MS Windows
briani 27239
ingen forbindelse til nettet
Fra : Ken

Dato : 22-11-05 20:21

Hej kloge hoveder,

Kan man spærre for sin internet adgang et eller andet mystisk sted i
Windows?

Har computer (min fars) til rep. den kan ikke opnå adgang til mit bredbånd.
Vores øvrige comp. har ingen problemer, og jeg har slået alle firewalls,
virscan osv fra uden at det hjælper.

mvh

Ken

Fra : FedeDorit

Dato : 22-11-05 20:24

"Ken" <tak@tak.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> bredbånd.
> Vores øvrige comp. har ingen problemer, og jeg har slået alle firewalls,

Og netkortet er ikke deaktiveret??

Fra : Ken

Dato : 22-11-05 20:54

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> Og netkortet er ikke deaktiveret??

Nej det spiller fint

Ken

Fra : Thomas gade

Dato : 22-11-05 20:33

Ken wrote:

> [...]
>Vores øvrige comp. har ingen problemer, og jeg har slået alle firewalls,

Har du tjekket at ip-adresse og dns står rigtigt og at netværkskortet
sidder godt fast?
Mvh Thomas

Fra : John

Dato : 22-11-05 21:02

"Ken" skrev i en meddelelse

> Har computer (min fars) til rep. den kan ikke opnå adgang til mit
> bredbånd.

Check, evt geninstallér Ethernet i 'enhedshåndtering'. (Slet Ethernet og
genstart).

Hvis problemet er opstået efter virus el lign, kan du evt prøve (win xp):
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Mvh John

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 23-11-05 01:55

> [...]
> bredbånd.
> Vores øvrige comp. har ingen problemer, og jeg har slået alle firewalls,

Jeg kommer tit ud for, at når en comp bliver flyttet fra ét netværk til et
andet, beholder den det gamle netværks IP adresse. Prøv at frigør og forny
adresssen. Dette skal ske automatisk når comp. genstartes, men det er ikke
altid det virker. Det er især på Win98 det forekommer.

Flemming Nielsen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-11-05 11:12

"Ken" <tak@tak.nu> wrote in message
> [...]
> bredbånd.
> Vores øvrige comp. har ingen problemer, og jeg har slået alle firewalls,

Tjek at ip settings er sat til at hente ip adresse og dns automatisk, det er
kun når man kører med fast IP adresse man kan bruge det at definere
ipadressen.

Ellers kan du prøve at i start-->kør - at skrive CMD derefter skriver du
ipconfig /renew. Hvis du ser at der kommer en ipadresse frem der starter med
8 så har du forbindelse (taget i betragtning at du har TDC internet, jeg ved
ikke om alle udbydere bruger 80 serien)

Mvh
Simon

Fra : Ken

Dato : 23-11-05 20:42

"Simon Nielsen" <>
> [...]
> med 8 så har du forbindelse (taget i betragtning at du har TDC internet,
> jeg ved ikke om alle udbydere bruger 80 serien)

Jeg får besked om at der ikke kan oprettes forbindelse til DHCP-serveren.
Anmodningen fik time-out

Hva´betyder det?

Ken

Fra : Ken

Dato : 23-11-05 20:45

"Simon Nielsen" > Ellers kan du prøve at i start-->kør - at skrive CMD
> [...]
> med 8 så har du forbindelse (taget i betragtning at du har TDC internet,
> jeg ved ikke om alle udbydere bruger 80 serien)

I routerens DHCP tabel ER computeren listet med en IP - men som beskrevet
får den ikke tildelt en ny IP adresse ved Ipconfig/renew

ken

Fra : *** Calle ***

Dato : 24-11-05 00:17

Ken wrote:
> [...]
>>

> I routerens DHCP tabel ER computeren listet med en IP - men som
> beskrevet får den ikke tildelt en ny IP adresse ved Ipconfig/renew

har du nogen software firewall kørende på PCen?
--
*** Calle ***

Fra : Ken

Dato : 24-11-05 18:09

Hej Calle,

Jeg har givet op, og er startet på en reinstallation af computeren. HD er nu
93% formatteret

Tak for hjælpen anyway

Ken