MS Windows
briani 27239
Søger Screen recorder - med automatation
Fra : Anders Lund

Dato : 22-11-05 17:56

Hej

Jeg leder efter en "scrren recorder" (altså et program som kan optage
alt hvad man laver og gemme dette i et film-klip (AVI, MPEG, DivX,
whatever).

Dem findes der jo også en masse af, men jeg har ikke lige kunne finde
et som tilfredstiller et vigtigt krav: Automatation.

Det skal startes når man logger ind på computeren (placere det fx i
start-startmenuen) og begynde at optage med det samme.
Når man logger af computeren igen, skal programmet gemme det der er
optaget.

Altsammen automatisk.

Altså, så man kan følge hvad brugeren har gjort. Det gør ikke noget
hvis man kan se at programet er aktivt. Koster det penge er det også
ok. Bare det kan optage og gemme automatisk.

Er der nogen som har et forslag?

/Anders

Fra : emj

Dato : 22-11-05 18:01

Anders Lund skrev:

>Altså, så man kan følge hvad brugeren har gjort. Det gør ikke noget
>hvis man kan se at programet er aktivt. Koster det penge er det også
>ok. Bare det kan optage og gemme automatisk.

Vil du til at spionere dine brugere?

Hilsen emj

Fra : Palle Jensen

Dato : 22-11-05 18:12

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : René Jensen

Dato : 22-11-05 21:07

Anders Lund wrote:
> [...]
> start-startmenuen) og begynde at optage med det samme.
> Når man logger af computeren igen, skal programmet gemme det der er

Bare lige for at få stillet min nysgerrighed, men hvad formål skulle det
tjene? Sådan et screendump kommer til at fylde en del, og eksempelvis
mig selv, som typisk tænder computeren om formiddagen og har den tændt
det meste af dagen.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Anders Lund

Dato : 23-11-05 13:28

emj wrote:
> Vil du til at spionere dine brugere?

Nej.

/Anders

Fra : Anders Lund

Dato : 23-11-05 13:35

René Jensen wrote:
> Bare lige for at få stillet min nysgerrighed, men hvad formål skulle det
> tjene?

At kunne se hvad der er blevet fortaget på computeren. Nærmere
bestemt er det til en server, hvor man så kan dokumentere hvad dem der
har arbejdet på serveren har lavet.

/Anders

Fra : Asle Bjerva

Dato : 23-11-05 14:14

"Anders Lund" <anderslund@gmail.com> skrev i melding
René Jensen wrote:
> [...]

At kunne se hvad der er blevet fortaget på computeren. Nærmere
bestemt er det til en server, hvor man så kan dokumentere hvad dem der

CamStudio kan ta opp, men AVI filene blir store. Disse kan konverteres til
flash
http://www.camstudio.org/
For gratisversjonen, CamStudio er "spist" av Macromedia....
Det finnes mange screencam programmer men de koster det hvite i øyet.

Har du tenkt på muligheten av å la skjermsignalet på serveren gå ut til en
videopptaker / dvd / harddisk ?

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Anders Lund

Dato : 24-11-05 16:03

Asle Bjerva wrote:
> CamStudio kan ta opp, men AVI filene blir store. Disse kan konverteres til
> flash

Filerne behøver ikke nødvendigvis at blive store - man skal bare
bruge det rette codec. Det kræver så noget ekstra CPU kraft, men jeg
regner med at finde en mellemvej.

> http://www.camstudio.org/
> For gratisversjonen, CamStudio er "spist" av Macromedia....

Jeg har kigget på gratis versionen af Camstudio, men har ikke fundet
en måde man kunne få det til at optage automatisk når det starter.

> Det finnes mange screencam programmer men de koster det hvite i øyet.

Yep! Men hvis jeg kunne slippe med at teste alt for mange, ville det
være rart.

> Har du tenkt på muligheten av å la skjermsignalet på serveren gå ut til en
> videopptaker / dvd / harddisk ?

Ja, det har jeg også haft i tankerne