MS Windows
briani 27239
Adm. som bruger ?
Fra :    ab©

Dato : 21-11-05 01:13

Uha, uha - jeg har gjort den fejl på en PC, at køre med Administrator som
eneste bruger - nu har jeg oprettet endnu en bruger og kan efterfølgende kun
komme ind på Administrator-kontoen i fejlsikret tilstand.

Nogen, der kan give et tip om, hvordan jeg kommer ind på Adm. igen - eller
evt. opretter en bruger med samme indstillinger ?

ab (-c:)

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 21-11-05 21:16

Det er helt normalt for WIN XP HOME.
Du kan ikke oprette en normal bruger med samme rettigheder som
Administrator kontoen.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 22-11-05 10:42

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen, der kan give et tip om, hvordan jeg kommer ind på Adm. igen - eller
> evt. opretter en bruger med samme indstillinger ?

Du skal under Brugere vælge "ændre måden brugere logger on på" eller noget i
den stil hedder den. Der skal du skifte fra Login skærm (eller noget i den
stil) til sikker tilstand. Så vil du få en boks op når du starter computeren
og der kan du skrive administrator i brugernavn feltet og så dit password og
derefter logge ind.

Mvh
Simon

Fra : Edmund

Dato : 22-11-05 05:34

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> når du starter computeren og der kan du skrive administrator i
> brugernavn feltet og så dit password og derefter logge ind.

Det kan man ikke i XP home

--
Mvh Edmund

Fra : *** Calle ***

Dato : 22-11-05 11:27

Edmund wrote:

> Det kan man ikke i XP home
jo
--
*** Calle ***

Fra : Edmund

Dato : 23-11-05 05:32

*** Calle *** wrote:

> jo

Ikke hvis du taster "administrator" som brugernavn

--
Mvh Edmund

Fra : Simon Nielsen

Dato : 22-11-05 22:13

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in message

> Det kan man ikke i XP home

Sorry, så ikke at det var home edetion

Mvh
Simon

Fra : ab© - På Forlaget

Dato : 22-11-05 15:56

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Sorry, så ikke at det var home edetion

Tak for dit råd - det var ikke en Home, men en Proff. (forhastet slutning i
tråden).

ab©

Fra : Edmund

Dato : 22-11-05 05:40

ab© wrote:
> [...]
> Nogen, der kan give et tip om, hvordan jeg kommer ind på Adm. igen -
> eller evt. opretter en bruger med samme indstillinger ?

Er det XP home du har?
Når du installerer XP home får man automatisk en bruger med
administrator rettigheder, det er altså ikke den samme der hedder
"administrator " i fejlsikker tilstand

--
Mvh Edmund