MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Udklipsholder eller ....
Fra : John

Dato : 21-11-05 11:24

Hej med jer.

Er der nogen der ved hvor ens filer bliver af når man bruger klip - sæt ind.
Lad os nu antage at det går galt med at få filen "sat ind" et andet sted,
hvor forsvinder filen så hen ?

Fra : hcma

Dato : 21-11-05 12:21

"John" <hvis_du_vil_maile@så_spørg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind.
> Lad os nu antage at det går galt med at få filen "sat ind" et andet sted,

Den forsvinder ingen steder hen, da den stadig ligger i udklipsholderen og
først bliver erstattet når der kommer et nyt klip derind.
vh
hcma

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-11-05 12:59

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev:

> Den forsvinder ingen steder hen, da den stadig ligger i udklipsholderen og
> først bliver erstattet når der kommer et nyt klip derind.

Indholdet af udklipsholder kan dog blive kopieret, hvis man har spyware
eller
anden skadelig kode på sin PC. Værd at tænke over hvis man sløser med
sikkerheden, og tit bruger copy/paste til passwords o. lign.

Mvh.

Karsten

Fra : csm

Dato : 21-11-05 13:24

Men det kan der heldigvis rodes bod på

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#udklipsholder

Fra : John

Dato : 25-11-05 19:51

Hmm ja jeg skulle nok have beskrevet det lidt bedre...
Sagen er at en af mine diske var fuld - jeg brugte cut/paste til en mappe på
4 GB for at flytte mappen til et andet drev. XP meddelte at der var en
mappe(af mindre betydning for mig) som den ikke kunne flytte.
Jeg mente at grunden til at jeg ikke kunne få forbindelse til den disk jeg
flyttede data fra var fordi at den var fyldt op, men det viste sig senere at
disken var ved at stå af.
Indholdet fra en stor del af udklipsholder blev ikke flyttet over på det
andet drev, desværre viste det sig at være en anden mappe en den XP mente
der var fejl med som ikke blev flyttet.
Det var ca. 3,8 GB billeder.
Derfor er jeg jo interesseret i at vide hvad XP gør af udklipsholder hvis
der som i dette tilfælde sker systemfejl.
Dataene har jo været fysisk gemt på det drev der er ved at gå ned, og jeg
kan stadig få forbindelse til drevet men det går ufatteligt langsomt, men
jeg mener stadig at jeg kan gendanne mistede filer -hvis de altså findes på
drevet overhovedet.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-11-05 20:59

> [...]
> jeg mener stadig at jeg kan gendanne mistede filer -hvis de altså findes

Udklipsholder er noget midlertidigt som foregår i ram, så der er ikke noget
blivende sted hvor disse data parkeres.
Men du burde kunne genskabe dine data/billeder med
www.pcinspector.de
Et gratis filredningsprogram, som bl.a. kan genskabe slettede filer.

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-05 11:40

"John" <hvis_du_vil_maile@så_spørg.dk> skrev

> Derfor er jeg jo interesseret i at vide hvad XP gør af udklipsholder hvis
> der som i dette tilfælde sker systemfejl.

Uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg gætte på, at indholdet lægges i
swapfilen på een eller anden måde. Eller måske en seperat tempfil, hvis man
som jeg har en lille swapfil på kun 300 mb. En anden mulighed er, at windows
simpelthen kun lægger oplysningerne om filernes placering i udklipsholderen,
når der er tale om så store datamængder, og så henter dem direkte i takt
med, at det er nødvendigt.

Iøvrigt ville jeg ikke bruge udklipsholderen på den måde, så store filer kan
næsten kun skabe problemer i windows, fordi der er meget (unødig) datatrafik
på disken (jeg tvivler på, at du har 5 gb ram, så du tvinger systemet til at
bruge en disk)

Jeg ville hellere bruge en fornuftig filmanager, f.eks. totalcommander:
www.ghisler.com

Claus

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-11-05 13:11

On Sat, 26 Nov 2005 11:40:10 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>når der er tale om så store datamængder, og så henter dem direkte i takt

Jeg tror du har ret. Jeg ville en gang flytte en fil, men fik den
først kopieret. Skidt tænkte jeg og slettede den, jeg regnede jo med
at jeg havde kopiret den. Da jeg så ville sætte den ind, hvor jeg
ville fik en meddelelse om at det kunne jeg ikke, da filen ikke fantes
eller noget lignende.

--
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.cykeldk