MS Windows
briani 27239
Ændre drevbogstav på XP-installation
Fra : Henning

Dato : 28-11-05 18:45

Kan det lade sig gøre at skifte drevbogstav på systempartitionen af
Windows XP?
Situationen opstår når der er tilsluttet kortlæser til computeren via
USB. Idisse tilfælde vælger Windows at give de forskellige drev
bogstaver startende på c: og så videre, dvs. systempartitionen kommer
måske til at hedde i:
Fremfor at pille usb-enheden fra og reinstallere - hvad kan man så
gøre?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-11-05 09:13

Henning skrev:
> Fremfor at pille usb-enheden fra og reinstallere - hvad kan man så
> gøre?

Du kan give USB drevet et andet drevbogstav.
Jeg døber mine med "høje" bogstaver for at
undgå konflikter. X, Y, Z osv.
XP kan godt huske det nye drevbogstav selv om du
afbryder enheden.

Peter Schrøder

Fra : Henning

Dato : 30-11-05 18:34

On 29 Nov 2005 08:12:42 GMT, Peter Schrøder
<petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

>Du kan give USB drevet et andet drevbogstav.
>Jeg døber mine med "høje" bogstaver for at
>undgå konflikter. X, Y, Z osv.
>XP kan godt huske det nye drevbogstav selv om du
>afbryder enheden.

Det ændrer ikke bogstavet for systemdisken - det er det der er
problemet.

Henning
hsb(at)image.dk