MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
installering af XP
Fra : morten d jensen

Dato : 25-11-05 16:37

Hej!

I kabinettet sidder 2 stk harddiske C og D.

På C drevet er installeret xp og D drevet bliver brugt til at gemme billeder
o.lign.

Spørgsmålet er så, hvad der sker med alle vores billeder, hvis jeg
installerer xp på D drevet?

Grunden til spørgsmålet er, at C drevet larmer helt vildt og gerne vil af
med larmen.

Venligst,
Morten

Fra : SpookiePower

Dato : 25-11-05 16:55

"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i en meddelelse news:4387305d$0$1847$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Spørgsmålet er så, hvad der sker med alle vores billeder, hvis jeg installerer xp på D drevet?

Jeg er ikke helt sikker men jeg mener at harddisken bliver formatere.
Men jeg kan ikke huske om det er et valg man får undervejs.

Fra : morten d jensen

Dato : 25-11-05 17:14

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt sikker men jeg mener at harddisken bliver formatere.

Ja, det mener jeg også at kunne huske. Men er det muligt at dele harddisken
i 2 lige dele og derfor kun formatere den del hvor xp skal installeres, så
billederne bevares?

Venligst/
Morten

Fra : Coach[4130]

Dato : 25-11-05 19:26

> Ja, det mener jeg også at kunne huske. Men er det muligt at dele
> harddisken i 2 lige dele og derfor kun formatere den del hvor xp skal
> [...]
Pas på med at partitionere (dele) din harddisk med billederne.
At dele sin harddisk betyder som regel at data går tabt, med mindre du
bruger et special program til at udføre jobbet.

Kan du ikke lægge dine billeder over på C: drevet
Dernæst pille C: drevet fra og sætte din D: som master og installere Windows
herpå.
Når du er færdig, jump så din tidlige C: som slave, sæt den til og overfør
så dine billeder tilbage på din nye C:

Mvh
Bri@n

Fra : morten d jensen

Dato : 25-11-05 22:13

"Coach[4130]" <coach[fjern]@[fjern]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> Pas på med at partitionere (dele) din harddisk med billederne.
> At dele sin harddisk betyder som regel at data går tabt, med mindre du
> bruger et special program til at udføre jobbet.

Ok! - tænkte det nok :-/

> Kan du ikke lægge dine billeder over på C: drevet
> Dernæst pille C: drevet fra og sætte din D: som master og installere
> Windows herpå.

Nej, desværre ikke

Efter installering af Norton Antivirus 2006, gik computeren ned og jeg så
ingen anden udvej end at formatere C: drevet og geninstallere xp.

Så langt så godt.

Nu sker der det, at xp ikke kan "se" D: drevet hvorpå billederne
ligger...... Har prøvet og afmontere C:drevet, sætte D: drevet som master
uden held. Under installationen af xp skriver den, at den ikke kan finde
nogle harddiske.....

I bios kan jeg godt se harddisken (D: drevet) - hvorfor kan xp ikke?

Venligst,
Morten

Fra : GB

Dato : 25-11-05 23:00

"Coach[4130]" <coach[fjern]@[fjern]lite.danmark> wrote in

> Kan du ikke lægge dine billeder over på C: drevet

- eller tage en backup på CD/DVD?

GB

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-11-05 18:18

SpookiePower skrev følgende på usenet:
> Jeg er ikke helt sikker men jeg mener at harddisken bliver formatere.
> Men jeg kan ikke huske om det er et valg man får undervejs.

Du bliver spurgt undervejs, hvad du vil gøre - der kan du bare vælge, at
lade drevetr være som det er, så slettes der ikke noget.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : *** Calle ***

Dato : 26-11-05 16:11

morten d jensen wrote:
> [...]
> billeder o.lign.
>
> Spørgsmålet er så, hvad der sker med alle vores billeder, hvis jeg

ingenting
--
*** Calle ***

Fra : morten d jensen

Dato : 28-11-05 10:20

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> ingenting

Vil det så sige, at efter endt installerineg ville det være muligt at
hente/se billederne?

Venligst,
Morten

Fra : *** Calle ***

Dato : 28-11-05 11:00

morten d jensen wrote:
> "*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Vil det så sige, at efter endt installerineg ville det være muligt at
> hente/se billederne?

Jeps, det har jeg gjort ofte.
--
*** Calle ***

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 26-11-05 16:43

"morten d jensen" <mo.dul(NOSPAM)@jubii.dk> skrev i en meddelelse

Går ud fra at C og D er 2 forskellige harddiske??

Hvad HAR du gjort på nuværende tidspunkt???

/ Michael...

Fra : morten d jensen

Dato : 26-11-05 17:02

"Michael Korsgaard" skrev i en meddelelse:

> Går ud fra at C og D er 2 forskellige harddiske??

Jep! - det er rigtigt.

