MS Windows
briani 27239
Kan ikke boote fra CD
Fra : vin

Dato : 27-11-05 20:08

Hej,

jeg har fået en aldrende IBM PC (300PL 6892-470) og jeg har
formatteret hardsiken for at installere Windows forfra, men jeg kan
ikke få den til at boote fra CD'en. Der er ikke nogen BIOS opsætning
med valg af boot device (nyeste FLASH BIOS er fra 2001)

jeg kan godt starte PC'en fra en diskette, men setup.exe på CD kan
ikke køres i DOS mode.

Hvordan kan jeg redde den?

På forhånd tak.

Erik

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-05 20:34

On Sun, 27 Nov 2005 20:07:39 +0100, vin
<NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> wrote:

> [...]
>med valg af boot device (nyeste FLASH BIOS er fra 2001)
>
>jeg kan godt starte PC'en fra en diskette, men setup.exe på CD kan

Hvilken version af windows er det du vil installerer ?

/Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-05 20:46

vin skrev:

>jeg kan godt starte PC'en fra en diskette, men setup.exe på CD kan
>ikke køres i DOS mode.

Hvilken windowsversion vil du installere på maskinen?
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : vin

Dato : 27-11-05 21:03

>Hvilken windowsversion vil du installere på maskinen?

XP Prof

Fra : Torben Farum

Dato : 27-11-05 21:09

"vin" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> XP Prof

Og det er en XP bootdisk du anvender ?

Ellers er der hjælp her http://www.bootdisk.com/

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : vin

Dato : 27-11-05 21:21

Ja, det er en boot disk, men problemet er at den aldrig søger på
CD-drevet efter en boot disk

Fra : Torben Farum

Dato : 27-11-05 21:44

> Ja, det er en boot disk, men problemet er at den aldrig søger på
> CD-drevet efter en boot disk

Ja den fangede jeg, men din diskette med bootsektor, er det en XP eller blot
en almindelig Win9x ?
Hvis du kan få liv i den med en XP boot diskette, burde du kunne køre setup
/ install fra cdrom.

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : jda

Dato : 28-11-05 00:49

On Sun, 27 Nov 2005 21:02:48 +0100, vin came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> XP Prof

Der kan hentes et program fra Microsoft til at lave et sæt floppyer så man
kan starte en XP installation hvis ens maskine ikke understøtter boot fra
CD. Hvis du bruger linket her:
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=en-us&qu=xp+install+floppy
så kan du se nøjagtigt hvilken version du skal have i forhold til SP
version o.s.v
--
Jakob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-11-05 22:24

vin wrote:
> jeg kan godt starte PC'en fra en diskette, men setup.exe på CD
> kan ikke køres i DOS mode.

Du skal ind i d:\I386\ og kører winnt.exe, jeg vil anbefale dig
at køre smartdrv.exe inden så går installationen hurtigere.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-05 11:31

> [...]

> ikke få den til at boote fra CD'en. Der er ikke nogen BIOS opsætning
> med valg af boot device (nyeste FLASH BIOS er fra 2001)

Jo, det skal der være. Men den kan være godt gemt. Er det ikke under
"opstart"?

Min server er en 300 PL, så jeg ved at muligheden findes. Men jeg vil ikke
lige genstarte nu, for at finde det. Kan gøre det i nat.
Iøvrigt en *hamrende* god maskine, som performer fremragende, navnlig hvis
du sætter 2 gb ram i som jeg. Så spurter den bare derudaf..

Claus

Fra : vin

Dato : 28-11-05 16:46

Der lader til at være to muligheder: