MS Windows
briani 27239
CD med opdateret WinXP
Fra : Henrik

Dato : 28-11-05 22:29

Hej
Kan det lade sig gøre at lave en sådan cd med windows xp dk, altså sådan
at windows update ikke er nødvendigt før den næste opdatering udgives?
-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 08:26

Hey!

> Kan det lade sig gøre at lave en sådan cd med windows xp dk, altså sådan
> at windows update ikke er nødvendigt før den næste opdatering udgives?

Denne side beskriver hvordan du implantere updates, samt tilpasser
installationen til dit behov...

http://unattended.msfn.org/

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-11-05 13:43

"Henrik" <xxxxx@xxx.com> skrev

> Kan det lade sig gøre at lave en sådan cd med windows xp dk, altså sådan
> at windows update ikke er nødvendigt før den næste opdatering udgives?

Du kan ikke umiddelbart ændre i den version, som ligger på din cd uden at
begynde at rode med slipstream osv. Men du kan oprette en cd og så lægge
alle de filer, du har brug for som skal køres efterfølgende. Det er meget
nemmere og du har ikke rodet med windows originale installations procedure.

Jeg plejer at hente dem her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ fordi
der er det hele nemt og overskueligt.

Resten kan evt hentes hos MS.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 22:24

Claus Tersgov wrote:
> Jeg plejer at hente dem her:
> http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
> fordi der er det hele nemt og overskueligt.

Jo, men bare de dog ville lade være med konsekvent at bruge
betegnelsen "UK" om alle de US-engelske udgaver. De burde vide
bedre på et universitet, skulle jeg mene.

-E.G.

Fra : Ole C

Dato : 30-11-05 22:56

Claus Tersgov skrev blandt andet:

> Du kan ikke umiddelbart ændre i den version, som ligger på din cd
> uden at begynde at rode med slipstream osv.

Det er nu meget lidt rodet med AutoStreamer:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562
- faktisk utroligt let......

--
vh
Ole C

Fra : GB

Dato : 30-11-05 23:21

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in news:438e2001$0$15787$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det er nu meget lidt rodet med AutoStreamer:
> http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562
> - faktisk utroligt let......

Ja, der står jo intet på den side, du linker til???

GB

Fra : Lars HT

Dato : 30-11-05 23:24

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote in news:438e2001$0$15787$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Ja, der står jo intet på den side, du linker til???

Det gør der altså her!

Lars

Fra : GB

Dato : 30-11-05 23:55

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote in

> Det gør der altså her!

Hmmm - min browser (MSIE 6) stopper efter den har loadet "adspace"???

GB

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-12-05 13:52

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev

> Det er nu meget lidt rodet med AutoStreamer:
> http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=223562

Jeg det det både ud fra en økonomisk og navnligt stabilitets vinkel.

Min tid er penge, og at rode med ukurante og hjemmefuskede Windows
installationer er ikke det værd, hvis der efterfølgende skal fejlfindes.
Jo mere man piller, jo flere fejlkilder opstår der.

Claus

Fra : Ole C

Dato : 01-12-05 16:41

> [...]

> installationer er ikke det værd, hvis der efterfølgende skal
> fejlfindes. Jo mere man piller, jo flere fejlkilder opstår der.

En slipstreamet WindowsXP med SP2 er ikke hverken ukurant eller
hjemmefusket, men en kopi af originale Microsoft produkter - magen til den
udgave man får, hvis man går ned i forretningen og køber Windows XP i dag.
Og det siger da sig selv at man sparer tid ved en evt. geninstallation, når
man ikke derefter skal bruge tid på at opdatere med SP2.
Men i begge tilfælde skal man derefter bruge nogle minutter på at besøge
Windows Update - ellers kan det for alvor risikere at koste dyrebar tid....
--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-12-05 14:55

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev

> En slipstreamet WindowsXP med SP2 er ikke hverken ukurant eller
> hjemmefusket, men en kopi af originale Microsoft produkter - magen til den

Alt hvad der ikke er lavet originalt af MS er i mine øjne ukurant og
hjemmefusket...

Prøv at følge med i disse gruppe, og du vil se, hvor mange fejl og problemer
folk har, der er mere eller mindre selvforskyldt af den slags påhit.

Claus

Fra : Kristian

Dato : 03-12-05 12:29

> Alt hvad der ikke er lavet originalt af MS er i mine øjne ukurant og
> hjemmefusket...

Og her taler vi jo om denne gruppes selvudråbte talsmand........så bare hør
efter

Kristian

Fra : Åge

Dato : 03-12-05 14:44

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4391817f$0$8772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Og her taler vi jo om denne gruppes selvudråbte talsmand........så bare
hør
> efter

Ja. Paint fra MS er langt bedre end PhotoShop fra Adobe.

Fra : Ole C

Dato : 03-12-05 18:36

> [...]

> Prøv at følge med i disse gruppe, og du vil se, hvor mange fejl og
> problemer folk har, der er mere eller mindre selvforskyldt af den

Jeg følger skam grupperne grundigt - og det er bestemt ikke mit indtryk at
"den slags påhit" er årsagen til folks mange problemer.
--
vh
Ole C