> Hvad HAR du gjort på nuværende tidspunkt???

Bla. har jeg formateret C og geninstalleret xp på C.

Problemet nu er, at xp ikke kan "se" D. I bios kan jeg imidlertid se begge
harddiske, C og D.

For sjov pillede jeg C ud og satte D som master. Derefter prøvede jeg at
"lade som om" at jeg ville installere xp på D. Under installationen skriver
computeren at den ikke kan finde nogle harddiske... - mærkligt!

Er pt. lidt på Herrens mark.... - der ligger rigtig mange feriebilleder
o.lign på D. Håber sku ikke at D er kaput...

Nogle ideér?

Venligst,
Morten

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 26-11-05 17:12

> Jep! - det er rigtigt.

> Bla. har jeg formateret C og geninstalleret xp på C.

Ja, da du ikke har rørt ved D hvor feriebillederne ligger, så tror jeg vi er
ovre i noget med jumperen på dine HD`er...

Var dit "D"-drev pillet ud da du formatterede C og efterfølgende install. på
den igen?? Har du i det hele taget haft dyret lukket op og pillet ved noget
i de ædlere dele??

/ Michael...

Fra : morten d jensen

Dato : 26-11-05 17:26

"Michael Korsgaard" skrev i en meddelelse >

> Ja, da du ikke har rørt ved D hvor feriebillederne ligger, så tror jeg vi
> er ovre i noget med jumperen på dine HD`er...

Njaa, tror det ikke.... Det har jo virket før.....hmm.

> Var dit "D"-drev pillet ud da du formatterede C og efterfølgende install.
> på den igen??

Nej, det var det ikke - sad på sin plads.

>Har du i det hele taget haft dyret lukket op og pillet ved noget i de
>ædlere dele??

Pillede først da jeg afmonterede C og satte D som master. Da det ikke
virkede, satte jeg C i igen. C som master og D som slave.
Som sagt står det rigtigt i bios: C pri master og D pri slave...

Venligst,
Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-11-05 17:18

morten d jensen skrev følgende på usenet:
> [...]
> at "lade som om" at jeg ville installere xp på D. Under
> installationen skriver computeren at den ikke kan finde nogle

Huskede at flytte jumperen fra slave til master ?

Du har vel ikke rodet med FDISK eller diskhåndtering, så du har fået slettet
partitionen ?

Fra : morten d jensen

Dato : 26-11-05 17:28

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse

> Huskede at flytte jumperen fra slave til master ?

Yes.

> Du har vel ikke rodet med FDISK eller diskhåndtering, så du har fået
> slettet partitionen ?

Jeg nåede slet ikke så langt, for installationsprogrammet kunne ikke finde
nogen harddisk.

Venligst,
Morten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-11-05 17:22

> [...]
> at "lade som om" at jeg ville installere xp på D. Under
> installationen skriver computeren at den ikke kan finde nogle

Hvor sidder den på kablet - for enden eller på midten ?

Hvis du prøver med kun en disk, så kan du godt opleve, at den SKAL sidde for
enden for at virke.

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 26-11-05 17:27

> ?
>
> Hvis du prøver med kun en disk, så kan du godt opleve, at den SKAL sidde
> for enden for at virke.

Korrekt!!.. Og den skal også sidde i primærstikket på bundbrædtet!

/ Michael...

Fra : morten d jensen

Dato : 26-11-05 17:31

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse

> Hvor sidder den på kablet - for enden eller på midten ?

Hmm, kan jeg ikke huske...

> Hvis du prøver med kun en disk, så kan du godt opleve, at den SKAL sidde
> for enden for at virke.

Ok! - interessant. Jeg må vist lige prøve mig frem...

Venligst,
Morten

Fra : morten d jensen

Dato : 28-11-05 10:36

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse >

> Hvor sidder den på kablet - for enden eller på midten ?
>
> Hvis du prøver med kun en disk, så kan du godt opleve, at den SKAL sidde
> for enden for at virke.

Efter at have gennemgået tilslutningen af div. hardware, viste det sig, at
alt var tilsluttet rigtigt.
Til gengæld kan jeg under enhedshåndteringen se harddisken - uden dog at
kunne komme ind i den.
Når jeg markerer enheden, højreklikker og vælger egenskaber er der nederst i
vinduet muligheden for aktivere/deaktivere - desværre er denne mulighed ikke
tilgængelig

Venligst,
Morten (stadig på bar bund)

Fra : *** Calle ***

Dato : 28-11-05 10:59

morten d jensen wrote:

> [...]
> Når jeg markerer enheden, højreklikker og vælger egenskaber er der
> nederst i vinduet muligheden for aktivere/deaktivere - desværre er

mon ikke det er fordi det et NTFS format, og du har gjort filerne
personlige. Så skal det jo det rigtige login til at vise dem
--
*** Calle ***