MS Windows
briani 27239
Formattere HD
Fra : Christiansen

Dato : 24-11-05 22:37

Jeg har fået flere problemer på mit system som den siger kommer af nogle
programmer der ikke blev færdig installeret.

Bla. bliver alle filer på HD sat til Read-Only, så jeg hele tiden må ind og
ændre attribut. Det giver også problemer når jeg skal brænde over på CDer da
den ikke vil brænde Read-Only filer. Kan derfor ikke lave en backup af
datafiler.
Hver anden dag kan jeg kun starte i Safe Mode og restore en dag eller 2
tilbage, og andre dage starter den fint, men utrolig langsom.

Har kun en fysisk HD på 80GB, har derfor delt den i 2 partitioner C: og F:
på hver 40 GB med Nortons Partitionmagic, kan jeg herefter kopiere det hele
over på F: drevet og formattere C: drevet og geninstallere det hele igen.på
C: drevet uden at miste noget på F: drevet.

Christiansen

Fra : Peter

Dato : 24-11-05 22:49

"Christiansen" <poulfjernbrit@tdcfjernadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele over på F: drevet og formattere C: drevet og geninstallere det hele
> igen.på C: drevet uden at miste noget på F: drevet.

Det opfatter jeg alt sammen som en konstatering.
Hvad var dit spørgsmål, og til hvilket operativsystem?

PeterB

Fra : Ole C

Dato : 24-11-05 22:57

Peter skrev blandt andet:

> "Christiansen" <poulfjernbrit@tdcfjernadsl.dk> skrev i en meddelelse

(klip)

> Det opfatter jeg alt sammen som en konstatering.
> Hvad var dit spørgsmål, og til hvilket operativsystem?

Der mangler godt nok et spørgsmålstegn, men ellers er spørgsmålet da klart
formuleret.....

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 24-11-05 22:52

Christiansen skrev blandt andet:

> [...]

> kopiere det hele over på F: drevet og formattere C: drevet og
> geninstallere det hele igen.på C: drevet uden at miste noget på F:

Partitionerne opfører sig som om de va to fysiske diske, så du kan sagtens
kopiere dine data til en anden disk og senere flytte dem tilbage igen. Men
selve programmerne skal geninstalleres på en ny installation.
Men prøv først at scanne for virus - og for spyware - og lav evt. en
"reparations-genistallation" som anvist på denne fremragende side:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 - så mister du ikke dine programmer og
indstillinger - men skal dog hente en del opdateringer på Windows Update
(igen).

--
vh
Ole C

Fra : Christiansen

Dato : 24-11-05 23:36

Mange tak til Ole C, jeg vil lave en hel ny installation da jeg tror det er
bedst at få ryddet alt det gamle af vejen. Har Nortons SystemWorks med det
hele og AD-Aware plus et par andre lignende programmer, så jeg tror ikke det
er noget skidt udefra der er skyld i det.
Og til PeterB, mit spørgsmål står i de 3 sidste linier. Og det er XP
Professional.

Christiansen

Fra : Peter

Dato : 25-11-05 12:49

> [...]
> ikke det er noget skidt udefra der er skyld i det.
> Og til PeterB, mit spørgsmål står i de 3 sidste linier. Og det er XP

Undskylder mange gange. Jeg må have været lidt for hurtig og ikke læst dit
første indlæg ordentligt.
C drevet formatere du blot med Win XP skiven under installationen, efter at
have flyttet bevaringsværdig data over på anden HD. Som Ole C skrev, kan du
ikke flytte installerede programmer, men kun data, som dokumenter, billeder,
musik m.m.
Sørg for, at antivirus program og win firewall er slå til, før du går på
nettet og kører windows update, eller er du, på under 10 minutter, fyldt med
Blaster virus. Det gælder naturligvis kun, hvis du ikke er bag en router.

PeterB

Fra : Christiansen

Dato : 04-12-05 07:49

Hej igen

Er endelig kommet på nettet igen efter formattering af HD flere gange
Nu har jeg bare fået den irreterende logon skærm hvor der kun er muligt at
logge på som gæst, bruger 2 gange CTRL+Alt+Del for at logge på som owner,
hvordan fjerner jeg alt det.
Efter opstart vil Windows Installer så fortsætte installation at noget den
kalder TrayApp og den beder om en CD, men kan ikke finde nogen cd
overhovedet den vil læse fra. Cancler det hele, men ret irreterende hver
gang man booter.
Har også installeret Norton Ghost, men den vil ikke køre pga en læsefejl i
en sektor på HD.

Christiansen

Fra : Quist

Dato : 04-12-05 11:41

Se i din Boot.ini file, der skal stå,

[boot loader]
timeout=2
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Det kunne være der, der var en ged der skulle barberes.

Se i tråden: Fjerne igangværende Windows XP installation.

Nørd