MS Windows
briani 27239
Hvilket program til backup
Fra : Monty

Dato : 21-11-05 22:49

Efter at min computer har været nede og vende en tur vil jeg gerne prøve en
eller anden form for backup af mit system.

Jeg har før kørt med norton ghost og det virker da sikker også godt nok men
det jeg godt kunne tænke mig var en eller anden form for system hvor man
bare behøvede at trykke på en knap og så bliver der lavet en kopi af det
hele.

Nogen der kender sådan et system? Måske som en ekstern harddisk eller sådan
noget?

Monty

Fra : *** Calle ***

Dato : 22-11-05 01:23

Monty wrote:
> [...]
> lavet en kopi af det hele.
>
> Nogen der kender sådan et system? Måske som en ekstern harddisk eller

evt. en af de 2 på denne siden. Har selv 1 vesion af den øverste, og er godt
tilfreds med den

--
*** Calle ***

Fra : John T.

Dato : 22-11-05 08:17

> evt. en af de 2 på denne siden. Har selv 1 vesion af den øverste, og er
> godt
> tilfreds med den
>
> --
> *** Calle ***

Hvad menes der her ?
John

Fra : *** Calle ***

Dato : 22-11-05 11:17

John T. wrote:

> Hvad menes der her ?
> John
how jeg glemte linket:
www.synology.com
--
*** Calle ***

Fra : John T.

Dato : 22-11-05 09:11

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hele.
> Nogen der kender sådan et system? Måske som en ekstern harddisk eller

Mig bekendt kan du ikke "bare" trykke på en tast og vupti, så bliver der
lavet et image, du bliver nød til at instalere et program og med dette
program så lave et image (kopi).
Med programmet "Power Quest Image" som jeg bruger, lægger jeg kopien
på anden disk (D:) Og når der så går rigtigt ged i den bootes der op med
disken fra programmet og der peges på kopien på D: og vupti efter 10 min.
er det hele på plads igen.
Mvh. John

Fra : Lauridsen

Dato : 22-11-05 10:07

> Nogen der kender sådan et system? Måske som en ekstern harddisk eller
> sådan
> noget?
>
> Monty
Jeg bruger selv programmet Stones kopikontrol fra
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm - Genialt program.
Da kopieringen er nem at sætte igang (et dobbeltklik) får jeg taget backup
meget ofte.. Bruger en ekstern disk som backupmedie.

Mvh.
Lars

Fra : John T.

Dato : 22-11-05 10:27

> [...]
> Da kopieringen er nem at sætte igang (et dobbeltklik) får jeg taget backup
> meget ofte.. Bruger en ekstern disk som backupmedie.

Det ser da godt ud, men det er, som jeg ser det,
kun til instalerede programmer og data.
Hvis XP går ned og du ikke kan starte op, så duer det vel ikke - vel ?
Mvh. John

Fra : *** Calle ***

Dato : 22-11-05 11:31

John T. wrote:

> Det ser da godt ud, men det er, som jeg ser det,
> kun til instalerede programmer og data.
> Hvis XP går ned og du ikke kan starte op, så duer det vel ikke - vel ?

så installerer man XP på ny, og henter sine data fra backup. På den måde har
du en helt frisk PC.
Ved godt at det ikke altid kan lade sig gøre pga. specielle programmer mm.
men som alm. privat er det som regel ok
--
*** Calle ***

Fra : Lauridsen

Dato : 22-11-05 11:36

> Det ser da godt ud, men det er, som jeg ser det,
> kun til instalerede programmer og data.
> Hvis XP går ned og du ikke kan starte op, så duer det vel ikke - vel ?
> Mvh. John
Programmet kan ikke lave et image af en installation, men kun, som du
skriver, tage backup af data.

Mvh.
Lars

Fra : John T.

Dato : 22-11-05 11:45

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Programmet kan ikke lave et image af en installation, men kun, som du
> skriver, tage backup af data.
>
> Mvh.
> Lars

Ja jeg tænkte det nok !
Monty efterlyste "back up af systemet" så det kan "dit" program ikke,
men fint til Data.
Mvh. John

Fra : *** Calle ***

Dato : 22-11-05 11:28

Lauridsen wrote:

> [...]
> Da kopieringen er nem at sætte igang (et dobbeltklik) får jeg taget
> backup meget ofte.. Bruger en ekstern disk som backupmedie.

jeg smed den i planlagte opgaver, så den laver en backup ugentligt
--
*** Calle ***

Fra : GB

Dato : 22-11-05 14:55

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote in

> Nogen der kender sådan et system? Måske som en ekstern harddisk eller
> sådan noget?

Min løsning:
1: Minimum to harddiske i PC'en, den ene (C:) til Winblow$ og programmer,
den anden (D: eller...?) til emails (man kan selv vælge hvor de gemmes!),
nyhedsgrupper, docs, foto, musik, downloads og så videre.

2: Jævnlig backup på DVD-RW - jeg har et sæt på seks styks, nummereret
(tadaa!) fra 1-6. Første backup af D: på disk 1, næste måned på disk to,
og så videre. Når man er nået til den sjette disk, starter man forfra med
nummer 1. På denne måde har man alle ændringer de sidste seks måneder.
Kræver en DVD-brænder.

Jeg har haft et par crashes, hvor jeg har måttet skifte C:\, det tager et
par timer at få alt til at spille igen - samtidig er man så blevet af med
det smaåskidt, man aldrig bruger.

GB

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 22-11-05 20:21

> [...]
> det jeg godt kunne tænke mig var en eller anden form for system hvor man
> bare behøvede at trykke på en knap og så bliver der lavet en kopi af det

Den her var måske noget.
http://www.energinordbutikken.dk//product.asp?product=187&sub=0&page=1

Mvh jens