MS Windows
briani 27239
3½" drev larmer under Windows-indlæsning
Fra : Mate \(5260\)

Dato : 27-11-05 16:33

Jeg har et par gange oplevet, at Windows ME tilsyneladende søger efter et
eller andet i diskette-drevet, når den er ved at være færdig med indlæsning.
Drev'et larmer i 5-10 sek., men falder så til ro.
Den ene gang måtte jeg geninstallere Windows for at få det til at holde op.
Er der nogen, der har et bud på fænomenet ?

Mvh Poul.

Fra : Denn!s H

Dato : 27-11-05 17:06

"Mate (5260)" <aspol@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op.
> Er der nogen, der har et bud på fænomenet ?

Kig på bootsekvensen i din BIOS. Den er sikkert sat til at kigge på A: efter
en bootdisk.

--

vh
Denn!s H

Fra : Snuden

Dato : 27-11-05 17:19

On Sun, 27 Nov 2005 17:05:45 +0100, "Denn!s H" <@> wrote:

>"Mate (5260)" <aspol@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
>
>Kig på bootsekvensen i din BIOS. Den er sikkert sat til at kigge på A: efter
>en bootdisk.

Så ville det være inden indlæsning af Windows, ikke når den er ved at
være færdig. Det lyder mere som et AV-program der står og leder efter
noget at skanne på. Det kan muligvis også være et forsøg på at indlæse
en profil eller policy fra diskette, men jeg tror mest på
AV-programmet.
--
Snuden

Fra : Denn!s H

Dato : 28-11-05 18:54

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så ville det være inden indlæsning af Windows, ikke når den er ved at
> være færdig.

Ja, det er rigtigt.

--

vh
Denn!s H

Fra : *** Calle ***

Dato : 29-11-05 00:18

Denn!s H wrote:
> "Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det er nok dit antivirus der er sat af til at tjekke samtlige drev under
opstart. Det har jeg set flere steder, med det symptom til følge
--
*** Calle ***

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 30-11-05 19:22

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Det er nok dit antivirus der er sat af til at tjekke samtlige drev under
> opstart. Det har jeg set flere steder, med det symptom til følge
> --
> *** Calle ***

Tak for de mange gode forslag!
Jeg kan desværre ikke oplyse, hvilken kur der vil hjælpe, da fejlen
forsvandt efter ny Windows installation, men nu har jeg da lidt forskelligt
at forsøge med, hvis det sker igen.

Mvh Poul.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-05 17:27

Mate (5260) skrev:

>Er der nogen, der har et bud på fænomenet ?

1. Kontrolpanel - system - Ydeevne - Filsystem - Diskette - fjern fluebenett
2. Kontrolpanel - proceslinje og menuen start - Avanceret - Ryd

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 27-11-05 18:35

> [...]
> fluebenett
> 2. Kontrolpanel - proceslinje og menuen start - Avanceret - Ryd

Hej Ivan.
Tak for forslaget. Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at det er din
oplysning, jeg kan få gavn af, men jeg gik desværre frem i forkert
rækkefølge, idet jeg genindlæste Windows inden jeg spurgte her i gruppen...,
men jeg vil være opmærksom på dine forslag, hvis det sker igen.

Mvh Poul.