MS Windows
briani 27239
Genvej til fejlsikret F8 ?
Fra : Olsen

Dato : 21-11-05 07:08

Da jeg har et "dumt" keyboard hvor jeg ikke kan nå at trykke F8 ved opstart
ville jeg høre om det var muligt at lave en snedig fil, evt. i dos, så
computeren (XP) starter op i fejlsikret tilstand ?

\Olsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-05 08:32

Den 21-11-05 07.07 skrev Olsen følgende:

> Da jeg har et "dumt" keyboard hvor jeg ikke kan nå at trykke F8 ved opstart
> ville jeg høre om det var muligt at lave en snedig fil, evt. i dos, så
> computeren (XP) starter op i fejlsikret tilstand ?

Prøv at trykke gentagne gange fra du har tændt for computeren. Du kan
muligvis også bare holde tasten nede.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Olsen

Dato : 21-11-05 11:00

Kim Ludvigsen wrote:
> Prøv at trykke gentagne gange fra du har tændt for computeren. Du kan
> muligvis også bare holde tasten nede.

Det er netop det jeg ikke kan grundet F-låsen på mit keyboard slår til og
fra.

\Olsen

Fra : Edmund

Dato : 22-11-05 05:26

Olsen wrote:

> Det er netop det jeg ikke kan grundet F-låsen på mit keyboard slår
> til og fra.

Hvad er F-låsen for noget?

Kunne det hjælpe at ændre time out i boot.ini i roden af c-drevet
f.eks. timeout=3

--
Mvh Edmund

Fra : Olsen

Dato : 22-11-05 08:15

Edmund wrote:
> Hvad er F-låsen for noget?

Tåbelig funktion på et Logitech keyboard, hvor en tast skal aktiveres før
F-tasterne fungerer.

> Kunne det hjælpe at ændre time out i boot.ini i roden af c-drevet
> f.eks. timeout=3

God idé.

\Olsen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-11-05 13:47

On Tue, 22 Nov 2005 08:14:35 +0100, "Olsen" <snyd@c.dk> wrote:

>Tåbelig funktion på et Logitech keyboard, hvor en tast skal aktiveres før
>F-tasterne fungerer.

Mon ikke der er et eller andet han har aktiveret/deaktiveret. Vi har 3
sæt logitech trådløs mus + keyboard, ag ingen af dem, kræver nogen
form for aktiveringen af F-tasterne.

--
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.cykeldk

Fra : GB

Dato : 22-11-05 14:36

Poul Erik Lindaa <lindaa@mail.cykeldk> wrote in

> Mon ikke der er et eller andet han har aktiveret/deaktiveret. Vi har 3
> sæt logitech trådløs mus + keyboard, ag ingen af dem, kræver nogen
> form for aktiveringen af F-tasterne.

Jeg har brugt Logitechs keyboards (og mus) i 6-7 år, og jeg har heller
aldrig skullet "aktivere F-tasterne". Det lyder meget virøst i mine ører.

GB

Fra : Claus Jørgensen

Dato : 23-11-05 20:01

Jeg har selv et Logitech Navigator Keyboard, hvor jeg normalt bruger
USB-stikket, men hvis jeg skal trykke F8 under opstarten, så bliver jeg
nødt til at bruge en USB adapter til PS/2 stikket, og så behøver f-låsen
ikke at være aktiveret.

Venlig hilsen
Claus Jørgensen

Fra : Pico

Dato : 23-11-05 00:25

Olsen wrote:

> Det er netop det jeg ikke kan grundet F-låsen på mit keyboard slår
> til og fra.

Jeg har et MS tastur hvor jeg heller ikke under normal opstart kan
trykke F8 fordi F Lock tastensom standard er slået til, så når jeg skal
ind i F8 slår jeg den fra og starter op igen, så husker XP det og jeg
kan trykke F8 under opstart.
Pico