MS Windows
briani 27239
Blokering af Pop-Up vinduer?
Fra : Jørgen

Dato : 26-11-05 20:34

Hvordan annullerer jeg "Blokering af Pop-Up vinduer"?

Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Jack

Dato : 26-11-05 20:41

hvis det er xp så klik funktioner øverst

Fra : Jørgen

Dato : 27-11-05 08:48

"Jack" <gopot****@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvis det er xp så klik funktioner øverst

Ja, det er XP, men jeg kan søreme ikke se noget om blokering af pop-up
vinduer.
Hjælp mig lidt tættere på målet.
Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 27-11-05 09:21

Jørgen skrev blandt andet:

> Ja, det er XP, men jeg kan søreme ikke se noget om blokering af pop-up
> vinduer.
> Hjælp mig lidt tættere på målet.

Oplysningerne skal åbenbart hales ud af dig, men nu ved vi da at
styresystemet er WindowsXP.

--
vh
Ole C

Fra : L.E.P.

Dato : 27-11-05 12:24

Sat, 26 Nov 2005 20:33:41 +0100, skrev "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> :

>Hvordan annullerer jeg "Blokering af Pop-Up vinduer"?
>Mvh

Internetindstillinger>fanen Sikkerhed> knap Brugerdefineret > afsnit
Diverse

Hilsen Lars

Fra : Jack

Dato : 27-11-05 12:53

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan annullerer jeg "Blokering af Pop-Up

I min XP Pro sp2 er der en funktionsknap oppe i menulinien, og hvis man
trykker på den, er der ikke så megen tvivl. Den sidder lige til venstre for
hjælp knappen...

Fra : Jack

Dato : 27-11-05 12:53

PS men det er jo så Ie 6.0

Fra : GiWeo

Dato : 27-11-05 15:38

Funktioner -> blokering af pop-up vinduer - > slå blokering af pop-up
vinduer fra

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Jørgen

Dato : 27-11-05 16:09

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan annullerer jeg "Blokering af Pop-Up vinduer"?
> Mvh

Styresystemet er Windows XP, Home Edition, version 2002, Service Pack 1.

I Kontrolpanel - Internetindstillinger - Sikkerhed - Brugerdefineret
niveau - Diverse.

Her kan jeg stille på:

Adgang til datakilder på tværs af domæner.
Flyt underrammer på tværs af forskellige domæner.
Installation af skrivebordselementer.
Send ikke-krypterede formulardata.
Spørg kun om valg af klientcertifikat, hvis .......
Starter programmer og filer i en IFRAME.
Tillad META REFRESH.
Tilladelser til software kanal.
Træk og slip eller kopiering og indsættelse af filer.
Vedvarende brugerdata.
Vis blandet indhold.

Her er ikke pop-up vinduer nævnet.

Min nye MSN vil ikke virke tilfredsstillende, fordi jeg har blokeret for
pop-up vinduer, fortæller den mig. Det er i hvert fald rigtigt, at jeg
stadig ikke kan koble min webcam til.

Mvh Jørgen

Fra : L.E.P.

Dato : 29-11-05 09:16

Sun, 27 Nov 2005 16:09:02 +0100, skrev "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> :

> [...]
>
>Min nye MSN vil ikke virke tilfredsstillende, fordi jeg har blokeret for
>pop-up vinduer, fortæller den mig. Det er i hvert fald rigtigt, at jeg

Sp1 indeholder så vidt jeg husker ikke blokering af pop-up vinduer -
det kom først med Sp2. Så det er nok derfor mulighederne ikke findes.

Jeg kan se et andet sted i tråden, at du har haft Sp2 installeret men
fjernet den igen. Har du siden da prøvet at fjerne MSN komponenten og
tilføjet den igen?

Jeg har selv aldrig brugt hverken Sp1 eller MSN, så jeg ved ikke om
det har nogen virkning, men det er da værd at forsøge.

Hilsen Lars

Fra : Jørgen

Dato : 29-11-05 12:52

> [...]
>
> Jeg har selv aldrig brugt hverken Sp1 eller MSN, så jeg ved ikke om
> det har nogen virkning, men det er da værd at forsøge.

Jeg har opgraderet min MSN til ver. 6.0, men hver gang, der kommer et opkald
til mig, befinder jeg mig i den gamle ver.4.7.

Derfor gik jeg i kontrolpanel, Slet programmer. Der opsøgte jeg alt, hvad
der havde med MSN at gøre - der var kun een. Den slettede jeg med startikon
og det hele. Derpå downloadede jeg den nye ver 6.0. Det var ved den
lejlighed, at jeg fik at vide, at jeg havde den omtalte blokering.

Hver gang jeg selv kalder op til nogen med min MSN, er det med den nye
version, men hver gang andre (som har ver 6.0) kalder mig op, er jeg
pludselig i den gamle version igen. Hvor kan den komme fra? Kan det måske
ligge i min skjelm@hotmail.com opsætning? Denne opsætning er adskillige år
gammel og har altid fungeret upåklageligt.

Jeg husker ikke, om jeg downloadede noget af detteher i den meget korte
periode, jeg havde Service Pack 2 installeret. Men jeg kan ikke bruge SP 2,
da flere forskellige programmer ikke fungerer med SP 2 installeret.

Mvh Jørgen

Fra : L.E.P.

Dato : 29-11-05 15:10

Tue, 29 Nov 2005 12:52:06 +0100, skrev "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> :

> [...]
>periode, jeg havde Service Pack 2 installeret. Men jeg kan ikke bruge SP 2,
>da flere forskellige programmer ikke fungerer med SP 2 installeret.

