini ) du vil nu kunne
> se om der er mere i den, end jeg har vist.

Sæt windows til at vise skjulte filer
(Stifinder/funktioner/mappeindstillinger/vis)
Højreklik på filen. I egenskaber fjern atributten for skjult og
skrivebeskyttelsen.
Højreklik på filen igen vælg Åben.

Endnu lettere.

Klik på start-knappen
Højreklik på denne computer
Vælg egenskaber
Vælg Avanceret
Vælg Start og Genoprettelse
Klik på rediger.

mvh
Henning

Fra : Quist

Dato : 30-11-05 01:00

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Stifinder/funktioner/mappeindstillinger/vis)
> Højreklik på filen. I egenskaber fjern atributten for skjult og

Ja, meget nemt, hvis ikke man kan DOS. Hi

Fra : Ulla

Dato : 30-11-05 01:12

"Quist" <Quist@c.com> skrev i en meddelelse

> "Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> Ja, meget nemt, hvis ikke man kan DOS. Hi

Du har ret Quist, en netværksadministrator har
ikke tid til alle de klik med en mus.

Ulla

Fra : philip

Dato : 30-11-05 08:14

> [...]
>
> boot.ini er en skjult systemfile, så du må, for at skrive i den
> fjerne beskyttelsen på boot.ini filen med komandoen.

Der står ikke helt det samme som du skriver. I min står der:

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Installation

Kan jeg bare slette den sidste linje?

Mvh Philip

Fra : Nørd

Dato : 30-11-05 13:20

> [...]
> Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
> C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional

Hej Philip

Ja det har du ret i.
Du sletter sidste sidste linie.
og den kører som den skal. Tjuhej.

(PS: Det er også i den file man kan lave fx. multiboot)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-11-05 13:35

philip wrote:
> [...]
> Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
> C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Installation

Og ved samme lejlighed husk at slette c:\$WIN_NT$.~BT, der alligevel
bare ligger og fylder :)

Fra : philip

Dato : 30-11-05 20:25

Tak for de præcise og konstruktive svar