Hej Jørgen.

MSN kan også ligge som en komponent i XP. For at fjerne den som
komponent, skal du gå til

Kontrolpanel>Tilføj/fjern programmer>knap Tilføj/fjern
Windows-komponenter

og så fjerne hakket udfor MSN.

Jeg ved ikke om det er det samme sted man gør det i Sp1. Hvis ikke,
så er der et andet sted hvor man kan tilføje og fjerne
Windows-komponenter.

Hilsen Lars.

Fra : *** Calle ***

Dato : 28-11-05 11:55

Jørgen wrote:
> Hvordan annullerer jeg "Blokering af Pop-Up vinduer"?
> Mvh
du kunne jo starte med at give os oplysninger om hvilket OS, og hvilken
browser du bruger.
Men jeg gætter på XP og IE, så skal du i IE op i funktioner, der ligger det
--
*** Calle ***

Fra : Jørgen

Dato : 28-11-05 12:57

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> [...]
> browser du bruger.
> Men jeg gætter på XP og IE, så skal du i IE op i funktioner, der ligger

Det er XP, og brovseren er IE 6.0. og når jeg søger (som i Kontrolpanelet) i
Funktioner,
Internetindstillinger,
Sikkerhed,
Brugerdefineret niveau,
Diverse,
- så får jeg den samme remse som jeg refererede i mit indlæg 27/11 kl 16.09

Ingen af dem omtaler blokering af Pop-Up vinduer.
Hvis det ligger der alligevel, må det hedde noget helt andet, som jeg ikke
er klar over. Hvad mon?

Mvh Jørgen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-11-05 14:26

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Ingen af dem omtaler blokering af Pop-Up vinduer.
> Hvis det ligger der alligevel, må det hedde noget helt andet, som jeg

På min Windows XP Pro DK ser det således ud:

http://stocholm.dk/images/blokering.jpg

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-11-05 17:20

Jesper Stocholm wrote:
> På min Windows XP Pro DK ser det således ud:
>
> http://stocholm.dk/images/blokering.jpg

Måske Jørgen bør opdatere sin XP?
http://windowsupdate.microsoft.com/

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jørgen

Dato : 28-11-05 23:02

> Måske Jørgen bør opdatere sin XP?
> http://windowsupdate.microsoft.com/
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Hvad består den opdatering i?
Jeg bruger Service Pack 1, og jeg prøvede en gang at downloade Service Pack
2.
Det gik helt galt. Der var flere ting, der pludselig ikke virkede mere,
f.eks.
brænderprogrammet Nero. Derfor gik jeg hurtigt tilbage til SP 1 igen.
Jørgen

Fra : *** Calle ***

Dato : 29-11-05 00:11

Jørgen wrote:
> [...]
> mere, f.eks.
> brænderprogrammet Nero. Derfor gik jeg hurtigt tilbage til SP 1 igen.
Ok, derfor har du problemerne nu, simpelthen fordi du ikke har opdateret!

--
*** Calle ***

Fra : Jack

Dato : 29-11-05 20:25

> [...]
> f.eks.
> brænderprogrammet Nero. Derfor gik jeg hurtigt tilbage til SP 1 igen.

Nero køre fint under sp2... som alt andet jeg har Sp 2 skal dog helst
ind på en ren xp, inden du fylder programmer på.
Har du haft MSN toolbar instalerret før sp2 ? og haft popupblokering
aktiveret der ??
Prøv at gøre som Calle og jeg har skrevet gå ind i funktioner i ie eller
hvis du har haft msn toolbar så geninstaler den og se om du kan fjerne det
derfra.

Fra : *** Calle ***

Dato : 29-11-05 00:10

Jørgen wrote:
> [...]
>
> Ingen af dem omtaler blokering af Pop-Up vinduer.
> Hvis det ligger der alligevel, må det hedde noget helt andet, som jeg

Læs hvad jeg skrev til dig, du skal ind i IE, og ikke i kontrolpanel

--
*** Calle ***

Fra : Jørgen

Dato : 06-12-05 13:53

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan annullerer jeg "Blokering af Pop-Up vinduer"?
> Mvh

Jeg opgav til sidst at forstå alle de beskeder, jeg fik. til sidst opgav jeg
også MSN programmet og slettede det. Da jeg indlæste det påny sagde jeg JA
til det tilbehør, der blev tilbudt, bl.a. MSN Toolbar.

Da jeg så toolbaren, snublede jeg nærmest over en menu, der drejer sig om
Pop-Up. Hermed var det hele klaret. Nu har jeg ikke blokeret mere, og mit
Webcamera virker som det skal.

Jørgen

Fra : Jack

Dato : 06-12-05 14:25

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4395899f$0$8822
> til det tilbehør, der blev tilbudt, bl.a. MSN Toolbar.
>
> Da jeg så toolbaren, snublede jeg nærmest over en menu, der drejer sig om
> Pop-Up. Hermed var det hele klaret. Nu har jeg ikke blokeret mere, og mit

29-11 kl.20.25 samme tråd... Men tillykke med det.

Fra : Jørgen

Dato : 06-12-05 16:43

> 29-11 kl.20.25 samme tråd... Men tillykke med det.

Ja du har ret. Det står der også, men når jeg ikke kender til det, var
beskeden for kryptisk for mig. Men jeg var allerede bedstefar, da jeg fik
min første computer for 20 år siden. Det er nok der fejlen skal søges.
Men tak for anstrengelserne alligevel
Jørgen